Endurance test MRA Navigation Next
-
Extreme test of 1052 km in almost 19 hours with various tips & tricks on how you can navigate wonderfully carefree with MRA Navigation Next!
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Een prachtig verhaal! Ik kan in ieder geval grotendeels bevestigen dat ook ik op de iPhone de instellingen zo als jij hebt ingesteld, m.u.v. de schermhelderheid. Ga ik ook eens mee spelen. Ik dacht dat de donkere modus op de iPhone ook de app overdag donker zou zijn. Dat klopt wel, alleen heb je daar met navigeren compleet geen last van omdat die instelling in de app gewoon op automatisch staat. Dus inderdaad overdag de lichte- en 's avonds de donkere kaart.
Interessant om jouw bevinding te lezen over het navigeren van routes offline en A-B online! Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar klinkt mij logisch in de oren. Ga ik ook eens proberen!
Ik ben maar een 'basic' navigator. Ik maak weinig gebruik van toeters en bellen en vind het compleet niet belangrijk hoeveel tijd of afstand er tussen de verschillende routepunten ligt. De 'speech to text' is inderdaad erg leuk, maar je moet er wel voor oppassen niet een complete podcast van te maken. Dan ben je het punt al voorbij en lult Claire nog steeds de oren van je kopComplimenten voor het hele team. Ik ben zo'n tevreden gebruiker uit je verhaal...
-
Ik heb het verslag gelezen. Jouw beschreven ervaringen komen grotendeels ook overeen met die van mij. Zo positief als jij bent, kan ik nog niet zijn. MRA is al heel ver, dat moet gezegd worden maar TomTom Go is duidelijk veel robuster. Is bijna niet van de wijs te krijgen. Is ook een proces van meerdere jaren ontwikkelen geweest.
Ik gebruik MRA via Android Auto op de Goldwing. De voorwaarden voor verbinden zijn identiek aan die van de AfricaTwin. Ik krijg wel de indruk dat Android Auto stabieler is. Als ik je verslag zo lees. Draadloos gebruik in Android Auto niet altijd. Te veel onderbrekingen welke wel automatisch hersteld worden. Bedraad heb ik nagenoeg geen onderbrekingen.
In je verslag beschrijf je het proces van (handmatig) routepunten overslaan. Hoe doe je dit in Android Auto of Apple Carplay als je smartphone verstopt zit in je koffer? Dat gaat dus niet of heel omslachtig.
Ergo. routepunten overslaan/negeren moet gewoon volledig automatisch gaan. Daar hoort geen menselijk bij betrokken te zijn. Dit geldt voor de zachte punten. De harde punten zijn met een reden zo gekozen en daarvoor begrijp ik dat er een handeling noodakelijk is. -
Beetje eenzijdig Iphone en MRAroute verhaal.
ik gebruik android en een Track, Problemen te over. Wat ook goed te zien is in deze duurtest is de enorme wirwar aan instellingen, Kan veel simpeler IMHO gooi de bezem er maar door heen.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder bedankt om jouw ervaringen met ons te delen.
Ik heb met veel belangstelling jouw verhaal gelezen en stel vast dat 90% van onze instellingen gelijklopend zijn. Ook onze hardware setting is nagenoeg identiek.
Wat ik meeneem zijn jouw tips m.b.t. de scherminstellingen (hoewel ik weinig batterij problemen ervaar) en m.b.t. het offline navigeren van gemaakte routes en het online navigeren van A naar B. Dit is verhelderend en klinkt logisch.
Ikzelf ben een tevreden gebruiker. Niet omdat ik per se tevreden wil zijn, maar gewoon omdat ik het ben. Ik verkocht niet voor niks zeer recent mijn TomTom.
Pluim aan jou en aan het voltallige team!
Bart DM
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder misschien nog een iets… je schreef dat de batterijbesparing vanzelf uitging of mss het toch aan jou lag omdat je er tegenaan tikte, maar weet dat batterijbesparing automatisch uitgeschakeld wordt wnn het toestel opgeladen wordt en boven de 80% komt. Dan moet je deze opnieuw manueel inschakelen zeg maar… mss was het dat.
-
@Bart-DM O, dat zou kunnen, maar later was mijn batterij spanning 100% en bleef energiebesparingsmodus wel aangevinkt. Misschien als je hem meerdere keren aanvinkt blijft het wel staan.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder als je hem manueel inschakelt boven de 80 blijft hij ingeschakeld
-
Just wanted to say how much I enjoyed this article and the tips provided about phone set-up etc. A great read Thankyou for spending the time to write it up for us users.
-
@Neil-Bartlett Your welcome!
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder really, a fantastic article!!!
-
@smuiger dit ganse verhaal gaat inderdaad over MRA, vind ik redelijk normaal op een MRA site en een test over een Mra app. Verder, zpals met ieder toestel of software moet je die gebruiken zoals het bedoelt is om gebruikt te worden. Vasthouden aan een methode van werken die misschien niet compatibel is met mra is waarschijnlijk niet de beste aanpak
-
@Drabslab Zolang ze beweren de beste app te maken dan mag je wel wat verwachten en niet alleen hameren op de punten die al aardig goed gaan.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, I think this:
I place an extra waypoint a few hundred meters before the waypoint where you want the title and description to be read.
is completely unnecessary. T2S is read 750mtrs before you reach the waypoint, and even 2km in advance if you are on a highway. Long enough in advance to not need that extra WP.
-
@Con-Hennekens @Michel-van-Hagen-MRA-Founder
When TTS enabled:
- Viapoints are announced 2km before reaching it
- Shapingpoints are announced 750m before reaching it
Do note: only the upcoming waypoint may be announced.
This means that if you have a via point with a nice description and a waypoint 500m before that, the viapoint will only be announced 500m before, immediately after passing the then previous waypoint -
@Corjan-Meijerink, Sorry, I remembered the difference between the 2km and 750mtr announcements incorrectly
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder :
Hey Michel,
ich denke das Du unter Bikern ist okay ️Danke für den tollen Bericht, das meiste kommt mir sehr sehr bekannt vor, meine Einstellungen und Vorbereitungen sehen sehr ähnlich aus.
Bei Baustellen und Umleitungen muss man manchmal schon halt improvisieren
VG Hubert
-
This post is deleted! -
Interesting report. Thank you very much for the advice.
I love MRA, both the planner and the navigator. However, as you show in your report, the browser is still far from being an effective tool. Too many user adaptations to the limitations of the application. Far from devices like TomTom that allow you to completely ignore the route and enjoy the motorcycle trip.
I hope and pray that these problems will be resolved. All my thanks to the team that is making all this possible. Vsss.