Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MyRoute-app Routeplanner
  3. [Web] Problems, Bugs and other Issues
  4. Waypoint verplaatsen uit zichzelf.

Waypoint verplaatsen uit zichzelf.

Scheduled Pinned Locked Moved [Web] Problems, Bugs and other Issues
20 Posts 9 Posters 166 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Ruurt Visserundefined Offline
    Ruurt Visserundefined Offline
    Ruurt Visser
    wrote last edited by

Al meerdere malen meegemaakt dat wanneer ik een route heb gemaakt en deze later nog eens open, er routepunten op plekken staan waar ik ze niet heb neergezet. Wanneer ik een route upload naar een forum en anderen downloaden deze route is dat fenomeen nog veel erger.
    Punten staan plots op een rotonde of in een zijstraat. En daar heb ik ze pertinent niet neergezet. Ik werk al vanaf het begin met MRA maar dit fenomeen lijd tot hevige discussie op betreffend forum.
    Ik sla ze op als 1.1 gpx route en track.
    Vaste pc met Windows 11
    HELP.
    Vr gr Ruurt Visser

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Ruurt Visserundefined Ruurt Visser

Al meerdere malen meegemaakt dat wanneer ik een route heb gemaakt en deze later nog eens open, er routepunten op plekken staan waar ik ze niet heb neergezet. Wanneer ik een route upload naar een forum en anderen downloaden deze route is dat fenomeen nog veel erger.
      Punten staan plots op een rotonde of in een zijstraat. En daar heb ik ze pertinent niet neergezet. Ik werk al vanaf het begin met MRA maar dit fenomeen lijd tot hevige discussie op betreffend forum.
      Ik sla ze op als 1.1 gpx route en track.
      Vaste pc met Windows 11
      HELP.
      Vr gr Ruurt Visser

Rob Verhoeffundefined Online
      Rob Verhoeff
      Alpha tester
      wrote last edited by

@Ruurt-Visser deel de url van je route eens in dit topic.

🏍️ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
      📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
      🚙 Apple CarPlay in VW T-Roc
      💻 Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

1 Reply Last reply
      0
        Ruurt Visser
        wrote last edited by

Dan zou ik voor het mooie een nieuwe route moeten maken om de situatie zo goed mogelijk weer te geven. Maar ik ben nu onderweg voor vakantie. Als ik op mijn vaste plek met stabiel internet/wifi zal ik dat eens doen. Maar heb even een paar dagen geduld.

1 Reply Last reply
        0
        • Guztundefined Offline
          Guztundefined Offline
          Guzt
          wrote last edited by Guzt

Een vriend van me had vorige week net hetzelfde voor . Gelukkig had hij voor afsluiten op de Mac de route in onze groep gezet en met deze was er niks mis mee. Zo kon hij de originele terug halen. Het ligt dus niet aan windows of Mac maar ergens intern MRA.

SP2820, 550, 660, 590, XT. Mapsource, Tyre (met de nodige conversaties tot hierboven), Kurviger, Routeyou, MRA Gold sinds het begin, MRA Next app, App68studio,.. en BC natuurlijk

1 Reply Last reply
          0
          • Marinus van Deudekomundefined Offline
            Marinus van Deudekomundefined Offline
            Marinus van Deudekom
            RouteXpert
            wrote last edited by

Ik herken dit fenomeen ook. Als ik een RX ROUTE maak sluit ik daarna MRA af om vervolgens de route nogmaals door te lopen. Op die manier blijven de routepunten wel goed staan. Ik heb dat uiteraard al wel gemeld bij onze Devs

Honda Goldwing GL1500,
            Honda Silverwing GL 650
            DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
            Garmin XT sold
            Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
            0
            • Con Hennekensundefined Offline
              Con Hennekensundefined Offline
              Con Hennekens
              Alpha tester
              wrote last edited by

Ik kan me hier niks bij voorstellen eerlijk gezegd... Kan iemand dat met screenshots verduidelijken?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Con Hennekensundefined Con Hennekens

Ik kan me hier niks bij voorstellen eerlijk gezegd... Kan iemand dat met screenshots verduidelijken?

Marinus van Deudekom
                RouteXpert
                wrote last edited by

@Con-Hennekens pak mijn RX route Tilburg Liesenich en gebruik die, dan zie je precies wat het probleem is of zou kunnen zijn. Die route is 1 jaar oud

Honda Goldwing GL1500,
                Honda Silverwing GL 650
                DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                Garmin XT sold
                Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Nick Carthew RouteXpert Seniorundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
                  Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
                  Hans van de Ven MR.MRA
                  Valued contributor
                  wrote last edited by Hans van de Ven MR.MRA

@con-hennekens
                  381e8cab-fc63-4551-86e3-6987a7e00345-image.jpeg

https://www.myrouteapp.com/route/open/13612810

In dezelfde route
                  16e31fcf-7dfa-4ca8-8a65-4fc421fe564d-image.jpeg

Garmin Zumo XT3/XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)/...
                  Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

0
                  • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@Con-Hennekens pak mijn RX route Tilburg Liesenich en gebruik die, dan zie je precies wat het probleem is of zou kunnen zijn. Die route is 1 jaar oud

Nick Carthew RouteXpert Seniorundefined Offline
                    Nick Carthew RouteXpert Senior
                    wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom said:

Op de route die je noemde, ligt routepunt 27 iets verder van de routelijn af, maar dat is geen groot probleem.

edb9ab3b-8e42-4737-890f-a2cafd1f9b6f-image.jpeg

1 Reply Last reply
                    0
                    • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

@con-hennekens

https://www.myrouteapp.com/route/open/13612810

In dezelfde route
                      16e31fcf-7dfa-4ca8-8a65-4fc421fe564d-image.jpeg

wrote last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR.MRA said:

Net als in mijn antwoord aan Marinus, ligt routepunt 14 iets verder van de routelijn, maar dat is geen groot probleem. Het routepunt voor de veerboot ziet er zo uit omdat de OSM-overlaykaart is gebruikt. Dus voor zover ik kan zien, ligt het probleem niet bij de routeplanner op de website.

6913b85f-6ade-49eb-ae9e-d586666125bb-image.jpeg

1 Reply Last reply
                      0
                      • Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
                        Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
                        Hans van de Ven MR.MRA
                        Valued contributor
                        wrote last edited by

Het is een RX route, dus controle altijd met de Here-kaart, en ervoor zorgen dat de punten goed op de lijn liggen.

Garmin Zumo XT3/XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)/...
                        Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

0
                        • Con Hennekensundefined Offline
                          Con Hennekensundefined Offline
                          Con Hennekens
                          Alpha tester
                          wrote last edited by

Maar dat zijn allemaal maar kleine pruts afstandjes... Die ontstaan waarschijnlijk naar aanleiding van een herziening of her-ijking van de HERE kaart. Dat is iets anders dan dat een routepunt ineens verhuist van midden op een weg naar een rotonde...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

1 Reply Last reply
                          1
                          • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

Het is een RX route, dus controle altijd met de Here-kaart, en ervoor zorgen dat de punten goed op de lijn liggen.

wrote last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR.MRA said:

Ik ben het ermee eens, maar geen van beide is een significant probleem dat de navigatie op de route zal veranderen.

1 Reply Last reply
                            0
                            • Rob Verhoeffundefined Online
                              Rob Verhoeff
                              Alpha tester
                              wrote last edited by Rob Verhoeff

Ik heb niet het idee dat routepunten zichzelf verplaatsen! Hoe dan? De onderliggende kaart zal vanuit Here een wijziging hebben gehad. Deze rotonde (Julianasluis - Gouda) is daar zo'n voorbeeld van. De route waar dit screenshot in voorkomt is in de loop van de tijd aanzienlijk gewijzigd met zelfs gescheiden rijbanen (die nekkebrekers voor motorrijders). Heel onlogisch dat je hier ineens spookrijdt de rotonde op. Ik wijt het aan een update van de Here-kaart en niet aan een bug in MRA of de Routeplanner. Altijd je route dus nakijken voor je op pad gaat! Als ik punt 29 verplaats of verwijder is het opgelost. Voor de kijkers kom ik van rechts en ga ik naar links... de rotonde op gaat fout en af gaat goed.

Scherm­afbeelding 2026-06-11 om 15.48.21.png

📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)

Nick Carthewundefined 1 Reply Last reply
                              0
                              • Travellexxieundefined Offline
                                Travellexxieundefined Offline
                                Travellexxie
                                Valued contributor
                                wrote last edited by

Ik kan het niet meer reproduceren maar vandaag zette ik in de nav-app een tussenpunt op de brug en toen ik het punt in de routenpuntenlijst verschoven had van positie, belandde het punt daarna ca. 100 meter zuidelijk in het water. Gelukkig had ik mijn cabrio bij me en geen amfibievoertuig, dus ik ontdekte het op tijd en ben dus niet in het water geland.

Met andere apps maak je een route, met MRA componeer je een route!

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
                                Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                                MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
                                0
                                  Ruurt Visser
                                  wrote last edited by Ruurt Visser

Screenshot_20260609_090915.thumb.jpg.fc4c2f586b7291a0cce5a5233f1c683a.jpg
                                  Screenshot_20260609_090724.thumb.jpg

De eerste is 'mijn originele'.
                                  De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
                                  En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
                                  Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel.

Nick Carthewundefined 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

Ik heb niet het idee dat routepunten zichzelf verplaatsen! Hoe dan? De onderliggende kaart zal vanuit Here een wijziging hebben gehad. Deze rotonde (Julianasluis - Gouda) is daar zo'n voorbeeld van. De route waar dit screenshot in voorkomt is in de loop van de tijd aanzienlijk gewijzigd met zelfs gescheiden rijbanen (die nekkebrekers voor motorrijders). Heel onlogisch dat je hier ineens spookrijdt de rotonde op. Ik wijt het aan een update van de Here-kaart en niet aan een bug in MRA of de Routeplanner. Altijd je route dus nakijken voor je op pad gaat! Als ik punt 29 verplaats of verwijder is het opgelost. Voor de kijkers kom ik van rechts en ga ik naar links... de rotonde op gaat fout en af gaat goed.

Scherm­afbeelding 2026-06-11 om 15.48.21.png

Nick Carthewundefined Offline
                                    Nick Carthew
                                    RouteXpert
                                    wrote last edited by Nick Carthew

@Rob-Verhoeff
                                    Daarom luidt het algemene advies voor het plaatsen van routepunten altijd: vermijd het plaatsen van routepunten te dicht bij rotondes, kruispunten, afritten, wegen met gescheiden rijstroken, de verkeerde kant van de weg of viaducten.

This is why the general advice for positioning route points has always been: Avoid positioning route points too close to roundabouts, road intersections, exit roads, roads with separated lanes, wrong side of the road or viaducts.

Always willing to help if I can.
                                    Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
                                    MRA Navigation Next and SilverFox BJ8

Ruurt Visserundefined Rob Verhoeffundefined 2 Replies Last reply
                                    0
                                    • Ruurt Visserundefined Ruurt Visser

Screenshot_20260609_090915.thumb.jpg.fc4c2f586b7291a0cce5a5233f1c683a.jpg
                                      Screenshot_20260609_090724.thumb.jpg

De eerste is 'mijn originele'.
                                      De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
                                      En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
                                      Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel.

Nick Carthew
                                      RouteXpert
                                      wrote last edited by

@Ruurt-Visser https://forum.myrouteapp.com/post/79287

Always willing to help if I can.
                                      Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
                                      MRA Navigation Next and SilverFox BJ8

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • Nick Carthewundefined Nick Carthew

@Rob-Verhoeff
                                        Daarom luidt het algemene advies voor het plaatsen van routepunten altijd: vermijd het plaatsen van routepunten te dicht bij rotondes, kruispunten, afritten, wegen met gescheiden rijstroken, de verkeerde kant van de weg of viaducten.

This is why the general advice for positioning route points has always been: Avoid positioning route points too close to roundabouts, road intersections, exit roads, roads with separated lanes, wrong side of the road or viaducts.

Ruurt Visser
                                        wrote last edited by

@Nick-Carthew
                                        Ik werk vanaf het begin van MRA al met dit programma. Dus ik weet dat ik geen punten op rotondes en/of kruispunten moet zetten. Moet opletten met gescheiden rijbanen en moet inzoemen bij onduidelijk zijstraatjes en grote inritten bij boerderijen en bedrijven. Maar zie mijn foto's om mijn probleem te zien. Honderd meter verderop zou ongetwijfeld tot hetzelfde probleem hebben gelijd omdat de paralelweg dicht tegen de hoofdweg aan ligt.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • Nick Carthewundefined Nick Carthew

@Rob-Verhoeff

Rob Verhoeff
                                          Alpha tester
                                          wrote last edited by

@Nick-Carthew punt lag ook niet op de rotonde. De rotonde is verplaatst.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

ACTIVE USERS
                                          Rob Verhoeffundefined
                                          Rob Verhoeff
                                          Ruurt Visserundefined
                                          Ruurt Visser
                                          Nick Carthewundefined
                                          Nick Carthew
                                          Travellexxieundefined
                                          Travellexxie
                                          Nick Carthew RouteXpert Seniorundefined
                                          Con Hennekensundefined
                                          Con Hennekens
                                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                          Hans van de Ven MR.MRA
                                          Guztundefined
                                          Guzt
                                          Marinus van Deudekomundefined
                                          Marinus van Deudekom
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Waypoint verplaatsen uit zichzelf.
                                            Rob Verhoeffundefined
                                            Rob Verhoeff
                                            0
                                            20
                                            166

• New update 5.2 - Avoid roadblocks, persistent map items, POI management and share
                                            Rae Sewellundefined
                                            Rae Sewell
                                            24
                                            21
                                            1.0k

• MRA connector - Zumo XT (+SD)
                                            Guztundefined
                                            Guzt
                                            0
                                            9
                                            150

• Routepunten automatisch overspringen
                                            Mister Bundefined
                                            Mister B
                                            0
                                            11
                                            224

• Why does route change when connecting to Android Auto?
                                            Brian Martinundefined
                                            Brian Martin
                                            0
                                            10
                                            316

• Symbolen
                                            Hans Kragtundefined
                                            Hans Kragt
                                            0
                                            5
                                            65

• GPX Versions 1.1 vs 1.2 for Garmin Visually Explained
                                            Steve Jarrellundefined
                                            Steve Jarrell
                                            7
                                            14
                                            414

• Offline navigation as of June, 2026 release 5.1
                                            Lenny Oundefined
                                            Lenny O
                                            1
                                            3
                                            33

MY GROUPS
                                          • Login

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories