Veekeersinfo en omleiden
-
Voor de duidelijkheid er zijn in bovenstaande voorbeeld omrijd alternatieve genoeg. Het zou zeer handig zijn als de navigatie functie bij inladen van een.route deze punten en eventuele files overslaat en om de afsluiting heen plant
In NL weet ik de weg en komt het wel goed maar in het buitenland bv eifel met berg routes krijg ik hier lichtelijk paniek gevoelens van als ik bij een afsluiting kom en doorrijden de andere kant op is over een berg heen... -
Op dit moment kun je de omleiden functie nog niet gebruiken in een A2B route. Gaat nog wel komen
-
Sometimes, Google Maps is your best friend. I make it a habit to interrogate the areas of my route ahead of time using Google Maps with the "Traffic Layer" under views. You'll get the most up to date information on what's closed, and why. No other mapping product does it better.
There really isn't a substitute for good old fashioned manual investigation. And at least in the USA, Google Maps is the tool.
-
Op dit moment kun je de omleiden functie nog niet gebruiken in een A2B route. Gaat nog wel komen
Dat kan al zeker wel in de huidige (publieke) versie! Alleen i.p.v. de drie opties mis je nu de optie om een omleiding te genereren vanaf een bepaald routepunt

In een A2B kun je een omleiding genereren:- Selecteer een afstand (500m, 1, 5, 10 en 20km)
- Handmatig (een begin en eindpunt opgeven op de routelijn)
-
gegenereerde route betekent track navigatie en track navigatie kijkt niet naar afsluitingen. Waarom weet ik niet maar daar ligt wel het probleem.
-
Dat kan al zeker wel in de huidige (publieke) versie! Alleen i.p.v. de drie opties mis je nu de optie om een omleiding te genereren vanaf een bepaald routepunt

In een A2B kun je een omleiding genereren:- Selecteer een afstand (500m, 1, 5, 10 en 20km)
- Handmatig (een begin en eindpunt opgeven op de routelijn)
@Rob-Verhoeff je hebt helemaal gelijk.
-
gegenereerde route betekent track navigatie en track navigatie kijkt niet naar afsluitingen. Waarom weet ik niet maar daar ligt wel het probleem.
@Herman-Veldhuizen zou wel zeer handig zijn als dit wel het geval was.
Route inladen en navigeren rekening houdend met afsluitingen files etc.Dus wel de route blijven volgen maar vooraf om de situaties heen navigeren.
Lijkt mij niet zo heel lastig om te integreren. -
@Herman-Veldhuizen zou wel zeer handig zijn als dit wel het geval was.
Route inladen en navigeren rekening houdend met afsluitingen files etc.Dus wel de route blijven volgen maar vooraf om de situaties heen navigeren.
Lijkt mij niet zo heel lastig om te integreren.@marko-11-0 dat kan ik niet beoordelen. de gedachte hierachter is mischien dat afsluitingen van tijdelijke aard zijn. ik zie hetzelfde bij route-als-track.
een optie bij het starten om afsluitingen te omzeilen lijkt me wel handig ja. -
@marko-11-0 dat kan ik niet beoordelen. de gedachte hierachter is mischien dat afsluitingen van tijdelijke aard zijn. ik zie hetzelfde bij route-als-track.
een optie bij het starten om afsluitingen te omzeilen lijkt me wel handig ja.@Herman-Veldhuizen
Dat klopt dat het tijdelijke aard is.
Wat ik bedoel, op het moment dat je en route wilt gaan rijden dat de navigatie hier net als normale navigatie rekening mee houdt en er vooraf omheen plant.Als je een volgende keer de route weer wil rijden en deze in de navigatie zet. Ook dan kijkt hij eerst naar afsluitingen en verkeersinfo.
Is dit dan weg dan volgt hij de normale gemaakte route. -
@Herman-Veldhuizen
Dat klopt dat het tijdelijke aard is.
Wat ik bedoel, op het moment dat je en route wilt gaan rijden dat de navigatie hier net als normale navigatie rekening mee houdt en er vooraf omheen plant.Als je een volgende keer de route weer wil rijden en deze in de navigatie zet. Ook dan kijkt hij eerst naar afsluitingen en verkeersinfo.
Is dit dan weg dan volgt hij de normale gemaakte route.@marko-11-0, dat doet-ie ook, alleen is dat beperkt voor de deelroutes tussen de routepunten. Hij gaat niet zelf routepunten verplaatsen om wegwerkzaamheden te ontwijken natuurlijk. En als je route als track navigeert, ja dan geef je de mogelijkheid tot omleidingen uiteraard ook op.
Dat gezegd hebbende... Het is echt niet normaal hoeveel wegwerkzaamheden we momenteel hebben in Nederland (of in elk geval in Limburg dan toch)...
-
@marko-11-0, dat doet-ie ook, alleen is dat beperkt voor de deelroutes tussen de routepunten. Hij gaat niet zelf routepunten verplaatsen om wegwerkzaamheden te ontwijken natuurlijk. En als je route als track navigeert, ja dan geef je de mogelijkheid tot omleidingen uiteraard ook op.
Dat gezegd hebbende... Het is echt niet normaal hoeveel wegwerkzaamheden we momenteel hebben in Nederland (of in elk geval in Limburg dan toch)...
@Con-Hennekens waar stel je dat in dan?
Bij mij plant hij nergens omheen en stuurt me gewoon de afzetting in.
Zie ook afbeelding post hierboven, daar moest ik eerst zelf wat wegen verkennen voordat hij omplande.
In Zeewolde net zo, omleiding was nog geen 100 mtr maar stuurde me gewoon de afzetting jn.Wil je aangeven waar je dit insteld hoe de instelling moet staan?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better š
Register Login