Rijden in Engeland
-
We gaan binnenkort naar de Isle of Man en heb een vraag over het links rijden. Weet iemand of je nog instellingen moet/kunt doen voor het links rijden in bv een tomtom?
-
@jeffry-stuivenberg De TomTom past zich automatisch aan voor links rijden. Het kan zijn dat je hoofd er wat langer over doet.
-
@jeffry-stuivenberg het grootste probleem met het rijden aan de verkeerde kant van de weg is dat je het na een tijdje stomweg vergeet wat tot heel gevaarlijke situaties kan leiden.
Als ik naar engeland ga dan bevestig ik, eenmaal in de tunnel, een groen lintje aan mijn linkerspiegel en een rood aan mijn rechterspiegel. als een constante herinnering dat het even anders is dan normaal; En dat heeft me al een paar keer goed geholpen.
-
@drabslab said in Rijden in Engeland:
@jeffry-stuivenberg het grootste probleem met het rijden aan de verkeerde kant van de weg is dat je het na een tijdje stomweg vergeet wat tot heel gevaarlijke situaties kan leiden.
Als ik naar engeland ga dan bevestig ik, eenmaal in de tunnel, een groen lintje aan mijn linkerspiegel en een rood aan mijn rechterspiegel. als een constante herinnering dat het even anders is dan normaal; En dat heeft me al een paar keer goed geholpen.
I can tell that you're not a sailor!
Port = left = red
Starboard = right = green
-
@nick-carthew my color coxe comes from traffic lights, green is safe, red is stop
-
@drabslab Yes, I understood your colour code, I was just being funny. When we travel in Europe, I find the easiest place to get confused is leaving a fuel station. After 2 or 3 days, driving on the wrong side of the road becomes normal.
-
@nick-carthew said in Rijden in Engeland:
After 2 or 3 days, driving on the wrong side of the road becomes normal.
If you call the left side of the road the ... right ... side of the road, then ...
which side of the road do you then call the ... wrong ... side of the road ? -
@sudolea I believe that left is right and right is wrong