Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Routepunt overslaan werkt niet correct?

Routepunt overslaan werkt niet correct?

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
13 Posts 5 Posters 386 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Con Hennekensundefined Offline
    Con Hennekensundefined Offline
    Con Hennekens
    Alpha tester
    wrote last edited by

Als de screenshot van de app tussen punt 9 en 10 is, zoals je schrijft, dan is duidelijk te zien dat je nog steeds naar punt 5 aan het navigeren bent. En dat is volstrekt logisch, als je punt 5 gemist hebt. Ik vermoed dat het misgaat bij de herberekeningen die daarna plaatsvinden, je negeert dusdanig de instructies dat-oe toch gaat overslaan. en de routepunten liggen dusdanig kort bij elkaar dat je de volgende al gepasseerd bent voordat je de vorige overslaat. Probeer dezelfde route een als route te rijden in plaats van als track. Dat heeft impact op het overslaan algoritme. Gezien de naamgeving van de routepunten, verwacht ik hier een logistieke toepassing. Daar is de app niet echt voor gemaakt.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

reinier.beenengmail.comundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Con Hennekensundefined Con Hennekens

Als de screenshot van de app tussen punt 9 en 10 is, zoals je schrijft, dan is duidelijk te zien dat je nog steeds naar punt 5 aan het navigeren bent. En dat is volstrekt logisch, als je punt 5 gemist hebt. Ik vermoed dat het misgaat bij de herberekeningen die daarna plaatsvinden, je negeert dusdanig de instructies dat-oe toch gaat overslaan. en de routepunten liggen dusdanig kort bij elkaar dat je de volgende al gepasseerd bent voordat je de vorige overslaat. Probeer dezelfde route een als route te rijden in plaats van als track. Dat heeft impact op het overslaan algoritme. Gezien de naamgeving van de routepunten, verwacht ik hier een logistieke toepassing. Daar is de app niet echt voor gemaakt.

reinier.beenengmail.comundefined Offline
      reinier.beenengmail.com
      wrote last edited by

@Con-Hennekens
      Hi Con, dank voor je reactie. Ben het niet helemaal met jou eens.
      Als de app denkt dat ik nog steeds naar punt 5 aan het navigeren ben, dan zou deze mij naar punt 6 moeten dirigeren als ik op "overslaan" druk. Immers is punt 6 ook een via-punt dat na 5 komt. Dan moet de app mij niet naar punt 12 sturen.
      Punt 4, 5 en 6 liggen ieder minimaal 500 mtr uit elkaar (zie afbeelding). Punt 5 staat midden op de weg, dus MyRouteApp moet deze echt als "gepasseerd" beschouwen.
      Het klopt dat ik de app niet alleen gebruik voor een willekeurig zomerritje, maar ook voor motorbegeleiding. MyRouteApp claimt behoorlijke professioneel te zijn en de basis van dit soort apps is toch echt dat ze de route moeten rijden die ik "programmeer". Hoe dicht de punten ook bij elkaar liggen of hoe complex de route ook is. Mocht dit anders zijn, dan verneem ik graag van @Corjan-Meijerink of Serge waar de beperkingen van deze app liggen zodat ik weet wanneer ik teveel van de app vraag.

punt 5 en 6 MyRouteApp.png

Herman Veldhuizenundefined Con Hennekensundefined Brian McGundefined 3 Replies Last reply
      0
      • reinier.beenengmail.comundefined reinier.beenengmail.com

@Con-Hennekens
        Als de app denkt dat ik nog steeds naar punt 5 aan het navigeren ben, dan zou deze mij naar punt 6 moeten dirigeren als ik op "overslaan" druk. Immers is punt 6 ook een via-punt dat na 5 komt. Dan moet de app mij niet naar punt 12 sturen.
        Punt 4, 5 en 6 liggen ieder minimaal 500 mtr uit elkaar (zie afbeelding). Punt 5 staat midden op de weg, dus MyRouteApp moet deze echt als "gepasseerd" beschouwen.
        Het klopt dat ik de app niet alleen gebruik voor een willekeurig zomerritje, maar ook voor motorbegeleiding. MyRouteApp claimt behoorlijke professioneel te zijn en de basis van dit soort apps is toch echt dat ze de route moeten rijden die ik "programmeer". Hoe dicht de punten ook bij elkaar liggen of hoe complex de route ook is. Mocht dit anders zijn, dan verneem ik graag van @Corjan-Meijerink of Serge waar de beperkingen van deze app liggen zodat ik weet wanneer ik teveel van de app vraag.

Herman Veldhuizenundefined Offline
        Herman Veldhuizen
        wrote last edited by

@reinier.beenengmail.com Als je een tracklog hebt zou ik als ik jouw was een support ticket aanmaken. De tracklog kan volgens mij worden gebruikt om de route te 'replayen'.
        Ik vermoed trouwens dat als je punt 4 verwijderd dat punt 5 wel wordt geregistreerd.

1 Reply Last reply
        0

@Con-Hennekens

Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote last edited by

@reinier.beenengmail.com said in Routepunt overslaan werkt niet correct?:

MyRouteApp claimt behoorlijke professioneel te zijn en de basis van dit soort apps is toch echt dat ze de route moeten rijden die ik "programmeer".

Dat is een utopie, en kun je alleen proberen te benaderen. Dat doet MRA best heel goed. Dat hij punt 6 overslaat als je vanaf punt 5 één stap vooruit gaat met de skipt-tile KAN te maken hebben met het feit dat je "route-als-track" navigeert. De skip functie werkt dan anders. Vandaar mijn opmerking om die route eens als route te rijden. Als je hulp wilt alleen van Corjan (Serge is een aardige vent, maar geen developer 😉 ) dan kun je beter een support ticket aanmaken. Dit is een community forum.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

reinier.beenengmail.comundefined 1 Reply Last reply
          0

@Con-Hennekens

Brian McGundefined Online
            Brian McGundefined Online
            Brian McG
            wrote last edited by

@reinier.beenengmail.com het simuleren van het rijden van je route in zowel Track- als Route-modus heb ik geen problemen gehad, dus ik denk niet dat er een probleem is met de constructie van het pad, het werkt goed,

Uit de tweede foto in je oorspronkelijke bericht blijkt duidelijk dat je punt 8 bent gepasseerd, want het pad is grijs geworden en punt 9 is te zien verborgen achter de N15-wegnaam. De afstand tot je bestemming wordt weergegeven als 33 km, wat de juiste afstand is van punt 9 tot het laatste punt,

De vraag is eigenlijk waarom punt 5 nog steeds als het volgende punt wordt getoond, Ik weet het antwoord niet, want alle simulaties werkten perfect

Ik kan alleen maar raden dat er een grafische fout was met het weergeven van de punten bovenaan het scherm, de navigatiefunctie lijkt correct te functioneren, aangezien de afstand nog steeds correct is, Ik vermoed dat je meer dan eens op de overslaanknop hebt gedrukt terwijl je punt 5 probeerde te verwijderen en dat je eigenlijk 10 en 11 hebt overgeslagen, maar dit niet kon zien omdat het display vastzat op punt 5. Daarom toonde het scherm bij het herstel punt 12

Ik denk dat de enige manier waarop je ooit een echt antwoord op het probleem krijgt,
            is als je het probleem kunt herhalen en een log kunt registreren / indienen zodat de ontwikkelaars het kunnen onderzoeken.

--
            @reinier.beenengmail.com simulating driving your route in both Track & Route mode I have had no problems,
            so I do not think there is an issue with the construction of the path it works well,

It is clear from the second picture in your original post that you have passed point 8 as the track has turned grey & point 9 can be seen hidden behind the N15 road name,
            The distance to your destination is shown as 33km which is the correct distance from piont 9 to the final piont,

The question is really why is it still showing point 5 as the next point,
            I do not know the answer as the simulations all worked perfectly,

I can only guess there was some graphics glitch with the display of the points at the top of the screen,
            The navigation function appears to be functioning correctly as the distance to travel is still correct,
            I suspect you may have hit the skip button more than once while trying remove the point 5 & you actually skipped 10 & 11 but could not see this because the display was stuck on point 5,
            that is why when the display did recover it ended up showing point 12

I think the only way you will ever get a true answer to the problem is if you are able to repeat the problem & record / submit a log for the developers to investigate.

BlackView BV7100, Android 12
            Normaly navigate Routes in Offline mode with Offline Maps

Herman Veldhuizenundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Brian McGundefined Brian McG

@reinier.beenengmail.com het simuleren van het rijden van je route in zowel Track- als Route-modus heb ik geen problemen gehad, dus ik denk niet dat er een probleem is met de constructie van het pad, het werkt goed,

Uit de tweede foto in je oorspronkelijke bericht blijkt duidelijk dat je punt 8 bent gepasseerd, want het pad is grijs geworden en punt 9 is te zien verborgen achter de N15-wegnaam. De afstand tot je bestemming wordt weergegeven als 33 km, wat de juiste afstand is van punt 9 tot het laatste punt,

De vraag is eigenlijk waarom punt 5 nog steeds als het volgende punt wordt getoond, Ik weet het antwoord niet, want alle simulaties werkten perfect

Ik kan alleen maar raden dat er een grafische fout was met het weergeven van de punten bovenaan het scherm, de navigatiefunctie lijkt correct te functioneren, aangezien de afstand nog steeds correct is, Ik vermoed dat je meer dan eens op de overslaanknop hebt gedrukt terwijl je punt 5 probeerde te verwijderen en dat je eigenlijk 10 en 11 hebt overgeslagen, maar dit niet kon zien omdat het display vastzat op punt 5. Daarom toonde het scherm bij het herstel punt 12

Ik denk dat de enige manier waarop je ooit een echt antwoord op het probleem krijgt,
              is als je het probleem kunt herhalen en een log kunt registreren / indienen zodat de ontwikkelaars het kunnen onderzoeken.

--
              @reinier.beenengmail.com simulating driving your route in both Track & Route mode I have had no problems,
              so I do not think there is an issue with the construction of the path it works well,

It is clear from the second picture in your original post that you have passed point 8 as the track has turned grey & point 9 can be seen hidden behind the N15 road name,
              The distance to your destination is shown as 33km which is the correct distance from piont 9 to the final piont,

The question is really why is it still showing point 5 as the next point,
              I do not know the answer as the simulations all worked perfectly,

I can only guess there was some graphics glitch with the display of the points at the top of the screen,
              The navigation function appears to be functioning correctly as the distance to travel is still correct,
              I suspect you may have hit the skip button more than once while trying remove the point 5 & you actually skipped 10 & 11 but could not see this because the display was stuck on point 5,
              that is why when the display did recover it ended up showing point 12

I think the only way you will ever get a true answer to the problem is if you are able to repeat the problem & record / submit a log for the developers to investigate.

Herman Veldhuizen
              wrote last edited by

Een replay (met een tracklog) is beter dan een simulate omdat je dan simuleert met de gereden snelheid. MRA is gegarandeerd een multi threaded app en timing is dan belangerijk (om problemen te vinden). Met een replay kun je ook testen hoe de app werkt als je niet rijd zoals gepland, dus als je bewust afslag/punt overslaat.

1 Reply Last reply
              0
              • Herman Veldhuizenundefined Offline
                Herman Veldhuizen
                wrote last edited by

Ik vrees dat het meer dan een grafische fout is. Ik heb een paar dagen geleden een support ticket aangemaakt voor het omgekeerde geval (maar mischien gerelateerd, en ik heb er een video van) : een punt werd geregistreerd maar de navigatie dacht nog steeds dat ik het punt niet had aangedaan, dus stuurde mij vrolijk terug.

1 Reply Last reply
                0
                • reinier.beenengmail.comundefined Offline
                  reinier.beenengmail.com
                  wrote last edited by

Ik had gisteren een soortgelijk probleem en kom tot de conclusie dat het - zoals Brian zegt - een grafisch probleem is. MyRouteApp "vergeet" soms het eerstvolgende routepunt rechtsbovenin het scherm te updaten. Dat verklaart ook dat ie punt 12 als volgende routepunt ziet. Immers ik ben vanaf 10 naar 11 aan het navigeren. Punt 11 had dus bovenin mijn scherm moeten staan en als ik dan op "overslaan" druk wil ie inderdaad naar punt 12. Is een logische verklaring en ik zal een bug aanmaken.

Dank voor jullie meedenken!

1 Reply Last reply
                  0
                  • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@reinier.beenengmail.com said in Routepunt overslaan werkt niet correct?:

MyRouteApp claimt behoorlijke professioneel te zijn en de basis van dit soort apps is toch echt dat ze de route moeten rijden die ik "programmeer".

Dat is een utopie, en kun je alleen proberen te benaderen. Dat doet MRA best heel goed. Dat hij punt 6 overslaat als je vanaf punt 5 één stap vooruit gaat met de skipt-tile KAN te maken hebben met het feit dat je "route-als-track" navigeert. De skip functie werkt dan anders. Vandaar mijn opmerking om die route eens als route te rijden. Als je hulp wilt alleen van Corjan (Serge is een aardige vent, maar geen developer 😉 ) dan kun je beter een support ticket aanmaken. Dit is een community forum.

reinier.beenengmail.com
                    wrote last edited by

@Con-Hennekens VRAAG: ik navigeer met de optie "route-als-track navigeren" AAN omdat ik precies de route wil rijden zoals ik die heb samengesteld (dus voor hogere nauwkeurigheid zoals in toelichting bij optie staat).
                    Zou jij iets anders adviseren?

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                    0

@Con-Hennekens VRAAG: ik navigeer met de optie "route-als-track navigeren" AAN omdat ik precies de route wil rijden zoals ik die heb samengesteld (dus voor hogere nauwkeurigheid zoals in toelichting bij optie staat).
                      Zou jij iets anders adviseren?

Con Hennekens
                      Alpha tester
                      wrote last edited by

@reinier.beenengmail.com, nee ik zou niets anders adviseren, hooguit een app die gericht is op logistieke navigatie misschien. Het skip algoritme is ingericht op scenic navigatie.

1 Reply Last reply
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

ACTIVE USERS
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      Brian McGundefined
                      Brian McG
                      reinier.beenengmail.comundefined
                      reinier.beenengmail.com
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      Herman Veldhuizenundefined
                      Herman Veldhuizen
                      POPULAR TOPICS
                      • Weird navigation MRA to Garmin Zumo XT
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        0
                        7
                        57

• A to B Routing incorrect behavior
                        Corjan Meijerinkundefined
                        Corjan Meijerink
                        0
                        7
                        145

• Routepunt overslaan werkt niet correct?
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        0
                        13
                        386

• How to exclude short time road blocks during navigation
                        BMWBiker58undefined
                        BMWBiker58
                        0
                        22
                        434

• Change Start Point and Waypoints
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        0
                        5
                        169

• Proposal for an algorithm to guide around unexpected road closures
                        Corjan Meijerinkundefined
                        Corjan Meijerink
                        1
                        4
                        54

• App Skips Waypoints Even Thought Skipping Waypoints is Turned Off
                        Ronnie Mooreundefined
                        Ronnie Moore
                        0
                        4
                        104

• Geen notificatie bij uitnodiging evenement
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        0
                        4
                        134
                      MY GROUPS