Klacht ivm positie indicator.
-
Momenteel met de Motor in Eifel . Bij Route navigatie volgt de positie indicatie navigatie niet op het scherm.Dit is zeer frustrerend bij aankomende Bochten op het traject.
Na een stop op een traject volgt de routenavigatie niet .
De geplande Route moet terug aangemeld worden -
-
@Frank-Noppe-1 klopt hier in de Dolomieten ook last van...route aanwijzingen kloppen wel qua aftellen afstand naaf rotondes e.d.
-
In het beta gedeelte van het forum heb ik er ook melding van gemaakt. Heb er gisteren namelijk ook last van gehad. Even een andere app naar voren halen en dan weer terug naar MRA leek soms te helpen.
-
Trouwens, ik ervaarde ook problemen met geluid via Bluetooth. Soms viel het eerste stukje van de instructies weg. Ik weet niet of dit samenhangt met dit probleem. Ervaarde jullie dit ook?
De track (gele lijn) die ik liet opnemen liep trouwens wel iets vooruit en gaf eigenlijk mijn feitelijke positie aan. Ik probeerde daar maar steeds naar te kijkenâŠ
-
Ben ook in Frankrijk in de bergen en ook niets dan last met de aanwijzer. In Andorra zelfs een andere app moeten gebruiken omwille van niet functioneren van MRA
-
@Bynens-Daniel hoop dat MRA snel met een update komt
-
Aha... ik zie dat IoS er nu ook las van heeft dus.
Dat 'vertraagd weergeven' van de positie was een bug in Android, het werd door MRA uitgelegd dat het met de GPS communicatie te maken had. Als je een andere app open had staan die ook GPS gebruikt (b.v. Flitsmeister) werkte MRA wel naar behoren.
Na een tijd is er tijdens een update verbetering in gekomen en heeft het op Android goed gewerkt maar sinds een aantal recente versies (Beta updates) heb ik er op Android ook weer last van en nu blijkbaar op IOS ook.
-
edit / toevoeging: het 'trucje' met de andere GPS app open werkt overigens niet meer ... zal wel een andere oorzaak hebben deze keer
-
@VallĂ©eDesFĂ©es klopt helemaal. Omdat MRA altijd een rap tempo heeft zitten tussen de beta en publieke release kan nu iedereen mee âgenietenâ van dit âprobleemâ. Gelukkig staan er een aantal mooie updates tegenover, dus dat verzacht de boel een beetje Hopelijk komt er snel een update, want dit is niet prettig navigeren.
-
Ik heb dit probleem ook in Frankrijk en zowel met Android als iOS. Ik heb nu zowel mijn Android tablet als mijn IPhone als elkaar backup actief tijdens het rijden met de camper. Erg frustrerend want ik heb al meerdere keren een foutieve afslag genomen en met een camper is het niet fijn om in kleine straatjes te komen en dan ook nog te moeten keren.
-
Ik heb dit probleem óók ervaren, zij het niet in de bergen maar gewoon in ons vlakke kikkerlandje. De flyer loopt dan een eind vooruit op mijn werkelijke positie, en is de rotonde al rechtdoor over gestoken terwijl ik nog linksaf moet gaan. Met een grote boog corrigeert de flyer na een tijdje, en begint weer vooruit te lopen. Een soort "out of body experience" . Ik heb dat helaas nog niet vast kunnen leggen in een filmpje. Na een herstart van de route gaat het weer een tijdje goed.
Gek genoeg heb ik dat in de Oostenrijkse bergen helemaal niet ervaren.
-
@Con-Hennekens hier heb ik juist de ervaring dat de âflyerâ achterloopt op mân werkelijke locatie. Ongeveer 20-40 meter. Indien gewenst kan ik de opname delen met @Corjan-Meijerink, maar ik gok dat hij na een vette test in de Alpen ook zelf tegen dit probleem is aangelopen
-
@CD130 said in Klacht ivm positie indicator.:
@Corjan-Meijerink, maar ik gok dat hij na een vette test in de Alpen ook zelf tegen dit probleem is aangelopen
Haha, ik ben reuze benieuwd
Ik niet in elk geval, niet tegen het achterlopen. Wel enkele andere zaken helaas. -
@Con-Hennekens Vandaag had ik er, voor het eerst rijdend met de laatste update, ook ernstig last van. Daarnaast was MRA ook regelmatig de weg kwijt als ik afsloeg. De Cursor kwam veelal buiten de weg terecht en de kaart begon dan heen en weer te draaien om daarna als ik eenmaal afgeslagen was uiteindelijk weer op de weg te komen.
Ik heb hier al een melding van gemaakt bij de rubriek bugjes! -
Gisteren ook veel last van ondervonden en nadien steeds meldingen MRA gecrasht op iphone
-
@ErikS deze is herkenbaar. Heb ik ook al een filmpje van gedeeld met de devâs.
-
Beste mensen, we zijn hier mee bezig zouden jullie bij de Instellingen > Navigatie instellingen > Kaartlaag > Kaartstijl het Hoogteverschil op 'UIT' willen zetten. We hebben een vermoeden dat daar iets fout gaat, maar weten we niet zeker. Omdat we zelf (nog) geen problemen ervaren met de positie indicator is het lastig te bepalen.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Deze van 3D op uit gezet. Ga dit weekend naar de Eifel, dus kan het prima testen
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder instellingen aangepast. Komende vrijdag een mooie route gepland
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, Ik heb inderdaad de hoogtes aan gehad staan, doorlopend tijdens mijn Oostenrijk-week. Wat mij opviel bij diverse problemen (zowel het knipperende kaart probleem als de blanco kaart), was dat met het switchen naar top-down en north-up de kaart wĂšl gewoon zichtbaar was. Terug switchen naar 3D weergave gaf dan weer het probleem terug. Ik vind het dus best plausibel dat er wordt gedacht aan een link met de hoogteverschillen, want die werken sowieso niet in top-down en north-up. Ik heb daar terplekke niet aan gedacht dus verder ook niet uitgeprobeerd, helaas.
Ik heb mijn instelling aangepast, maar er valt weinig te rijden in de bergen de komende tijd Overigens was precies de vooruitlopende flyer tijdens de vakantie net géén probleem. Dat heb ik eerder in "Rundumhause" wÚl ervaren. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of die hoogteverschillen er toen (in Wintelre) al in zaten.