Geen gespoken aan aanwijzingen bij de navigatie app
-
Dank voor de reactie
De hardware die ik gebruik is apple
Direct op de telefoon dus geen carplayIk weet niet of ik een track als navigatie heb gebruikt of niet
Het was in iedergeval niet de bedoeling
Ik zou ook niet weten hoe je de track maaktNaar mijn idee heb ik een route gemaakt van a naar b
Hier heb ik een aantal vormings punten in gezet om een testje te doenTijdens het rijden kwamen er geen gesproken aanwijzingen
Of ik een vorming punt nader hoeft ook niet gemeld te worden
Alleen ga over x rechtsaf enzIk breng het punt van track ter sprake omdat toen ik op de benzine pomp drukte op het hoofdscherm
Ik denk dat hij dan dit pompstation aan de route toevoegd of zo
Ik heb nog geen ideeToen kreeg ik een melding dat er geen punt kon worden toegevoegd aan een track (denk ik)
Later heb ik een nieuwe route gestart
Althans in mijn beleving
Om te navigeren naar huis
Toen kreeg bij het starten al een melding
Als je dan drukt op de eerste aanwijzing die er aan komt
Wordt de melding herhaald
Toen ik echter ging rijden kwam er niksAls ik in de app op favorite druk
En selecteer daar een punt
En dan klik ik op navigerenIs het dan een route of een track ?
Ik zou zeggen routeIndiend ik offline een route maak van a naar b
Zet een paar vormings punten
Ga dan naar de app selecteer laatste route
Heb ik dan een route of een track ?Ik snap wat een track is
Ik dach dat een track alleen een begin en eindpunt had en geen vormings puntenAls dat klopt kan het geen track zijn
Ik zal het nog eens proberen
En dan kom ik er op terugIn ieder geval thanks
Ik zal hier nog wel meer vragen stellen hier
En nice dat er een forum is -
hulp heb ik niet maar ik zou het goed vinden als MRA altijd met een melding zou komen direkt na het starten van de navigatie. bijvoorbeeld : heading for waypoint n "name".
tomtom doet dat ook. Dan weet je direkt of er iets mis is met het geluid of niet. bovendien kan verwarring worden voorkomen als het waypoint niet de gene is wat gewenst is.@Herman-Veldhuizen said in Geen gespoken aan aanwijzingen bij de navigatie app:
hulp heb ik niet maar ik zou het goed vinden als MRA altijd met een melding zou komen direkt na het starten van de navigatie. bijvoorbeeld : heading for waypoint n "name".
tomtom doet dat ook. Dan weet je direkt of er iets mis is met het geluid of niet. bovendien kan verwarring worden voorkomen als het waypoint niet de gene is wat gewenst is.Sow! Dat is een goed idee!! Heb die volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen.
-
@Herman-Veldhuizen said in Geen gespoken aan aanwijzingen bij de navigatie app:
tomtom doet dat ook. Dan weet je direkt of er iets mis is met het geluid of niet. bovendien kan verwarring worden voorkomen als het waypoint niet de gene is wat gewenst is.Sow! Dat is een goed idee!! Heb die volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen.
@CD130 @Herman-Veldhuizen, dit doet MRA al standaard als je een routestart als 'Route' of 'Route als track'. Je krijgt dan een melding die lijkt op "Aankomend routepunt [straatnaam], start route...". Echter alleen als je routepunt 1 als startpunt hebt in je instellingen. Helaas niet als je een tracklog navigeert. Maar bij navigeren van een route uit je eigen bieb of de bieb van een groep/evenement wel!
-
@CD130 @Herman-Veldhuizen, dit doet MRA al standaard als je een routestart als 'Route' of 'Route als track'. Je krijgt dan een melding die lijkt op "Aankomend routepunt [straatnaam], start route...". Echter alleen als je routepunt 1 als startpunt hebt in je instellingen. Helaas niet als je een tracklog navigeert. Maar bij navigeren van een route uit je eigen bieb of de bieb van een groep/evenement wel!
@Rob-Verhoeff zojuist een aantal routes gestart vanaf punt 1 en hoor hier niks

-
@Rob-Verhoeff zojuist een aantal routes gestart vanaf punt 1 en hoor hier niks

@CD130 Denk dat ik het al zie. Zet eens tekst in het notitieveld van het eerste routepunt, bijv. "Start route" en start de route dan nog eens... En dan is het weer logisch dat hwet met een track niet lukt omdat je daar de "fysieke routepunten" niet hebt waarin je een notitieveld hebt.
-
@CD130 Denk dat ik het al zie. Zet eens tekst in het notitieveld van het eerste routepunt, bijv. "Start route" en start de route dan nog eens... En dan is het weer logisch dat hwet met een track niet lukt omdat je daar de "fysieke routepunten" niet hebt waarin je een notitieveld hebt.
@Rob-Verhoeff 2 routes getest, maar dan hoor ik hier ook niks helaas. Als dit standaard (bij elk type route zou werken, dus ook a > b) dan is dit een handige automatische check om te weten dat de audio het goed doet. Bij FM heb ik ook het optartgeluid ingeschakeld. Ideaal

-
@Rob-Verhoeff Nooit een dergelijke melding gehoord en ik navigeer uitsluitend routes. Ik denk ook niet dat het goed zou zijn als het zou afhangen van de text in de waypoint notities. Het is dan te verborgen. Als het iets is wat sommigen wel en anderen niet willen dan denk ik dat het beter is een setting toe te voegen.
-
@Rob-Verhoeff Nooit een dergelijke melding gehoord en ik navigeer uitsluitend routes. Ik denk ook niet dat het goed zou zijn als het zou afhangen van de text in de waypoint notities. Het is dan te verborgen. Als het iets is wat sommigen wel en anderen niet willen dan denk ik dat het beter is een setting toe te voegen.
@Herman-Veldhuizen Ik weet niet welk platform je gebruikt? iOS of Android? Ik gebruik iOS en heb op mijn telefoon dezelfde stem geactiveerd in het audiomenu van mijn telefoon als in MRA. Zou dat nog iets uitmaken in jouw configuratie?
-
Android hier. Maar ik denk nu wat er gaande is. Je krijgt een melding "Upcoming waypoint ..." als het waypoint al in de buurt is, dus als je binnen de afstand bent waar je voor ieder waypoint een aankondiging krijgt. Als het eerste waypoint ver weg dan krijg je deze melding niet.
-
Android hier. Maar ik denk nu wat er gaande is. Je krijgt een melding "Upcoming waypoint ..." als het waypoint al in de buurt is, dus als je binnen de afstand bent waar je voor ieder waypoint een aankondiging krijgt. Als het eerste waypoint ver weg dan krijg je deze melding niet.
@Herman-Veldhuizen Het is inderdaad mooi als je een aanwijzing krijgt direct ná het starten van je route zodat je weet dat je audio werkt. Ik maak mij daar geen zorgen om omdat ik weet dan mijn instellingen goed staan. Ergens is er dan wellicht binnen Android een setting die conflicteert? Ook op mij Android (waar ik vanwege bedrijfsregels zowat niets op mag wijzigen) werkt het op die manier. Ook daar geen enkel probleem met audio. Mijn optie zou dan een workaround voor je kunnen zijn. Het startpunt van je route moet dan wel binnen de 2000 meter liggen waar je op dat moment bent.
-
@Herman-Veldhuizen Het is inderdaad mooi als je een aanwijzing krijgt direct ná het starten van je route zodat je weet dat je audio werkt. Ik maak mij daar geen zorgen om omdat ik weet dan mijn instellingen goed staan. Ergens is er dan wellicht binnen Android een setting die conflicteert? Ook op mij Android (waar ik vanwege bedrijfsregels zowat niets op mag wijzigen) werkt het op die manier. Ook daar geen enkel probleem met audio. Mijn optie zou dan een workaround voor je kunnen zijn. Het startpunt van je route moet dan wel binnen de 2000 meter liggen waar je op dat moment bent.
@Rob-Verhoeff Ook ik heb geen problemen met mijn audio maar het zou vind ik toch goed zijn als er altijd een melding komt na het starten van een navigatie. tomtom komt met de ETA, bij MRA zou ik kiezen voor "Heading for ...".