@PieterG Hoi Pieter, ik denk dat je niet goed gekeken hebt. Er is een speciaal forum onderdeel waar vragen / problemen over Android Auto staan. De meeste die je noemt (eigenlijkallemaal) zijn daar ook te vinden.
Ook ik heb een vergelijkbare ervaring, met name het niet kunnen verschuiven / zoomen op de kaart maakt dat de app via android auto niet fijn is. 3D weergave is er wel, maar, om een of andere reden niet zo goed als bij Google Maps of Waze. Ik denk dat dit vooral met de Here kaart te maken heeft.
Kwa instellingen is er wel e.e.a. goed verbetered, de aankomst b.v. kun je nu ook kiezen om hier het volgende routepunt of vormingspunt te kiezen. Werkt goed. In de laatste versie is het ook mogelijk om andere kaarten te kiezen met een hoger contrast en kun je de groote van icoontjes aanpassen. Helpt goed bij het in ieder geval herkennen van een icoontje onderweg.
Maar het is nog wel onstabiel, vaak wordt het scherm na een stop niet meer geupdate, of laatst had ik eens dat het heel erg uitgezoomd bleef staan omdat ik op de telefoon had uitgezoomd. De kaart op AA nam dat volledig over... Voor mij is het ook nog niet de app om volledig op te vertrouwen, ik pak nog snel google maps of waze, zeker om van a naar b te navigeren. Voor routes is het telkens een puzzel. TomTom vindt ik om één of andere reden ook niet fijn en de Go ride app is geen ontwikkeling op. Ook ik heb een abbo gekocht, in de hoop dat de AA werking net zo goed is als de website, maar, dat is het echt nog niet.