Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Er ging iets mis - Kan route niet berekenen

Er ging iets mis - Kan route niet berekenen

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
bugandroidfairphonerouteberekening
31 Posts 14 Posters 3.1k Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • marc van der heijdenundefined Offline
    marc van der heijdenundefined Offline
    marc van der heijden
    wrote on last edited by

Ja dat heb ik helaas ook veel te vaak, zo vaak dat ik steeds meer ga twijfelen over de betrouwbaarheid van deze appfoto MRA storing.jpeg

Drabslabundefined 1 Reply Last reply
    0
    • marc van der heijdenundefined marc van der heijden

Ja dat heb ik helaas ook veel te vaak, zo vaak dat ik steeds meer ga twijfelen over de betrouwbaarheid van deze appfoto MRA storing.jpeg

Drabslabundefined Offline
      Drabslabundefined Offline
      Drabslab
      wrote on last edited by Drabslab

@marc-van-der-heijden

I regularly get the same warning (but in english).

I just ignore it, the route is calculated and I drive of 🙂

but this is one of the reasons why I push for changing focus from new features to bug fixing.

It is not difficult, it is easy, it's a hobby

1 Reply Last reply
      1
      • Rene 2a 0undefined Offline
        Rene 2a 0undefined Offline
        Rene 2a 0
        wrote on last edited by

ook ik heb deze melding erg vaak bij het starten van een nieuwe route

Ducati Multistrada V2S
        Evotech SP Connect mount
        and S24+

Bart De Medtsundefined 1 Reply Last reply
        0
        • Rene 2a 0undefined Rene 2a 0

ook ik heb deze melding erg vaak bij het starten van een nieuwe route

Bart De Medtsundefined Offline
          Bart De Medtsundefined Offline
          Bart De Medts
          wrote on last edited by

@Rene-2a-0 Zijn het dan voornamelijk routes of tracks?

On my motorcycle, I use a DMD-T665 navigation phone paired with a SilverFox controller. In my car, I use wireless CarPlay with my iPhone 15 Pro.

Rene 2a 0undefined 1 Reply Last reply
          0
          • Bart De Medtsundefined Bart De Medts

@Rene-2a-0 Zijn het dan voornamelijk routes of tracks?

Rene 2a 0
            wrote on last edited by

@Bart-DM altijd routes

Ducati Multistrada V2S
            Evotech SP Connect mount
            and S24+

1 Reply Last reply
            0
            • dungbeetleundefined Offline
              dungbeetleundefined Offline
              dungbeetle
              wrote on last edited by dungbeetle

Sorry to say I get this error a lot too.

Shouldn't we be able to calculate a route offline anyway if the route has been downloaded to the device and 'Offline Navigation' is enabled in the 'Navigation Settings/Functional' menu?

1 Reply Last reply
              0
              • paul69undefined Offline
                paul69undefined Offline
                paul69
                wrote on last edited by

hi,

just to addmy experience,
                I too only use offline navigation and always get the cannot calculate route pop up box, a click anywhere on the screen clears this and the route is always calculated.

not much help but at least you know others have the same pop up box.

to achieve, we must first attempt ✌️

Marco 7vundefined 1 Reply Last reply
                2
                • paul69undefined paul69

hi,

just to addmy experience,
                  I too only use offline navigation and always get the cannot calculate route pop up box, a click anywhere on the screen clears this and the route is always calculated.

not much help but at least you know others have the same pop up box.

Marco 7vundefined Offline
                  Marco 7v
                  wrote on last edited by

@paul69
                  Ik maak het bijna elke route wel een keer mee dat deze melding verschijnt. En als dat gebeurt dan komt ie vaker terug. Het gebeurt bij het opnieuw moeten berekenen van de route bijvoorbeeld.
                  Heeft het iets te maken met het beschikbaar zijn van een dataverbinding?
                  (Ik had Wifi onderweg aanstaan en dan komt de melding "wifinetwerk gevonden" in beeld. Ik heb daarom Wifi voortaan maar uit gezet)

R1200RT
                  Iphone 2022SE
                  SP connect

Nomko Nomdenundefined paul69undefined Marco 7vundefined 3 Replies Last reply
                  0
                  • Marco 7vundefined Marco 7v

@paul69
                    Ik maak het bijna elke route wel een keer mee dat deze melding verschijnt. En als dat gebeurt dan komt ie vaker terug. Het gebeurt bij het opnieuw moeten berekenen van de route bijvoorbeeld.
                    (Ik had Wifi onderweg aanstaan en dan komt de melding "wifinetwerk gevonden" in beeld. Ik heb daarom Wifi voortaan maar uit gezet)

Nomko Nomdenundefined Offline
                    Nomko Nomdenundefined Offline
                    Nomko Nomden
                    wrote on last edited by

En dat is de voornaamste reden dat ik niet navigeer met een mobiel maar met een dedicated navigatiesysteem.

Geen problemen, geen foutmeldingen, geen ellende.En waarom? Een mobiel is geen specifieke, dedicated navigatiesysteem. GPS en daarbij navigatie is een extra toevoeging op een mobiel.

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

Nick Carthewundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
                    -1
                    • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

En dat is de voornaamste reden dat ik niet navigeer met een mobiel maar met een dedicated navigatiesysteem.

Geen problemen, geen foutmeldingen, geen ellende.En waarom? Een mobiel is geen specifieke, dedicated navigatiesysteem. GPS en daarbij navigatie is een extra toevoeging op een mobiel.

Nick Carthewundefined Offline
                      Nick Carthewundefined Offline
                      Nick Carthew
                      RouteXperts Instructor
                      wrote on last edited by

@Nomko-Nomden
                      Het spijt me, maar ik ben het er van harte niet mee eens. De GPS-chip in de meeste moderne telefoons kan meer dan met succes worden gebruikt voor navigatie. Ik en vele anderen hebben zonder problemen duizenden en duizenden kilometers afgelegd met alleen een mobiele telefoon en MyRoute-app Navigation Next.

I’m sorry but I wholeheartedly disagree. The GPS chip in most modern phones is more than capable of being used successfully for navigation. I and many others have traveled thousands and thousands of kilometres without problems using just a mobile phone and MyRoute-app Navigation Next.

Always willing to help if I can.
                      Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
                      MRA Navigation Next and SilverFox B8J bar buttons.
                      Quadlock wireless mount for IPhone 11.
                      Cardo Scala Packtalk Bold.
                      TomTom Rider 500. (In the cupboard now)

1 Reply Last reply
                      2
                      • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

Con Hennekensundefined Offline
                        Con Hennekens
                        wrote on last edited by Con Hennekens

@Nomko-Nomden, gezien de vele meldingen van problemen in alle "dedicated GPS systeem" forums lijkt me jouw reden een beetje een drogreden. Ik navigeer al sinds 2018 uitsluitend met een Android telefoon. Ik zal niet zeggen dat dat altijd probleemloos was, maar dat waren de twee zumos en de streetpilot ook niet. Sinds ik in 2018 Navigation (Previous) van MRA kocht, was mijn zumo plotseling een nutteloos ding. Vooral irritant aan die apparaten zijn de vele beperkingen ten aanzien van het aantal waypoints bijvoorbeeld, en alle mooie features in de MRA plannertool die niet compatible zijn met die op ouwe techniek gebaseerde systemen. Geef mij maar de vrijheid van een smarthpone, anytime!

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
                        3
                        • Bouke Entundefined Offline
                          Bouke Entundefined Offline
                          Bouke Ent
                          wrote on last edited by

ook regelmatig deze melding gehad maar ik heb gelukkig nog altijd mijn alternatieven. hopelijk komt er een update dat dit word verholpen.

1 Reply Last reply
                          0

@paul69

paul69undefined Offline
                            paul69undefined Offline
                            paul69
                            wrote on last edited by

hi @Marco-7v

wifi staat altijd uit, op mijn tablet behalve tijdens het downloaden van kaartupdates.

Ik heb ervaren dat als je een paar seconden wacht voordat je op start drukt, het pop-upscherm niet verschijnt.

to achieve, we must first attempt ✌️

1 Reply Last reply
                            0
                            • Michel van Hagen MRA-Founderundefined Offline
                              Michel van Hagen MRA-Founderundefined Offline
                              Michel van Hagen MRA-Founder
                              administrator
                              wrote on last edited by

Er kunnen een aantal redenen zijn voor de melding.

De meest voorkomende is dat bij wat complexere of wat langere routes soms een paar tellen moet wachten voordat je op start klikt, dan is de app nog bezig met berekenen, misschien dat dat nog gefinetuned kan worden. Zelf heb ik dat overigens nog nooit gehad, kan ook liggen aan de snelheid van de processor in je smartphone.

De tweede reden is geen Internet of instabiel Internet, bijvoorbeeld als je vlak bij huis een route start is de app misschien aan het switchen tussen de WiFi thuis en het mobiele netwerk. Rij 100 meter verder en je kunt starten.

De derde reden kan zijn dat je offline wilt navigeren terwijl er geen kaarten zijn gedownload.

En dan de instellingen, als je snelwegen vermijden hebt aangevinkt en er staat een routepunt op de snelweg, dan kan er geen route berekend worden.

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

1 Reply Last reply
                              0

@paul69

Marco 7v
                                wrote on last edited by

Ik heb inmiddels geleerd hoe ik "offline kaarten" moet gebruiken, na die eerst te hebben gedownload. Wifi onderweg uit schakelen. Sindsdien werkt het perfect(!) en blijft de melding weg. Als je tijdens het rijden toch een keer verkeerd rijdt dan gaat het tijdens de route "herberekenen" veel beter/sneller.

:_@Marco-7v said in Er ging iets mis - Kan route niet berekenen:

@paul69

R1200RT
                                Iphone 2022SE
                                SP connect

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                                0

Ik heb inmiddels geleerd hoe ik "offline kaarten" moet gebruiken, na die eerst te hebben gedownload. Wifi onderweg uit schakelen. Sindsdien werkt het perfect(!) en blijft de melding weg. Als je tijdens het rijden toch een keer verkeerd rijdt dan gaat het tijdens de route "herberekenen" veel beter/sneller.

:_@Marco-7v said in Er ging iets mis - Kan route niet berekenen:

@paul69

Con Hennekens
                                  wrote on last edited by

@Marco-7v, Ik neem aan dat je bedoelt dat je je GSM netwerk uitschakelt (flightmode?). Dat is niet nodig hoor. Als je in de navigatie settings offline mode aanzet, zal er door de app géén gebruik worden gemaakt van internet. Desondanks kun je met een werkende internet verbinding dan nog wel muziek streamen, of flitsmeister gebruiken bijvoorbeeld.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

1
                                  • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Marco-7v, Ik neem aan dat je bedoelt dat je je GSM netwerk uitschakelt (flightmode?). Dat is niet nodig hoor. Als je in de navigatie settings offline mode aanzet, zal er door de app géén gebruik worden gemaakt van internet. Desondanks kun je met een werkende internet verbinding dan nog wel muziek streamen, of flitsmeister gebruiken bijvoorbeeld.

Marco 7v
                                    wrote on last edited by

@Con-Hennekens
                                    Dag Con,
                                    Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel wel dat ik de Wifi uit schakel, want als Wifi aanstaat en ik kom tijdens het rijden in de buurt van een Wifisignaal, dan komt er een melding in beeld met de vraag of ik wil verbinden met dat signaal. En die melding gaat pas weg als ik mijn handschoenen heb uitgedaan en met mijn vingers op nee heb getikt. Dus, vandaar. En ik laat internet via 5G wel aanstaan.

R1200RT
                                    Iphone 2022SE
                                    SP connect

0

@Con-Hennekens
                                      Dag Con,
                                      Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel wel dat ik de Wifi uit schakel, want als Wifi aanstaat en ik kom tijdens het rijden in de buurt van een Wifisignaal, dan komt er een melding in beeld met de vraag of ik wil verbinden met dat signaal. En die melding gaat pas weg als ik mijn handschoenen heb uitgedaan en met mijn vingers op nee heb getikt. Dus, vandaar. En ik laat internet via 5G wel aanstaan.

Marco 7v
                                      wrote on last edited by

@Marco-7v #Con,

ik bedenk me nu dat het zeer waarschijnlijk mijn Iphone is die meldt dat er een Wifinetwerk in de buurt is en dat deze melding aldus niet van de MRA app afkomstig is... 🙂

R1200RT
                                      Iphone 2022SE
                                      SP connect

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                                      0

@Marco-7v #Con,

ik bedenk me nu dat het zeer waarschijnlijk mijn Iphone is die meldt dat er een Wifinetwerk in de buurt is en dat deze melding aldus niet van de MRA app afkomstig is... 🙂

Con Hennekens
                                        wrote on last edited by

@Marco-7v, dat lijkt me een juiste conclusie 😉

1 Reply Last reply
                                        0
                                        Reply
                                        • Reply as topic
                                        Log in to reply
                                        • Oldest to Newest
                                        • Newest to Oldest
                                        • Most Votes

• 1
                                        • 2
                                        ACTIVE USERS
                                        Con Hennekensundefined
                                        Con Hennekens
                                        Bart De Medtsundefined
                                        Bart De Medts
                                        paul69undefined
                                        paul69
                                        Nick Carthewundefined
                                        Nick Carthew
                                        Nomko Nomdenundefined
                                        Nomko Nomden
                                        Drabslabundefined
                                        Drabslab
                                        marc van der heijdenundefined
                                        marc van der heijden
                                        Bouke Entundefined
                                        Bouke Ent
                                        Rene 2a 0undefined
                                        Rene 2a 0
                                        Michel van Hagen MRA-Founderundefined
                                        Michel van Hagen MRA-Founder
                                        Marco 7vundefined
                                        Marco 7v
                                        dungbeetleundefined
                                        dungbeetle
                                        smuigerundefined
                                        smuiger
                                        Gert-Jan Hiddinkundefined
                                        Gert-Jan Hiddink
                                        POPULAR TOPICS
                                        • Routing Mistakes
                                          Martin Woodfordundefined
                                          Martin Woodford
                                          0
                                          4
                                          118

• Suggestion - Compass on screen layout option
                                          Steve Jarrellundefined
                                          Steve Jarrell
                                          0
                                          9
                                          287

• Skip waypoint dialog suggestions
                                          Guzzistundefined
                                          Guzzist
                                          1
                                          4
                                          121

• Conversion
                                          white.mouseundefined
                                          white.mouse
                                          0
                                          2
                                          38

• MRA haast niet te gebruiken met Android Auto
                                          CD130undefined
                                          CD130
                                          0
                                          3
                                          91

• Unpaved road not recognized in Windows Route Planner
                                          Makroundefined
                                          Makro
                                          1
                                          6
                                          342

• Intro
                                          Jim O'Dowdundefined
                                          Jim O'Dowd
                                          0
                                          11
                                          767

• Shaping point ignored by app