Schermverspilling en naamgeving
-
Bij deze wil ik twee suggesties maken:
-
Wees consistent in naamgeving. MyRoute-app app? MRA Next? MRA Navigator? Welke is het nu? Idem voor de website: MRA Routeplanner of MRA Routelab?
-
Scherm verspilling...
Ik heb afgelopen weken eens uitgebreid gekeken naar de verschillende apps (Kurviger, MyRoute-app, Tom Tom Go) en daarbij valt me een ding op: de MyRoute-app Routeplanner versplit wel heel erg veel scherm ruimte.
Ik ben een betalende gebruiker, en ik heb doelbewust Silver gekozen. Ik hoef er niet continue aan herinnerd te worden dat er ook zoiets als goud is. En als een dergelijke reclame boodschape gewenst is, dan kan deze misschien wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn voor betalende gebruikers?
Voor de grap heb ik een mock-up gemaakt van de huidige layout, en een compacte layout...
Je merkt de hoeveelheid verspilde ruimte met name als je op een telefoon of tablet de website bezoekt. En bovendien: niet iedereen heeft een 27" of 35" beeldscherm voor zijn of haar neus.
Voor wat betreft de werking van website en app heb ik eigenlijk geen opmerkingen verder: ze werken wat mij betreft verder uitstekend.
-
-
Ter vergelijking...
-
@NineLizards Wel erg zuur om te zien dat je wel screenshots plaatst over het "scherm verspilling" van MRA, maar niet van Kurviger, BaseCamp of andere (online) tools.
Ik heb de Gold abonnement genomen omdat deze mij alle functionaliteiten bied wat ik nodig heb.
Pluspunt, ik krijg geen reclame banners.Dat jij de Silver abonnement hebt genomen is jouw goed recht, dat beslis je zelf. Net zo dat het team achter MRA beslist dat zij een reclame banner laten zien tbv het Gold abonnement. En ja, dat neemt wat ruimte in. Maar is het werkelijke echt zo schokkend als je bv een 23" monitor hebt dat de banner dan het halve scherm in beslag neemt? Je kan ook voor een paar Eurootjes meer de lifetime Gold abonnement nemen, ben je ook van die banner af.
Ik kan me goed voorstellen dat dit wel knap lastig is op een scherm van een mobiel. En daar gaan vaak de meeste klachten over.
Ik heb even een screenshot gemaakt van Kurviger op mijn 23" monitor. Wat mij daarbij direct opvalt is dat Kurviger eigenlijk net zoveel schermruimte laat als MRA. Wel wat anders ingedeeld, maar het is vergelijkbaar 1-op-1.
MyRoute-app app? MRA Next? MRA Navigator? Welke is het nu? Idem voor de website: MRA Routeplanner of MRA Routelab?
What's in a name???
Zo heb je Windows 11 Home, Windows 11 Pro, idem voor Windows 10. En zo had je met Windows XP zelfs 10 verschillende versies met verschillende namen. Wat maakt het uit?Als je op de website kijkt is het MyRoute-app, de navigatie versie heet gewoon MRA Navigation Next.
Wil je 100% zeker weten hoe al die versies heten? Kijk dan gewoon hier: MyRoute-app abonnementen.
Dat er iemand is die het net ff anders noemt dan omschreven op de abonnementen site, so be it! Moet je je daar echt druk om maken? Er zijn wel ergere dingen in het leven om je druk om/over te maken vind ik.
Belangrijkste is, is dat je met MRA een mooie, duidelijke en user-friendly systeem hebt waarmee je jouw routes kunt beheren, bewerken, delen, bekijken, vergelijken met diverse navigatiesystemen/kaarten, noem maar op.
-
@Nomko-Nomden said in Schermverspilling en naamgeving:
Er zijn wel ergere dingen in het leven om je druk om/over te maken vind ik.
Misschien wel...
Maar tevens: als een MRA klant de moeite doet om op dit forum dingen aan te duiden die volgens hem/haar verkeerd lopen dan zou het heel wat aangenamer zijn als hij niet Trumpiaans de wind van voor zou krijgen en niet als een pietluttige idioot zou weggezet worden.
Dat is trouwens een trend die ik veel te vaak merk hier op het forum. Tot op het niveau dat een post gewoon gesloten wordt omdat er pijnpunten worden naar voor gebracht.
MRA heeft een mooi produkt maar er zitten, zoals met de meeste dingen, ook een aantal zwakheden in.
En die (perceived) zwakheden mogen hier best aangehaald worden zonder gevaar voor repercusie anders heeft het geen zin om een forum te hebben.
-
@Drabslab Ben het deels met jou eens, echter:
- Ik zet niemand weg als een idioot of wat dan ook.
- Of je het MRA noemt, MyRoute-app, MRA Next of MyRoute-app Navigatie of iets in die trant, maakt niet uit. Vragen over de 2 applicaties worden op deze forum geplaatst dus iedereen weet wel waar je het over hebt als je duidelijk bent in onderscheid tussen (web)applicatie en (mobiele) navigatie app.
- Niemand houdt van pijnpunten Maar dat is nog geen reden om dit aan te duiden uiteraard. Juist vind ik het goed als bepaalde tekortkomingen of fouten of voorstellen aangedragen wordt. Daar leert iedereen van maar ook de makers.
Het punt dat er een banner getoond wordt voor een Gold abonnement, als je de basic of Silver abonnement hebt, lijkt mij niks meer dan logisch. MRA is een mooi product, gemaakt vanuit een zeer goed idee. Dat een banner bepaalde ruimte inneemt ziet er niet fraai uit, daar ben ik het mee eens. Eigenlijk zou het een wegklikbare banner moeten zijn. Na het openen van de MRA applicatie weg klikken om schermruimte te verkrijgen.
Maar dat de banner getoond wordt komt puur uit commerciële oogpunt. MRA is nu een commercieel product geworden, het is gegroeid, meer mogelijkheden, personeel in dienst, diverse onkosten, noem maar op. Als je dit hebt, dan ben je geen vrijetijdsprojectje meer die je bijhoudt op je zolderkamertje maar een volwaardig commercieel product met alles wat erbij komt kijken! En daar hoort een reclame banner ook bij. Immers, het beoogde doel om een goed product neer te (blijven) zetten komt nu met kosten en die kosten moet gedekt worden via de primaire verkoop van abonnementen of via secondaire verkoop van merchandise.
Die banner kan op een klein mobiel schermpje al gauw leiden tot irritatie. Vandaar mijn idee om er een wegklikbare banner van te maken.
En daarnaast, wat werkt prettiger? Een banner die zichtbaar is of om de haverklap zo'n pop-upje met allerlei schreeuwerige verkooptrucjes om je over te halen???
-
@Nomko-Nomden Ik begrijp niet precies wat er zuur aan is als ik suggesties maak voor verbeteringen. MRA Routeplanner is geweldig, maar niet perfect.
- Het efficiënter gebruiken van de ruimte op een scherm geldt voor alle apps, en toevallig gaat het hier om MRA, en dan met name om het moment dat je dat het meeste nodig hebt: tijdens het editen van een route. Waarom moet die banner getoond worden tijdens het editen?
Die banner is al genoeg in beeld, en ik laat met een kleine mockup zelfs zien dat er ruimte genoeg is om het ding elders te plaatsen.
Probeer maar eens te editen op een tablet in landscape, en je zult heel snel merken wat ik bedoel.
Dat jij de banner op prijs stelt betekent niet dat iedereen m fraai of prettig vind
- Naamgeving
Da's gewoon onhandig. Het gaat overigens niet om de namen op het forum, of de namen gebruikt door derden, maar om de namen gebruikt door MRA zelf, binnen hun software en op hun eigen website.
Voorbeeld: een melding als 'Hiervoor is MRA Next vereist'. Okay, ik zoeken... Wat is MRA Next dan?
Dat werkt verwarring in de hand, en verwarde potentiële kopers haken af. Vandaar mijn suggestie.
Augurken zijn zuur. Suggesties niet.
-
@NineLizards said in Schermverspilling en naamgeving:
@Nomko-Nomden Ik begrijp niet precies wat er zuur aan is als ik suggesties maak voor verbeteringen. MRA Routeplanner is geweldig, maar niet perfect.
- Het efficiënter gebruiken van de ruimte op een scherm geldt voor alle apps, en toevallig gaat het hier om MRA, en dan met name om het moment dat je dat het meeste nodig hebt: tijdens het editen van een route. Waarom moet die banner getoond worden tijdens het editen?
Die banner is al genoeg in beeld, en ik laat met een kleine mockup zelfs zien dat er ruimte genoeg is om het ding elders te plaatsen.
Probeer maar eens te editen op een tablet in landscape, en je zult heel snel merken wat ik bedoel.
Dat jij de banner op prijs stelt betekent niet dat iedereen m fraai of prettig vind
- Naamgeving
Da's gewoon onhandig. Het gaat overigens niet om de namen op het forum, of de namen gebruikt door derden, maar om de namen gebruikt door MRA zelf, binnen hun software en op hun eigen website.
Voorbeeld: een melding als 'Hiervoor is MRA Next vereist'. Okay, ik zoeken... Wat is MRA Next dan?
Dat werkt verwarring in de hand, en verwarde potentiële kopers haken af. Vandaar mijn suggestie.
Augurken zijn zuur. Suggesties niet.
Ik kan hierop uitgebreid reageren, ik kan...
Maar ik ga dat niet doen omdat jij wilt lezen wat jij wilt lezen.
Jammer... -
Bedankt voort de suggesties. De reclame balk kan handiger, maar er zijn nu even andere dingen belangrijker om op te pakken. Wat betreft naamgeving, hier staat hoe en waarom: https://mranavigationnext.app/startinfo/
Dit topic krijgt een slotje, alles is reeds gezegd over dit onderwerp. -