Ik ben nieuw hier, maar wat mooi en duidelijk is het. Heb wel een vraagje.
-
Ik ben Wim (bijna 59 jaar jong) en met mijn vrouw samen (achterop) rijd ik met onze BMW r1200RT LC veelal door de Eifel en Ardennen. Dit jaar staat eveneens een rit naar Trentino (Italië) in augustus gepland. (laten we hopen dat we corona dan de baas zijn)
De routes plannen in MRA ervaar ik als zeer gebruiksvriendelijk.Ik ben deze vakantie aan het voorbereiden maar wil in de routes ook bijvoorbeeld informatie over de bergpas die ik rijd toevoegen, welke ik dan tijdens het rijden kan oproepen. Bij bijvoorbeeld THAT motortours zie ik op hun site dat zij dat aanbieden voor mensen met een Garmin navi. Weet iemand of het überhaupt mogelijk is en zo ja hoe dat moet. (kan het helaas niet vinden)
Alvast bedankt.
-
@Wim-Cierpeck said in Ik ben nieuw hier, maar wat mooi en duidelijk is het. Heb wel een vraagje.:
THAT motortours
HAi,
Welkom op de site. Jammer genoeg kan ik je niet helpen. Ik heb geen enkele weet van GPS systemen waar je naast een route ook een tekst kan insteken over te bezoeken punten. Maar hier hangen een paar heel ervaren mensen rond die je misschien wel kunnen helpen. Even geduld
-
Hallo Wim,
Welkom.
Op dit moment kan dat alleen met Basecamp, daarvoor verwijs ik je naar de instructies van Mr GPS.
Veel MyRoute-app gebruikers gebruiken naast hun Garmin onze navigatie app.
Daar kun je wel routepunten een kleurtje geven en tekst toevoegen die je terug ziet in de app.Veel plezier met plannen.
Groet,
Michel
-
@Wim-Cierpeck Hoi Wim. Een andere oplossing zou kunnen zijn: Gebruik een gekleurd routepunt op elke plaats waar u informatie nodig heeft en voeg vervolgens een notitie toe aan het routepunt. Vervolgens print je een .pdf-versie van je route met 'Opslaan als' en dan .pdf. Deze kun je dan in je tanktas of broekzak stoppen.
-
hoi, ook ik ben ook net nieuw hier maar heb wel wat meer ervaring in mapsource en basecamp. Heb altijd de route
s in deze 2 programma
s gemaakt maar ga me nu hier eens in verdiepen. Je kunt eventueel de route hier maken en dan de route opslaan en in basecamp weer importeren. Sla wel ook de track op en herbereken de route dan even in basecamp zodat de route weer gelijk is aan de track. Als de route dan weer intact is kun je in basecamp de info toevoegen zoals jou vraag is.
Zo plaats ik ook de links van de hotels en koffie/lunch stops in de route erbij. -
what brings us to this nice idea: MRA NAV on a rugged tablet, plenty of space for adding notes, etc ...
I am really excited with this idea, a single tablet for routing, storing hotel reservations, music, photo's ...
-
@Drabslab It’s a great idea if you have room on the motorcycle, I think a tablet will be too large for most people.
-
@Drabslab Exactly what I posted, I use the Samsung Tab 2 Pro Active
-
Hallo Wim,
Wat je kunt doen is een TourGuide maken van de bezienswaardigheden onderweg. Je kunt hier tekst in kwijt (zoals bij de gekleurde routepunten in MRA) en ook een mp3 toevoegen die afgespeeld wordt als je binnen de ingestelde straal komt. Deze TourGuide werkt alleen bij een Garmin en wordt opgeslagen als een .gpi bestand, net zoals de flitspalen.
-
Allen, hartstikke bedankt voor jullie adviezen tips! Ik zal er dit weekend mee aan de slag gaan.+