Geen gespoken aan aanwijzingen bij de navigatie app
-
Ik heb recent de lifetime gold en navigatie app aangeschaft
Gisteren heb ik voor het eerst een kleine test gedaan
Ik heb een aantal vragenIk heb een kleine route gemaakt met een aantal vormings punten er in
Ik wilde namelijk het gedrag zien als ik vormings punten over zou slaan door bv een stukje van de route over te slaan
Hier zag ik het gedrag wat ik al gelezen had op het forum hier namelijk dat de app een keer of 3 een herberekening nodig heeft alvoor het punt wordt overgeslagenOpzich is het niet helemaal wat ik gewend was bij garmin
De app laat wel duidelijk zien wat er gebeurt en naar welk punt hij aan het navigeren is
Hier kom ik misschien later nog een keer op terugWaar ik een probleem mee had waren de gesproken aanwijzingen
Deze waren er niet
Ik heb de instellingen nagelopen ,en krijg daar zo niks gevonden
1 er staat een stem ingesteld
2 het aantal meldingen staat op meer dan 1 (3 geloof ik)
3 indien ik de stem selecteer krijg ik ook geluid
4 de aanwijzingen staan aanOp een gegeven moment toen ik een nieuwe route starte naar huis
Kwam er een eerste bericht
Gelijk toen ik de route starte
Door op de eerst volgende aanwijzing te drukken werd de aanwijzing opnieuw gestartMaar al vrij snel werkte dat ook niet meer
Alsof het Aantal ingestelde berichten verstreken wasMaar ook nadat ik ging rijden kwamen er geen aanwijzingen meer
Ik heb de route gestopt en weer gestart maar het hielp niksUiteindelijk thuis Aangekomen weer een andere route gestart
En hier kreeg ik ongeveer het zelfde gedragMaar het is niet altijd hetzelfde
Soms als ik een nieuwe route start krijg ik helemaal
NiksVerder was er een aanwijzing hoever de volgende benzine station weg was
Als ik op dat icoontje drukte kreeg ik volgens mij de melding dat er geen waypoint kon worden toegevoegd aan een track
Terwijl ik dacht toch een route te rijden en geen track
Is dit een benaming foutje in de software
Of worden de routes omgezet naar een trackEn heeft dit te maken met het probleem van de gesproken aanwijzingen
Iemand bekent met dit probleem
En heeft iemand een oplossingGrt
-
Bij een track krijg je inderdaad geen gesproken aanwijzingen. Dus dat klopt.
-
Bij een track krijg je inderdaad geen gesproken aanwijzingen. Dus dat klopt.
@white.mouse dat is zeker niet waar

-
Dan ben ik dus abuis! Ik dacht dat je alleen bij de route aanwijzingen kreeg. Maar ja, ik rij eigenlijk ook nooit een track maar enkel routes!
-
Ik heb recent de lifetime gold en navigatie app aangeschaft
Gisteren heb ik voor het eerst een kleine test gedaan
Ik heb een aantal vragenIk heb een kleine route gemaakt met een aantal vormings punten er in
Ik wilde namelijk het gedrag zien als ik vormings punten over zou slaan door bv een stukje van de route over te slaan
Hier zag ik het gedrag wat ik al gelezen had op het forum hier namelijk dat de app een keer of 3 een herberekening nodig heeft alvoor het punt wordt overgeslagenOpzich is het niet helemaal wat ik gewend was bij garmin
De app laat wel duidelijk zien wat er gebeurt en naar welk punt hij aan het navigeren is
Hier kom ik misschien later nog een keer op terugWaar ik een probleem mee had waren de gesproken aanwijzingen
Deze waren er niet
Ik heb de instellingen nagelopen ,en krijg daar zo niks gevonden
1 er staat een stem ingesteld
2 het aantal meldingen staat op meer dan 1 (3 geloof ik)
3 indien ik de stem selecteer krijg ik ook geluid
4 de aanwijzingen staan aanOp een gegeven moment toen ik een nieuwe route starte naar huis
Kwam er een eerste bericht
Gelijk toen ik de route starte
Door op de eerst volgende aanwijzing te drukken werd de aanwijzing opnieuw gestartMaar al vrij snel werkte dat ook niet meer
Alsof het Aantal ingestelde berichten verstreken wasMaar ook nadat ik ging rijden kwamen er geen aanwijzingen meer
Ik heb de route gestopt en weer gestart maar het hielp niksUiteindelijk thuis Aangekomen weer een andere route gestart
En hier kreeg ik ongeveer het zelfde gedragMaar het is niet altijd hetzelfde
Soms als ik een nieuwe route start krijg ik helemaal
NiksVerder was er een aanwijzing hoever de volgende benzine station weg was
Als ik op dat icoontje drukte kreeg ik volgens mij de melding dat er geen waypoint kon worden toegevoegd aan een track
Terwijl ik dacht toch een route te rijden en geen track
Is dit een benaming foutje in de software
Of worden de routes omgezet naar een trackEn heeft dit te maken met het probleem van de gesproken aanwijzingen
Iemand bekent met dit probleem
En heeft iemand een oplossingGrt
@john-de-beijer welke hardware gebruik je
-

@Corjan-Meijerink said in Geen gespoken aan aanwijzingen bij de navigatie app:

Verklaar je eens nader Corjan, ik ging er ook altijd vanuit dat je met een track geen gesproken navigatie hebt.
Althans, zo werkt het wel op mijn Zumo XT. Daarom nooit geprobeerd met de MRA Next app.Ben erg benieuwd hoe dat zit...