Kan route niet berekenen op Android telefoon
-
Is er nu al een oplossing voor dit probleem? Ik ben net overgestapt van iPhone op Android en wilde de navigatie in de auto uitproberen. Bij simpel A naar B (favoriet of ingevoerd adres) krijg ik dit probleem al. Na het verschijnen van de route, druk ik op het gele pijltje en krijg ik "Kan route niet berekenen". Maakt niet uit waar ik ben. Rest van de app werkt gewoon, kan mijn routes zien. Op mijn iPhone werkt alles op dezelfde lokatie gewoon nog.
-
@Coenox, Daar is iets meer informatie voor nodig. Gebruik je een bochtige optie? Heb je een actieve internetverbinding? Staat offline navigeren aan? Heb je Offline kaarten gedownload?
Ik denk dat de combinatie van bochtige opties en geen internet dat probleem kan veroorzaken. Het starten van track navigatie kan namelijk alléén online.
-
Gewoon rechtuit, 40 km, naar mijn werk. Ik zit nu thuis op de WiFi. Dus prima internet verbinding. Lopen of op de fiets gaat wel. Motor of auto niet. Kaarten downloaden kan ook niet. Al mijn andere programma’s (TomTom Go, Google maps, Beeline) werken wel. Ik kan ook mijn routes downloaden in MRA. Op de iPhone werkt de MRA navigatie wel.
-
Wat voor telefoon gebruik je?
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
Een Samsung S23 Ultra met Android 14. Ik ga het straks nog even op de S24 Ultra van mijn vrouw proberen.
-
Gebruik je mogelijk een VPN? We hebben in het verleden gezien dat sommige gebruikers om die reden niet met de HERE servers kunnen verbinden.
-
Nee, gebruik ik niet. Het is me een raadsel. Heb de app ook al twee keer opnieuw geïnstalleerd.
-
Draait er misschien een app mee die de boel blokkeerd? Die ben ik al eens tegengekomen
-
Ik had alle apps al een keer afgesloten. Inmiddels lijkt het probleem opgelost te zijn door de telefoon opnieuw opnieuw op te starten. Dank voor het meedenken!
-
En het probleem is weer terug… opnieuw opstarten helpt nu ook niet.
-
@Coenox do you get the same error it you have downloaded maps and offline navigation enabled? I also tried with airplane mode on. No issues here.
-
@Doug-Robinson
I get an error when I try to download offline maps. I think this is part of the problem.
-
Waar wil je de kaarten opslaan? Op je toestel of op een sd-kaartje?
-
@Corjan-Meijerink nee ik gebruik geen vpn. Frappant is echter dat het gewerkt heeft en nu sinds enkele weken de foutmelding
-
@Theo-Knarren
Kun je het moment nog herinneren torn het nog werkte en weet je of er (en wat) iets verandert is op jouw smartphone? Denk dan aan een applicatie (ook Nexy) of een ander update. Iets vreemds gezien bij het gebruik van een internetpagina?
Maakt niet uit wat en/of het iets met MRA te maken heeft? -
@Jack-van-Tilburg nee niks gezien of gemerkt waardoor deze fout zou kunnen ontstaan
-
@Theo-Knarren
Nee. Maar ik vroeg dan ook niet of er iets was dat de storing kan veroorzaken. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master said in Kan route niet berekenen op Android telefoon:
Waar wil je de kaarten opslaan? Op je toestel of op een sd-kaartje?
Mijn toestel heeft geen mogelijkheid tot een SD kaart. Maar zo ver komt het niet eens. Ik krijg al een foutmelding voordat ik überhaupt een kaart kan kiezen.
-
-
Ik heb sterk de indruk dat deze twee topics hetzelfde issue beschrijven en dat de twee melders in beiden actief zijn. Dat helpt niet bij de analyse en het mogelijke advies.
Is het een idee dat een moderator deze topics samenvoegt?I have the strong impression that these two topics describe the same issue and that the two reporters are active in both. That does not help with the analysis and possible advice.
Would it be an idea for a moderator to merge these topics? -
-
Klopt, graag samevoegen inderdaad.