Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. MyRoute app toont geen kaart meer

MyRoute app toont geen kaart meer

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
57 Posts 16 Posters 6.1k Views 7 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Hoanemansundefined Offline
    Hoanemansundefined Offline
    Hoanemans
    wrote on last edited by

Na de update afgelopen week toon de MyRoute app op mijn telefoon geen kaart meer. Alle buttons en andere functies worden wel getoond maar geen kaart en locatie meer. Voor de update werkte alles wel en heb ik nog een route gereden.
    Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
    Ik kan wel een route selecteren maar zodra ik open route of navigeer druk krijg ik geen kaart, route of locatie toe zien, alleen een leeg wit scherm met de buttons. Ik kan wel andere type kaarten selecteren maar geen van de opties werkt

Het is een motorola G6 met Android versie 9.
    Ik heb een Gold en Navigation abbonement.

Op een andere telefoon werkt alles wel gewoon maar die ik op de motor gebruik dus niet meer

Hans van de Ven MR.MRAundefined Paulusmaundefined Bas Schorenundefined 3 Replies Last reply
    0
    • Hoanemansundefined Hoanemans

Na de update afgelopen week toon de MyRoute app op mijn telefoon geen kaart meer. Alle buttons en andere functies worden wel getoond maar geen kaart en locatie meer. Voor de update werkte alles wel en heb ik nog een route gereden.
      Ik kan wel een route selecteren maar zodra ik open route of navigeer druk krijg ik geen kaart, route of locatie toe zien, alleen een leeg wit scherm met de buttons. Ik kan wel andere type kaarten selecteren maar geen van de opties werkt

Op een andere telefoon werkt alles wel gewoon maar die ik op de motor gebruik dus niet meer

Hans van de Ven MR.MRAundefined Offline
      Hans van de Ven MR.MRA
      Instructor RouteXperts
      wrote on last edited by

@Hoanemans

Verwijder de internet geschiedenis en cache eens van je telefoon

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Hoanemansundefined 1 Reply Last reply
      0

Paulusmaundefined Offline
        Paulusma
        wrote on last edited by

@Hoanemans Ik heb dus hetzelfde probleem. Ook alles cookies en zo verwijderd. Zelfs de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen maar probleem blijft. Ik heb een Samsung Galaxy en heb een ticket aan gemaakt. Maar ben wel benieuwd wanneer het weer bij jou werkt.

0

Bas Schorenundefined Offline
          Bas Schorenundefined Offline
          Bas Schoren
          wrote on last edited by

@Hoanemans Ik heb dit probleem vaak als ik de app vanuit de achtergrond weer start. De app afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het probleem vaak.

0
          • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

@Hoanemans

Verwijder de internet geschiedenis en cache eens van je telefoon

Hoanemans
            wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA helaas heeft het verwijderen van de cash en internetgegevens geen effect. Nog steeds een leeg scherm.. op andere navigatie apps als Waze en tomtom GO Ride op dezelfde telefoon zie ik wel een kaart en werkt de navigatie gewoon..

Hans van de Ven MR.MRAundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Bas Schorenundefined Bas Schoren

@Hoanemans Ik heb dit probleem vaak als ik de app vanuit de achtergrond weer start. De app afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het probleem vaak.

Hoanemans
              wrote on last edited by

@Bas-Schoren Nee helaas werkt dat niet. Alles afsluiten, de telefoon afsluiten en zelfs een complete herinstallatie van de app met opnieuw inloggen hebben geen effect..

1 Reply Last reply
              0
              • Paulusmaundefined Paulusma

@Hoanemans Ik heb dus hetzelfde probleem. Ook alles cookies en zo verwijderd. Zelfs de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen maar probleem blijft. Ik heb een Samsung Galaxy en heb een ticket aan gemaakt. Maar ben wel benieuwd wanneer het weer bij jou werkt.

Hoanemans
                wrote on last edited by

@Paulusma is het ook sinds de laatste update? En is een ticket iets anders als het hier melden? Misschien moet ik dan ook nog ergens een ticket aanmaken?

Paulusmaundefined 1 Reply Last reply
                1

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA helaas heeft het verwijderen van de cash en internetgegevens geen effect. Nog steeds een leeg scherm.. op andere navigatie apps als Waze en tomtom GO Ride op dezelfde telefoon zie ik wel een kaart en werkt de navigatie gewoon..

Hans van de Ven MR.MRA
                  Instructor RouteXperts
                  wrote on last edited by

@Hoanemans

Dien even een ticket in via de website. Geef ook meteen je telefoon gegevens door. Merk, type, versie besturingssysteem

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
                  Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

0
                  • RetiredWingManundefined Offline
                    RetiredWingManundefined Offline
                    RetiredWingMan
                    wrote on last edited by

Since several updates back, Android devices older than 10 seem to have this problem. I've seen reports that the problem also appears on Android 10 but can generally be fixed with a restart.

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

Edwin_Mundefined 1 Reply Last reply
                    0
                    • RetiredWingManundefined RetiredWingMan

Since several updates back, Android devices older than 10 seem to have this problem. I've seen reports that the problem also appears on Android 10 but can generally be fixed with a restart.

Edwin_Mundefined Offline
                      Edwin_Mundefined Offline
                      Edwin_M
                      wrote on last edited by

s24+ android14 has it too.
                      Force closing and restarting app is the workaround

Samsung S24+ Android, Carpuride W702 , KTM 1290 Super Adventure & Wielrenfietsen

0
                      • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

@Hoanemans

Dien even een ticket in via de website. Geef ook meteen je telefoon gegevens door. Merk, type, versie besturingssysteem

Hoanemans
                        wrote on last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR-MRA ik heb een ticket aangemaakt..

1 Reply Last reply
                        0
                        • Edwin_Mundefined Edwin_M

s24+ android14 has it too.
                          Force closing and restarting app is the workaround

Hoanemans
                          wrote on last edited by Hoanemans

@Edwin_M
                          Nope, tried it on my motorola G6 with Android version 9 but after restarting te app still no maps, routes or location. It started with the last update a few day ago. Last weekend I did a route whitout any problems.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                          0

@Edwin_M
                            Nope, tried it on my motorola G6 with Android version 9 but after restarting te app still no maps, routes or location. It started with the last update a few day ago. Last weekend I did a route whitout any problems.

Con Hennekensundefined Offline
                            Con Hennekensundefined Offline
                            Con Hennekens
                            wrote on last edited by

@Hoanemans, try a force close from with the android system settings menu, under apps - MyRoute-app.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

0

@Paulusma is het ook sinds de laatste update? En is een ticket iets anders als het hier melden? Misschien moet ik dan ook nog ergens een ticket aanmaken?

Paulusma
                              wrote on last edited by

@Hoanemans En ticket is iets anders als het melden in het forum. Bij een ticket gaan de programmeurs kijken naar een oplossing.

1 Reply Last reply
                              0
                              • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Hoanemans, try a force close from with the android system settings menu, under apps - MyRoute-app.

Hoanemans
                                wrote on last edited by

@Con-Hennekens tried it but no success, still no map visible.. I think it has something to do with the update. Never had any issue until that update was installed last week.

1 Reply Last reply
                                0
                                • Francisco j 0undefined Offline
                                  Francisco j 0undefined Offline
                                  Francisco j 0
                                  wrote on last edited by

Bij mij net hetzelfde na de update, mijn ander toestel heeft nog geen update en daar werkt het nog perfekt

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Dikke Wimundefined Offline
                                    Dikke Wimundefined Offline
                                    Dikke Wim
                                    wrote on last edited by Dikke Wim

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem (iPhone 13 Pro Max). Hieronder een aantal screendumps die het laten zien.

Het volgende gedaan:

• de beta versie verwijderd
                                    • opnieuw geïnstalleerd
                                    • kaarten opnieuw gedownload

Niets mocht helpen.
                                    Op deze manier valt er absoluut niet meer te navigeren.

0076aa9b-982f-42d3-8cd9-60b18a9d4194-image.png

29f380cf-02ab-4bf9-a823-4a71576eda55-image.png

78fe4697-2755-4045-9105-6b094d3ffd56-image.png

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Michel van Hagen MRA-Founderundefined 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • Dikke Wimundefined Dikke Wim

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem (iPhone 13 Pro Max). Hieronder een aantal screendumps die het laten zien.

Het volgende gedaan:

• de beta versie verwijderd
                                      • opnieuw geïnstalleerd
                                      • kaarten opnieuw gedownload

Niets mocht helpen.
                                      Op deze manier valt er absoluut niet meer te navigeren.

0076aa9b-982f-42d3-8cd9-60b18a9d4194-image.png

29f380cf-02ab-4bf9-a823-4a71576eda55-image.png

78fe4697-2755-4045-9105-6b094d3ffd56-image.png

Michel van Hagen MRA-Founderundefined Offline
                                      Michel van Hagen MRA-Founder
                                      administrator
                                      wrote on last edited by

@Dikke-Wim Dit is echt super vreemd. Ik gebruik zelf ook een iPhone 13 Pro Max voor de navigatie en heb werkelijk tientallen uren getest zonder ook maar 1 probleem, zowel in combinatie met Apple CarPlay als zonder. Ik ken nog iemand met hetzelfde probleem, die is op kantoor geweest, Corjan is daar 8 uur mee bezig geweest, maar kan (nog) niets vinden, dus het staat hoog op onze lijst.

Mag ik je 2 dingetjes vragen?:

• Wil je het nog een keer proberen, maar dan in de offline modus (kaart moet dan wel gedownload zijn);

• Gebruik je misschien een extra beveiliging, een virusscanner app, of misschien een VPN verbinding? Ik had eerst ook een VPN verbinding, maar veel apps werden toen erg traag, die heb ik dus verwijderd.

Ik hoor graag van je en alvast bedankt!

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

Dikke Wimundefined 1 Reply Last reply
                                      0
                                      • Paulusmaundefined Offline
                                        Paulusma
                                        wrote on last edited by Paulusma

Ik heb ook de offline modus geprobeerd maar werkte ook niet. Kaarten gedownload. Van Nederland. Ook de update gedaan voor de kaart. Mijn telefoon is stand alone. Geen vpn en geen virusscanner erop. Er staan twee apps op. De bmw app en jullie app. Als je nog meer wilt weten vraag gerust.

Michel van Hagen MRA-Founderundefined 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • Paulusmaundefined Paulusma

Ik heb ook de offline modus geprobeerd maar werkte ook niet. Kaarten gedownload. Van Nederland. Ook de update gedaan voor de kaart. Mijn telefoon is stand alone. Geen vpn en geen virusscanner erop. Er staan twee apps op. De bmw app en jullie app. Als je nog meer wilt weten vraag gerust.

administrator
                                          wrote on last edited by

@Paulusma Volgens mij heb jij een wat oudere Android versie op je smartphone staan? Of heb ik dat verkeerd begrepen? We weten dat onze Here SDK die oudere Android versies niet meer ondersteund. We kijken wel of dat nog aangepast kan worden.

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

• 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          ACTIVE USERS
                                          RetiredWingManundefined
                                          RetiredWingMan
                                          Corjan Meijerinkundefined
                                          Corjan Meijerink
                                          Con Hennekensundefined
                                          Con Hennekens
                                          CD130undefined
                                          CD130
                                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                          Hans van de Ven MR.MRA
                                          Paulusmaundefined
                                          Paulusma
                                          Dikke Wimundefined
                                          Dikke Wim
                                          Edwin_Mundefined
                                          Edwin_M
                                          Ralph Janssenundefined
                                          Ralph Janssen
                                          Michel van Hagen MRA-Founderundefined
                                          Francisco j 0undefined
                                          Francisco j 0
                                          David Emmettundefined
                                          David Emmett
                                          Eric Minschartundefined
                                          Eric Minschart
                                          Hoanemansundefined
                                          Hoanemans
                                          Per Øyvind Arnesenundefined
                                          Per Øyvind Arnesen
                                          Bas Schorenundefined
                                          Bas Schoren
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Forum update
                                            RetiredWingManundefined
                                            RetiredWingMan
                                            9
                                            27
                                            665

• Carplay on IOS - Remote controllers?
                                            Adrian Avramundefined
                                            Adrian Avram
                                            0
                                            7
                                            183

• Navigation
                                            Rob Verhoeffundefined
                                            Rob Verhoeff
                                            0
                                            5
                                            86

• Route could not be calculated
                                            Thomas Neumeyerundefined
                                            Thomas Neumeyer
                                            0
                                            21
                                            946

• Afsluitingen in Duitsland op bepaalde uren en/of dagen.
                                            Lex.Kloet.RXundefined
                                            Lex.Kloet.RX
                                            0
                                            6
                                            203

• What to use to plan a new route ?
                                            TomOnTourundefined
                                            TomOnTour
                                            0
                                            4
                                            101

• Default zoom correction - AA/CP