MyRoute app toont geen kaart meer
-
Helaas heb ik met de laatste bèta-versie van MRA (294) nog steeds regelmatig geen kaart als ik "live" navigeren kies. Als ik off line navigeren kies, gaat het altijd goed.
-
@Dikke-Wim merk je verschil bij gebruik van mobiele data of wifi?
-
Goed punt. Ik probeer nu thuis met WIFI en alle keren gaan goed (tot nu toe 10x een route gestart).
En nu 1x weer zonder kaart (met WIFI dus)Heb jij een idee?
-
@Dikke-Wim Hmmm, jammer dat het dan toch 1x niet goed ging... Hier krijg ik de "witte kaart" te zien als ik op een slechte wifi verbinding de route start (dat is bijvoorbeeld achterin m'n tuin). Dan is er dus wel een data verbinding via wifi actief, maar omdat de verbinding heel slecht is kan er feitelijk geen data overheen.
Zou je is via mobiele data een offline kaar willen downloaden? Lukt dat? Om niet teveel data te verbruiken zou je een regio uit Frankrijk kunnen pakken of Luxemburg ofzo. Ik ben benieuwd of hij dat dan wel doet via mobiele date...
En krijg je tijdens de mobiele data verbinden, naast de "witte kaart", ook wel eens meldingen te zien in MRA dat je niet verbonden bent met internet o.i.d.?
-
Ik krijg in MRA inderdaad soms te zien "dataverbinding weer hersteld".
Momenteel download ik liever niet via 5G omdat ik mijn databundel nodig heb eind deze maand voor een week motorrijden in Wales. Jammer, want jouw suggestie klinkt de moeite waard om te proberen. Als ik Luxemburg download zal bij starten van de route een route berekend worden door NL en B. Heeft het dan wel zin om slechts één land te downloaden? -
@Dikke-Wim je zal alle landen moeten downloaden waar de route doorheen gaat om het offline te kunnen laten werken.
Op je screenshots zie ik dat je 5G hebt. Bij welke provider heb je je abonnement? En welk data abonnement heb je daarbij? Zou het kunnen dat het een data abonnement met een hele lage snelheid is?
-
Fijn dat je zo meedenkt met mijn probleem!
Zojuist gemerkt dat ik met 5G ook het probleem heb (lege kaarten), net als met WIFI thuis.
Mijn WIFI netwerk is ±500MBs en stabiel. Mijn netwerk provider voor mijn iPhone is YouFone.Zojuist ook de instelling op 4G gezet en ook dan heb ik lege kaarten.
-
@Dikke-Wim kleine moeite Youfone, daar ben ik ook jaren tevreden klant geweest. Stabiel en snel internet via het datanetwerk van KPN
Ervaar je naast de MRA app ook problemen rondom een wegvallende dataverbinding met andere apps?
Wat mijn volgende stappen zouden zijn:
- Goeie backup maken van de telefoon (gebruik zelf altijd iCloud als backup methode).
- Telefoon herstellen naar fabrieksinstellingen.
- Opnieuw installeren zonder backup terug te zetten. Uiteraard kan je wel gewoon inloggen met je AppleID.
- MRA testen.
Mocht het niet werken kan je gemakkelijk weer terug naar je huidige settings:
- Herstellen naar fabrieksinstellingen.
- Opnieuw installeren en gebruik maken van je gemaakte backup.
Het is even een uurtje werk, maar dan weet je wel wat 🥴
-
@CD130 I must apologize for answering in english, but I have the same problem on my older Android 9. Maps are only showing as white fields, but are loaded, and navigation works. Doing a total firmware reset on the phone doesn't help. I contacted support about this a couple of weeks ago, there's no fix at the moment.
-
@Per-Øyvind-Arnesen, A possible solution for you is underway. It is in beta right now, so probably be released publicly soon.
-
@CD130
Wat mijn volgende stappen zouden zijn∴...etcGoed idee. Daar moet ik even tijd voor nemen/hebben. Een BU maak ik liever op mijn computer.
Misschien wel belangrijk te melden dat ik (stabiele) beta versies van iOS gebruik. Naast MRA heb ik geen problemen met andere App's.
-
Update for Android is available! This solves the issue that older versions were not loading maps
-
@Corjan-Meijerink, I don't consider my Pixel 8 Pro to be "an older version" but the white screens / not loading maps problem on this one seems to have disappeared too. It looks like general stability has improved significantly. Nice job!
-
@CD130 said in MyRoute app toont geen kaart meer:
@Dikke-Wim kleine moeite Youfone, daar ben ik ook jaren tevreden klant geweest. Stabiel en snel internet via het datanetwerk van KPN
Ervaar je naast de MRA app ook problemen rondom een wegvallende dataverbinding met andere apps?
Wat mijn volgende stappen zouden zijn:
- Goeie backup maken van de telefoon (gebruik zelf altijd iCloud als backup methode).
Vanmorgen het volgende gedaan:
-
list itemMRA app van mijn iPhone gehaald
-
opnieuw geïnstalleerd
-
Netwerk instellingen van iPhone "hersteld"
-
kaarten opnieuw gedownload
Tot nu toe (met WIFI) gaat het goed. Slechts 1x geen kaart gehad. Mogelijk blijft het zo.
Ik houd jullie op de hoogte!
-
@Corjan-Meijerink Goedemiddag Corjan,
Ik heb zojuist de nieuwe update geïnstalleerd op mijn "oude" telefoon en het lijkt weer te werken nu. Ik zie weer een kaar en een route maar heb er nog niet mee genavigeerd. Ik heb overigens het volste vertrouwen dat dat nu ook weer goed werkt
Bedankt voor jullie service, helemaal top.
Met vriendelijke groet,
Jan Haan.
-
-
@Corjan-Meijerink dit lijkt bij mij ook te werken. Ik heb de indruk dat de kaarten iets trager laden dan hiervoor, maar dat kan ook aan mij liggen