Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Herberekenen loopt vast

Herberekenen loopt vast

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
29 Posts 12 Posters 739 Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Guztundefined Guzt

@Con-Hennekens ik geef je volledig gelijk. Zelfs met mijn zumo590 blijft herberekenen op aan staan wanneer ik een route rij. Heb het hier al meermaals aangehaald: gebruikers dienen te leren hoe goede routes te maken. Wereld van verschil.

Con Hennekensundefined Offline
    Con Hennekens
    Alpha tester
    wrote last edited by

@Guzt, het heeft natuurlijk wel zijn functie, op een Zumo dan, bij het rijden van tracks. Bij MRA hoeft dat niet, want die gaat op een logische plek terug naar de track. En als je de gesuggereerde detour niks vind, dan negeer je hem gewoon. πŸ˜‰

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
    0
    • EMW-motorriddersundefined Offline
      EMW-motorriddersundefined Offline
      EMW-motorridders
      wrote last edited by EMW-motorridders

Is het uiteindelijk doel van MRA niet om alle TomTomRiders en Garmins ( .... ) thuis te laten en gewoon een slimme telefoon te gebruiken of een slim tablet ( robuuste zijn genoeg en die worden verder ontwikkeld ).
      Op een "verharde" route geen probleem.
      Ga je het bos in of rij je op een verlaten zwarte skipiste in de zomer, dan is een Zumo XT2 wel een goede gids.

Zoals ik eerder lees en zelf ervaar, in groep :
      accurate goede voorbereiding en opsplitsen waar het kan.

Je kan op een route van bv 300 km maximaal 200 viapunten uitzetten, dat is het midden houden tussen een track en een weg van A naar B....... Komt altijd goed.

Je via-punten strategisch uitzetten vraagt wat ervaring : bv als je ergens wil verzamelen op de middag, spreek dan nooit af op een plein in grote stad ( want gegarandeerd is er een evenement of zijn er werken ), doe dat dan op een voor iedereen bereikbare plek gekend door TomTom, Here & OSM.

Waar MRA iets kan opsteken van de ZUMO XT2 software : indien herberekenen uit staat en je wijkt dan, wordt een rechte lijn getekend tussen jouw brommer en het dichtstbijzijnde punt op de route.

Als je in de verte een kasteel ziet of een mooi terrasje op een heuvel, kan je met een gerust hart afwijken en zelfs nog even verder afwijken, je ziet steeds de lijn naar het dichtstbijzijnde punt vanuit je wijzigende positie.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
      1
      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Nomko-Nomden said in Herberekenen loopt vast:

Dus, mijn beste advies aan jou: herberekenen uitschakelen als je een vaste route rijdt!

Realiseer jij je wel dat "route herberekenen" uitzetten een lapmiddels is, bedacht door Garmin, om te voorkomen dat je bij tracks direct naar het eindpunt gaat? Fijn voor je dat jij vind dat je dat uit moet zetten, maar het is strijdig met het begrip "navigeren", want het "navigeren" stopt dan op het moment dat je afwijkt.

Nomko Nomdenundefined Offline
        Nomko Nomdenundefined Offline
        Nomko Nomden
        wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Herberekenen loopt vast:

Dus, mijn beste advies aan jou: herberekenen uitschakelen als je een vaste route rijdt!

Realiseer jij je wel dat "route herberekenen" uitzetten een lapmiddels is, bedacht door Garmin, om te voorkomen dat je bij tracks direct naar het eindpunt gaat? Fijn voor je dat jij vind dat je dat uit moet zetten, maar het is strijdig met het begrip "navigeren", want het "navigeren" stopt dan op het moment dat je afwijkt.

hee ff dimmen man!
        weet niet wat jouw probleem is.. ohja toch wel! het betweter complex!!!

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
        -1
        • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

@Con-Hennekens said in Herberekenen loopt vast:

hee ff dimmen man!
          weet niet wat jouw probleem is.. ohja toch wel! het betweter complex!!!

Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote last edited by

@Nomko-Nomden, sorry hoor, maar als ik met enige regelmaat "adviezen" en andere onzin moet debunken, dan ligt dat niet aan mijn betweterigheid maar aan de adviezen en de andere onzin. Dat jij je blijkbaar aangevallen voelt daardoor zegt wel voldoende denk ik zo. Laten we het daar maar bij houden, dank u.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

1 Reply Last reply
          1
          • EMW-motorriddersundefined EMW-motorridders

Is het uiteindelijk doel van MRA niet om alle TomTomRiders en Garmins ( .... ) thuis te laten en gewoon een slimme telefoon te gebruiken of een slim tablet ( robuuste zijn genoeg en die worden verder ontwikkeld ).
            Op een "verharde" route geen probleem.
            Ga je het bos in of rij je op een verlaten zwarte skipiste in de zomer, dan is een Zumo XT2 wel een goede gids.

Zoals ik eerder lees en zelf ervaar, in groep :
            accurate goede voorbereiding en opsplitsen waar het kan.

Je kan op een route van bv 300 km maximaal 200 viapunten uitzetten, dat is het midden houden tussen een track en een weg van A naar B....... Komt altijd goed.

Je via-punten strategisch uitzetten vraagt wat ervaring : bv als je ergens wil verzamelen op de middag, spreek dan nooit af op een plein in grote stad ( want gegarandeerd is er een evenement of zijn er werken ), doe dat dan op een voor iedereen bereikbare plek gekend door TomTom, Here & OSM.

Waar MRA iets kan opsteken van de ZUMO XT2 software : indien herberekenen uit staat en je wijkt dan, wordt een rechte lijn getekend tussen jouw brommer en het dichtstbijzijnde punt op de route.

Als je in de verte een kasteel ziet of een mooi terrasje op een heuvel, kan je met een gerust hart afwijken en zelfs nog even verder afwijken, je ziet steeds de lijn naar het dichtstbijzijnde punt vanuit je wijzigende positie.

Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote last edited by

@EMW-motorridders said in Herberekenen loopt vast:

Ik ben natuurlijk niet betrokken bij enige besluitvorming, maar denk de firma goed genoeg te kennen om dit te ontkrachten. Natuurlijk zullen ze bij MRA graag overstappers zien die navigatie-licenties kopen. Maar de basis van de firma is de planner, en die is succesvol juist omdat die multi-inzetbaar is voor diverse navigatie-platformen.

Ik denk dat de belangrijkste reden voor de meeste overstappers momenteel is dat de techniek van de dedicated navigatie units erg achterblijft bij die van smartphones, en dat er bij beide grote merken sprake lijkt te zijn van een ontwikkel-stop. Dat terwijl er op gebied van navigatie apps juist een enorme ontwikkeling is in de markt.

1 Reply Last reply
            1
            • Bouke Entundefined Offline
              Bouke Entundefined Offline
              Bouke Ent
              wrote last edited by

ik blijf geen voorstander van herberekenen zolang het niet perfect is. voor A naar B is het prima te doen maar voor mij is navigatie een hulpmiddel net als vroeger een kaart. ik snap best dat ontzorgen ook een rol spaalt. ik zelf rij voornamelijk alleen of twee en er is dan altijd een mogelijkheid om creatief te zijn. tevens merkt ik dat het herbereken ook cpu power vraagt en dat geeft weer extra accu gebruik. in meerdere apps is er de optie om herbereken via het scherm alsnog te doen terwijl navigatie gegevens zoals volgende via punt in beeld blijft. binnen MRA heb je deze optie helaas niet. zo gauw optie knop herberekenen in beeld komt na afwijken kan je geen volgende punt zelf kiezen.

Stefan Hummelinkundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Bouke Entundefined Bouke Ent

ik blijf geen voorstander van herberekenen zolang het niet perfect is. voor A naar B is het prima te doen maar voor mij is navigatie een hulpmiddel net als vroeger een kaart. ik snap best dat ontzorgen ook een rol spaalt. ik zelf rij voornamelijk alleen of twee en er is dan altijd een mogelijkheid om creatief te zijn. tevens merkt ik dat het herbereken ook cpu power vraagt en dat geeft weer extra accu gebruik. in meerdere apps is er de optie om herbereken via het scherm alsnog te doen terwijl navigatie gegevens zoals volgende via punt in beeld blijft. binnen MRA heb je deze optie helaas niet. zo gauw optie knop herberekenen in beeld komt na afwijken kan je geen volgende punt zelf kiezen.

Stefan Hummelinkundefined Offline
                Stefan Hummelinkundefined Offline
                Stefan Hummelink
                Alpha tester
                wrote last edited by Stefan Hummelink

@Bouke-Ent said in Herberekenen loopt vast:

zo gauw optie knop herberekenen in beeld komt na afwijken kan je geen volgende punt zelf kiezen.

Maar er is niets wat je ervan weerhoudt aan de kant van de weg te stoppen en zelf te kiezen waarnaar je wilt herberekenen door op de "route-als-track" lang te drukken, een waypoint of via-punt lang in te drukken, via of de in de kaart getoonde punten, of via het routepunten menu. Je hebt overal mogelijkheid toe!πŸ˜€

Manks bu'j te bange.

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Stefan Hummelinkundefined Stefan Hummelink

zo gauw optie knop herberekenen in beeld komt na afwijken kan je geen volgende punt zelf kiezen.

Maar er is niets wat je ervan weerhoudt aan de kant van de weg te stoppen en zelf te kiezen waarnaar je wilt herberekenen door op de "route-als-track" lang te drukken, een waypoint of via-punt lang in te drukken, via of de in de kaart getoonde punten, of via het routepunten menu. Je hebt overal mogelijkheid toe!πŸ˜€

Bouke Ent
                  wrote last edited by

@Stefan-Hummelink said in Herberekenen loopt vast:

mijn ervaring is als je wilt herberekenen rest van de app miet werkt zolang je daar voor kiest. misschien ligt het aan mijn telefoon. druk ik op herberekenen en dan komt mogelijkheid beschikbaar en kan ik een punt kiezen cq overslaan maar dan gaat hij gelijk weer rekenen. het zal waarschijnlijk aan mijn telefoon liggen

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
                  0
                  • Bouke Entundefined Bouke Ent

mijn ervaring is als je wilt herberekenen rest van de app miet werkt zolang je daar voor kiest. misschien ligt het aan mijn telefoon. druk ik op herberekenen en dan komt mogelijkheid beschikbaar en kan ik een punt kiezen cq overslaan maar dan gaat hij gelijk weer rekenen. het zal waarschijnlijk aan mijn telefoon liggen

Bouke Ent
                    wrote last edited by

said in Herberekenen loopt vast:

mijn ervaring is als app wil herberekenen omdat ik afwijk rest van de app miet werkt zolang je daar voor kiest. misschien ligt het aan mijn telefoon. druk ik op herberekenen en dan komt mogelijkheid beschikbaar en kan ik een punt kiezen cq overslaan maar dan gaat hij gelijk weer rekenen. het zal waarschijnlijk aan mijn telefoon liggen

1 Reply Last reply
                    0
                    Reply
                    • Reply as topic
                    Log in to reply
                    • Oldest to Newest
                    • Newest to Oldest
                    • Most Votes

• 1
                    • 2
                    ACTIVE USERS
                    Stefan Hummelinkundefined
                    Stefan Hummelink
                    Marinus van Deudekomundefined
                    Marinus van Deudekom
                    Con Hennekensundefined
                    Con Hennekens
                    Adrian Avramundefined
                    Adrian Avram
                    Nomko Nomdenundefined
                    Nomko Nomden
                    Bouke Entundefined
                    Bouke Ent
                    Rob Veermanundefined
                    Rob Veerman
                    EMW-motorriddersundefined
                    EMW-motorridders
                    Guztundefined
                    Guzt
                    Leike Lodiersundefined
                    Leike Lodiers
                    geert 13undefined
                    geert 13
                    AWDC LAOundefined
                    AWDC LAO
                    POPULAR TOPICS
                    • Stuttering menu after 4.4.0 update ?
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      0
                      13
                      144

• Merging two routes from mid route of one..... Is it even possible?
                      Stefan Hummelink
                      0
                      9
                      125

• MRA-Routeplanner - distance simulation
                      Stefan Hummelink
                      0
                      9
                      125

• Show lanes or do strong zooming
                      silberfuchs67undefined
                      silberfuchs67
                      0
                      6
                      96

• Die App kann keine kurvenreiche Route ΓΌber 300 KM erstellen?
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      1
                      5
                      83

• First point is often ignored
                      Herman Veldhuizenundefined
                      Herman Veldhuizen
                      0
                      4
                      50

• Scrolling Through Waypoints