Waypoint verplaatsen uit zichzelf.
-
Ik kan me hier niks bij voorstellen eerlijk gezegd... Kan iemand dat met screenshots verduidelijken?
@Con-Hennekens pak mijn RX route Tilburg Liesenich en gebruik die, dan zie je precies wat het probleem is of zou kunnen zijn. Die route is 1 jaar oud
-
@Con-Hennekens pak mijn RX route Tilburg Liesenich en gebruik die, dan zie je precies wat het probleem is of zou kunnen zijn. Die route is 1 jaar oud
Op de route die je noemde, ligt routepunt 27 iets verder van de routelijn af, maar dat is geen groot probleem.

-

Net als in mijn antwoord aan Marinus, ligt routepunt 14 iets verder van de routelijn, maar dat is geen groot probleem. Het routepunt voor de veerboot ziet er zo uit omdat de OSM-overlaykaart is gebruikt. Dus voor zover ik kan zien, ligt het probleem niet bij de routeplanner op de website.

-
Het is een RX route, dus controle altijd met de Here-kaart, en ervoor zorgen dat de punten goed op de lijn liggen.
-
Maar dat zijn allemaal maar kleine pruts afstandjes... Die ontstaan waarschijnlijk naar aanleiding van een herziening of her-ijking van de HERE kaart. Dat is iets anders dan dat een routepunt ineens verhuist van midden op een weg naar een rotonde...
-
Het is een RX route, dus controle altijd met de Here-kaart, en ervoor zorgen dat de punten goed op de lijn liggen.
Ik ben het ermee eens, maar geen van beide is een significant probleem dat de navigatie op de route zal veranderen.
-
Ik heb niet het idee dat routepunten zichzelf verplaatsen! Hoe dan? De onderliggende kaart zal vanuit Here een wijziging hebben gehad. Deze rotonde (Julianasluis - Gouda) is daar zo'n voorbeeld van. De route waar dit screenshot in voorkomt is in de loop van de tijd aanzienlijk gewijzigd met zelfs gescheiden rijbanen (die nekkebrekers voor motorrijders). Heel onlogisch dat je hier ineens spookrijdt de rotonde op. Ik wijt het aan een update van de Here-kaart en niet aan een bug in MRA of de Routeplanner. Altijd je route dus nakijken voor je op pad gaat! Als ik punt 29 verplaats of verwijder is het opgelost. Voor de kijkers kom ik van rechts en ga ik naar links... de rotonde op gaat fout en af gaat goed.

-
Ik kan het niet meer reproduceren maar vandaag zette ik in de nav-app een tussenpunt op de brug en toen ik het punt in de routenpuntenlijst verschoven had van positie, belandde het punt daarna ca. 100 meter zuidelijk in het water. Gelukkig had ik mijn cabrio bij me en geen amfibievoertuig, dus ik ontdekte het op tijd en ben dus niet in het water geland.
-

De eerste is 'mijn originele'.
De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel. -
Ik heb niet het idee dat routepunten zichzelf verplaatsen! Hoe dan? De onderliggende kaart zal vanuit Here een wijziging hebben gehad. Deze rotonde (Julianasluis - Gouda) is daar zo'n voorbeeld van. De route waar dit screenshot in voorkomt is in de loop van de tijd aanzienlijk gewijzigd met zelfs gescheiden rijbanen (die nekkebrekers voor motorrijders). Heel onlogisch dat je hier ineens spookrijdt de rotonde op. Ik wijt het aan een update van de Here-kaart en niet aan een bug in MRA of de Routeplanner. Altijd je route dus nakijken voor je op pad gaat! Als ik punt 29 verplaats of verwijder is het opgelost. Voor de kijkers kom ik van rechts en ga ik naar links... de rotonde op gaat fout en af gaat goed.

@Rob-Verhoeff
Daarom luidt het algemene advies voor het plaatsen van routepunten altijd: vermijd het plaatsen van routepunten te dicht bij rotondes, kruispunten, afritten, wegen met gescheiden rijstroken, de verkeerde kant van de weg of viaducten.This is why the general advice for positioning route points has always been: Avoid positioning route points too close to roundabouts, road intersections, exit roads, roads with separated lanes, wrong side of the road or viaducts.
-

De eerste is 'mijn originele'.
De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel. -
@Rob-Verhoeff
Daarom luidt het algemene advies voor het plaatsen van routepunten altijd: vermijd het plaatsen van routepunten te dicht bij rotondes, kruispunten, afritten, wegen met gescheiden rijstroken, de verkeerde kant van de weg of viaducten.This is why the general advice for positioning route points has always been: Avoid positioning route points too close to roundabouts, road intersections, exit roads, roads with separated lanes, wrong side of the road or viaducts.
@Nick-Carthew
Ik werk vanaf het begin van MRA al met dit programma. Dus ik weet dat ik geen punten op rotondes en/of kruispunten moet zetten. Moet opletten met gescheiden rijbanen en moet inzoemen bij onduidelijk zijstraatjes en grote inritten bij boerderijen en bedrijven. Maar zie mijn foto's om mijn probleem te zien. Honderd meter verderop zou ongetwijfeld tot hetzelfde probleem hebben gelijd omdat de paralelweg dicht tegen de hoofdweg aan ligt. -
@Rob-Verhoeff
@Nick-Carthew punt lag ook niet op de rotonde. De rotonde is verplaatst.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login