Batterij verbruik
-
Wellicht al eerder besproken maar ik kan geen oplossing vinden. Vandaag aan het rijden geweest met de app, met 1.5 uur is mijn iPhone 15promax leeg. Weet iemand hoe dat op te lossen is? En ja aan de lader doen, maar die zit niet op mijn motor
-
@AlexvLeeuwen Is vol op de radar van de ontwikkelaars en kan je alleen oplossen door een batterypack mee te nemen of toch een laadfunctie te realiseren. Overigens gaat een batterij met gebruik van navigatie apps toch hard achteruit, hoewel het met MRA wel heel snel gaat.
-
@AlexvLeeuwen said in Batterij verbruik:
En ja aan de lader doen, maar die zit niet op mijn motor
Zelfs als de ontwikkelaars het huidige exorbitante energie verbruik drastisch weten te reduceren, waar ik ook echt stellig van overtuigd ben dat het hen gaat lukken, is het niet hebben van een laadvoorziening en je smartphone als navi apparaat gebruiken toch wel een brug te ver en onrealistisch hoor. Een accu lading verlies van 10-15% per uur vind ik nog steeds heel erg netjes als ze dat al weten te halen, en dan red je het gewoon nog niet om een gehele dag te navigeren. (Voor zover ik weet lukt je dat met Google Maps ook niet).
Ik zou je adviseren om toch een laadvoorziening te realiseren, dat hoeft helemaal niet meer lastig te zijn tegenwoordig.
Dit alles is natuurlijk geen goedpratertje hoor, het huidige verbruik is vele malen te hoog en zeker erkend en er wordt hard aan gewerkt. Geduld is een schone zaak in deze... Helaas zijn wij het die geduldig moeten zijn.
-
@Rob-Verhoeff accupack heb ik standaard bij me, absoluut. Ik hoop dat ze snel de bug vinden, 10/15% per uur is acceptabel inderdaad. Dan kun je 3 uur sturen en je zit op de helft ongeveer. Het gekke was de “oude” route app was wel zuinig, maar goed ik denk en hoop dat er snel een oplossing komt.
-
@AlexvLeeuwen, de bug is al (lang) gevonden Het wachten is op de oplossing (van HERE). Het probleem zit in het HERE platform waar de app op gebouwd is. De oude app had daar geen last van inderdaad, die werd gebouwd op een platform dat inmiddels End Of Life is (uitgefaseerd).
-
Toch blijft het bijzonder.
De ene dag rij ik 3 uur en is de batterij gezakt tot 45%Een paar dagen later rij ik 6 uur en zit er nog 96% in de accu.
Telefoon is vanwege Android Auto altijd op dezelfde verbonden met de motor. Wordt alleen opgeladen wanneer de motor op contact staat.
-
@M-Schrijver heeft dat wellicht ook te maken met wat voor weer het is? In volle zonnetje zal de schermhelderheid hoger zijn ingesteld. Op bewolkte dagen kan je dan met wat minder af.
-
Dat zou kunnen maar niet in mijn geval. Ik gebruik Android Auto, Dan is het scherm van de telefoon meestal uitgeschakeld.
-
@AlexvLeeuwen Hallo Alex , is je probleem al opgelost, ik heb hetzelfde probleem namelijk.
-
-
There are other threads where the power consumption is receiving complaints too. It looks like it independent from which mode or device you use, it looks like it is simply the mobile app is not power use optimized!?
-
@Cookie-On-Tour if you looked in those other treads you must have noticed that a lot has been said. In short, the problem is caused by the Here maps and MRA can’t do sh… about the fact that Here doesn’t solve the problem. Read the other treads and stop please starting new ones everytime
-
@Marinus-van-Deudekom said in Batterij verbruik:
@Cookie-On-Tour if you looked in those other treads you must have noticed that a lot has been said. In short, the problem is caused by the Here maps and MRA can’t do sh… about the fact that Here doesn’t solve the problem. Reda the other treads and stop please storting new ones everytime
I can't agree more. This 'discussion' is like a spinning wheel that goes on and on.
-
@Marinus-van-Deudekom my question then would be, are there other nav app solutions also based on the HERE map, that I can check with and see if the power consumption is the same.
-
@Cookie-On-Tour HERE’s own navigation app - HERE WeGo. https://www.herewego.info/en/here-wego/navigation-devices/mobile-phone/
-
@Cookie-On-Tour we did, it is
-
@Corjan-Meijerink and on top of that the Here we Go app is not to my taste so quickly back to MRA. In the end the problem will be solved. Still trying to find out where that is
-
@Rob-Verhoeff ikzelf ben een 10 daagse aan doen in Frankrijk en door het regenweer kan ik
laadinfrastruktuur niet gebruiken. Heb het is bijgehouden 1% per km batterij verlies. Met een samsung s22 met een batterij in goede conditie -
@Bynens-Daniel, het punt is dat sommige andere S22 gebruikers dat probleem helemaal niet ervaren. Dat maakt diagnostiseren erg lastig. Het lijkt dus niet puur van de hardware af te hangen. Met mijn CAT kan ik bijna de hele dag rijden overigens.
-
One other point about battery consumption. It is well know fact that in areas of poor or no celular reception, the phone can use heavy amounts of battery attempting to locate a cellular connection. A recommendation is to go into "airplane mode" to stop the phone from searching. This won't fix the Here battery usage but it certainly could help reduce usage in poor reception areas. Navigation offline does not require a cellular connection.
-
@Con-Hennekens
heb de S21 enkel als back up. Navigeer met een Ulefone tablet 8". Deze is gemonteerd op een cradle van BMW met rechtstreeks
stroomvoorziening in de cradle met een kabel. Bij een volledig opgeladen tablet en een ganse dag gebruik meer dan 10uur is de tablet leeg. Dus meer verbruik dan dat de cradle kan bijladen.
Dit duid toch op een hoog stroomverbruik.