MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Endurance test MRA Navigation Next

[App] Announcements
    11
    19
    1425
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Michel van Hagen MRA-Founder
      Michel van Hagen MRA-Founder administrator last edited by

Extreme test of 1052 km in almost 19 hours with various tips & tricks on how you can navigate wonderfully carefree with MRA Navigation Next!

>> Read more

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

Rob Verhoeff Bart De Medts Drabslab Hubert Thoring 5 Replies Last reply Reply Quote 3
      • Rob Verhoeff
        Rob Verhoeff @Michel van Hagen MRA-Founder last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Een prachtig verhaal! Ik kan in ieder geval grotendeels bevestigen dat ook ik op de iPhone de instellingen zo als jij hebt ingesteld, m.u.v. de schermhelderheid. Ga ik ook eens mee spelen. Ik dacht dat de donkere modus op de iPhone ook de app overdag donker zou zijn. Dat klopt wel, alleen heb je daar met navigeren compleet geen last van omdat die instelling in de app gewoon op automatisch staat. Dus inderdaad overdag de lichte- en 's avonds de donkere kaart.
        Interessant om jouw bevinding te lezen over het navigeren van routes offline en A-B online! Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar klinkt mij logisch in de oren. Ga ik ook eens proberen!
        Ik ben maar een 'basic' navigator. Ik maak weinig gebruik van toeters en bellen en vind het compleet niet belangrijk hoeveel tijd of afstand er tussen de verschillende routepunten ligt. De 'speech to text' is inderdaad erg leuk, maar je moet er wel voor oppassen niet een complete podcast van te maken. Dan ben je het punt al voorbij en lult Claire nog steeds de oren van je kop 😉

Complimenten voor het hele team. Ik ben zo'n tevreden gebruiker uit je verhaal...

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
        Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

1 Reply Last reply Reply Quote 2
        • M. Schrijver
          M. Schrijver last edited by

Ik heb het verslag gelezen. Jouw beschreven ervaringen komen grotendeels ook overeen met die van mij. Zo positief als jij bent, kan ik nog niet zijn. MRA is al heel ver, dat moet gezegd worden maar TomTom Go is duidelijk veel robuster. Is bijna niet van de wijs te krijgen. Is ook een proces van meerdere jaren ontwikkelen geweest.

Ik gebruik MRA via Android Auto op de Goldwing. De voorwaarden voor verbinden zijn identiek aan die van de AfricaTwin. Ik krijg wel de indruk dat Android Auto stabieler is. Als ik je verslag zo lees. Draadloos gebruik in Android Auto niet altijd. Te veel onderbrekingen welke wel automatisch hersteld worden. Bedraad heb ik nagenoeg geen onderbrekingen.

In je verslag beschrijf je het proces van (handmatig) routepunten overslaan. Hoe doe je dit in Android Auto of Apple Carplay als je smartphone verstopt zit in je koffer? Dat gaat dus niet of heel omslachtig.
          Ergo. routepunten overslaan/negeren moet gewoon volledig automatisch gaan. Daar hoort geen menselijk bij betrokken te zijn. Dit geldt voor de zachte punten. De harde punten zijn met een reden zo gekozen en daarvoor begrijp ik dat er een handeling noodakelijk is.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • smuiger
            smuiger Banned last edited by

Beetje eenzijdig Iphone en MRAroute verhaal.

ik gebruik android en een Track, Problemen te over. Wat ook goed te zien is in deze duurtest is de enorme wirwar aan instellingen, Kan veel simpeler IMHO gooi de bezem er maar door heen.

Drabslab 1 Reply Last reply Reply Quote -2
            • Bart De Medts
              Bart De Medts @Michel van Hagen MRA-Founder last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder bedankt om jouw ervaringen met ons te delen.

Ik heb met veel belangstelling jouw verhaal gelezen en stel vast dat 90% van onze instellingen gelijklopend zijn. Ook onze hardware setting is nagenoeg identiek.

Wat ik meeneem zijn jouw tips m.b.t. de scherminstellingen (hoewel ik weinig batterij problemen ervaar) en m.b.t. het offline navigeren van gemaakte routes en het online navigeren van A naar B. Dit is verhelderend en klinkt logisch.

Ikzelf ben een tevreden gebruiker. Niet omdat ik per se tevreden wil zijn, maar gewoon omdat ik het ben. Ik verkocht niet voor niks zeer recent mijn TomTom.

Pluim aan jou en aan het voltallige team!

Bart DM

Using a DMD-T665 navigation phone on my motorcycle with a SilverFox controller.
              Wireless CarPlay in my car (iPhone 15).

1 Reply Last reply Reply Quote 4
              • Bart De Medts

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder misschien nog een iets… je schreef dat de batterijbesparing vanzelf uitging of mss het toch aan jou lag omdat je er tegenaan tikte, maar weet dat batterijbesparing automatisch uitgeschakeld wordt wnn het toestel opgeladen wordt en boven de 80% komt. Dan moet je deze opnieuw manueel inschakelen zeg maar… mss was het dat.

Michel van Hagen MRA-Founder 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  Michel van Hagen MRA-Founder administrator @Bart De Medts last edited by

@Bart-DM O, dat zou kunnen, maar later was mijn batterij spanning 100% en bleef energiebesparingsmodus wel aangevinkt. Misschien als je hem meerdere keren aanvinkt blijft het wel staan.

Bart De Medts 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • Bart De Medts

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder als je hem manueel inschakelt boven de 80 blijft hij ingeschakeld 😉

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • Neil Bartlett
                      Neil Bartlett last edited by

Just wanted to say how much I enjoyed this article and the tips provided about phone set-up etc. A great read Thankyou for spending the time to write it up for us users.

R1200RS, Nav VI, Zumo XT2, iPhone. — Plot the Track, Go the Distance

Michel van Hagen MRA-Founder 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        Michel van Hagen MRA-Founder administrator @Neil Bartlett last edited by

@Neil-Bartlett Your welcome!

• Drabslab
                          Drabslab Banned @Michel van Hagen MRA-Founder last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder really, a fantastic article!!!

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • Drabslab
                            Drabslab Banned @smuiger last edited by

@smuiger dit ganse verhaal gaat inderdaad over MRA, vind ik redelijk normaal op een MRA site en een test over een Mra app. Verder, zpals met ieder toestel of software moet je die gebruiken zoals het bedoelt is om gebruikt te worden. Vasthouden aan een methode van werken die misschien niet compatibel is met mra is waarschijnlijk niet de beste aanpak

smuiger 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • smuiger
                              smuiger Banned @Drabslab last edited by

@Drabslab Zolang ze beweren de beste app te maken dan mag je wel wat verwachten en niet alleen hameren op de punten die al aardig goed gaan.

• Con Hennekens
                                Con Hennekens last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, I think this:

I place an extra waypoint a few hundred meters before the waypoint where you want the title and description to be read.

is completely unnecessary. T2S is read 750mtrs before you reach the waypoint, and even 2km in advance if you are on a highway. Long enough in advance to not need that extra WP.

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
                                I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

• Corjan Meijerink
                                  Corjan Meijerink administrator last edited by

@Con-Hennekens @Michel-van-Hagen-MRA-Founder

When TTS enabled:

• Viapoints are announced 2km before reaching it
                                  • Shapingpoints are announced 750m before reaching it

Do note: only the upcoming waypoint may be announced.
                                  This means that if you have a via point with a nice description and a waypoint 500m before that, the viapoint will only be announced 500m before, immediately after passing the then previous waypoint 😉

Con Hennekens 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • Con Hennekens
                                    Con Hennekens @Corjan Meijerink last edited by

@Corjan-Meijerink, Sorry, I remembered the difference between the 2km and 750mtr announcements incorrectly 😉

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
                                    I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

• Hubert Thoring
                                      Hubert Thoring @Michel van Hagen MRA-Founder last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder :

Hey Michel,
                                      ich denke das Du unter Bikern ist okay 😉❗️

Danke für den tollen Bericht, das meiste kommt mir sehr sehr bekannt vor, meine Einstellungen und Vorbereitungen sehen sehr ähnlich aus.

Bei Baustellen und Umleitungen muss man manchmal schon halt improvisieren 👋

VG Hubert

VG Hubert
                                      Info zum Beta Test "Next App" dazu die Hardware ...
                                      iPad 9. Generation iOS 18.4.1 / Handy iPhone Xr iOS 18.4.1 / PC mit MS Win11 / BMW Connected App mit Cradel.
                                      ❗️MyRoute-App im Cradel und Remotek-One❗️

Maicro 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • Maicro
                                        Maicro @Hubert Thoring last edited by

This post is deleted!
                                        • Maicro
                                          Maicro last edited by

Interesting report. Thank you very much for the advice.

I love MRA, both the planner and the navigator. However, as you show in your report, the browser is still far from being an effective tool. Too many user adaptations to the limitations of the application. Far from devices like TomTom that allow you to completely ignore the route and enjoy the motorcycle trip.

I hope and pray that these problems will be resolved. All my thanks to the team that is making all this possible. Vsss.

• 1 / 1
                                          • First post
                                            Last post
                                          ACTIVE USERS
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Melding uitzetten

• route maken maar routepunten verdwijnen

• Probleem navigeren op telefoon

• Hallo, als lifetime gold member werd er vandaag 35€ van mijn rekening gehaald.

• Next Update 4.3.8 - 386 (iOS) wann ?

• Route calculation not possible

MY GROUPS