Solo op reis naar Normandie
-
Hey beste motards,
Ik ben volgende maand van plan om een reis te maken richting Normandie,heb de reis al helemaal gepland op MRA.
Reis is gepland voor 10 dagen,heb 3 dagen gepland met weinig km's om zo de tijd te hebben om bezienswaardigheden te kunnen bezichtigen/bezoeken.
Nu mijn vraag is of er hier al personen geweest zijn die al eens in Normandie op reis zijn geweest en wat hun ervaring was.
Heb elke dag wel een hotel of B&B geboekt omdat slapen in een tent niet meer aan mij is besteed.
Dit is voor mij ook nog maar de 2x dat ik op reis zal gaan met de moto,vorig jaar naar schotland geweest,alleen waren we dan met 5.
Nu gaat het voor mij de eerste keer alleen zijn en dat brengt toch een aantal vraagtekens naar boven.
Dus alle tips en ervaringen zijn welkom.
Mvg,
Patje -
Ha Patje, Normandië is een ontzettend mooie regio met een rijke historie. Wat voor soort bezienswaardigheden ga je bezoeken? In de RouteXpert bibliotheek kan je veel routes (inclusief hotels) vinden waar de RouteXperts al eens zijn geweest. Wellicht dat dat je helpt.
-
@Timo-Martosatiman-MRA Hoi Patje
Probeer voor s'avonds een slaapplaats te vinden bij een boer die appels kweekt om appelwijn/cider/calvados te maken. Meestal een waar eetfestijn, en nog iets leuk om te drinken ook
S'middags, als er nog moet gereden worden beter van die alcohol afblijven natuurlijk.
Normandie heeft naast de onvermijdelijke wereldoorlog 2sites heel wat te bieden qua typische architectuur, holle wegen, straatoude dorpjes...
Hou echter rekening met het weer en doe goede regenkledij mee. Het kan er, vooral dicht bij de kust, verdorie hard waaien.
-
@Patje-BBC-223 Ik heb Normandië verschillende keren bezocht en ik kan garanderen dat u ervan zult genieten. Mijn favoriete plek om te verblijven in Honfleur, een prachtige stad met veel opties voor hotels. Hier is een route die ik heb toegevoegd aan de RouteXpert Click here bibliotheek die enkele van de bekende WW2-sites bezoekt.
Dit is weer een rondreis vanuit Honfleur die met verschillende gratis veerboten op en neer vaart langs de rivier de Seine.
River Seine route -
@Timo-Martosatiman-MRA Hey Timo bedankt voor je reactie,heb de route uitgestipeld en voor elke dag een hotelletje of B&B gevonden,niet allemaal maar sommige wel via MRA,heb veel bezienswaardigheden gepland zoals musea en batterie waar nog overblijfselen zijn van bunkers enz.ook staat een bezoek aan het Amerikaanse kerkhof,Pointe du Hoc zou ook de moeite moeten zijn,maar ik ben mij er nu al van bewust dat ik zeker niet alles zal kunnen bezoeken of bezichtigen,heb namelijk maar 1 plaats voorzien waar ik 2 nachten verblijf en dat is in sainte-mérè-église,van daaruit rij ik dan stuk naar beneden richting Limoges,daar in de buurt is een dorpje Oradour sur glane dat na woII zo is gebleven,wordt ook genoemd als het bloedbad van oradour sur glane.Vandaaruit is het dan in 2 dagen terug richting Belgie.
-
@Nick-Carthew Hey Nick bedankt voor je reactie,heb mijn route al uitgestipeld en voor elke nacht al hotelletje of B&B al geboekt,1 plaats waar ik voor 2 nachten zal verblijven,sainte-mérè-église,er is veel dat ik zou willen bezoeken/bezichtigen maar ga keuzes moeten maken,ook omdat je algauw toch wat tijd spendeert aan een bezoek van musea e.d,daarom ook dat ik 3 dagen heb voorzien om niet teveel km's te moeten afleggen om aan mijn volgende overnachtingsplaats te arriveren.Kijk er wel naar uit,is iets dat al lang op mijn bucket list staat,hoop alleen dat het allemaal zal meevallen vermits ik dit in mijn eentje ga doen.Mvg Patje
-
@Patje-BBC-223 Er zijn veel sites te zien en veel van hen zullen de tijd nemen om ze goed te bezoeken. Ik verwacht dat je er veel van zult genieten en opnieuw wilt bezoeken zoals ik. Ik bezocht Saint louter Eglise in 2016. Alleen reizen is oké, niemand die je behaagt behalve jezelf. Genieten.
-
@Nick-Carthew bedankt Nick,en ben er wel van overtuigd dat het de moeite is en zal er wel van genieten,je moet ergens de stap durven te zetten om zoiets alleen te doen,ik weet dat er verschillende reis organisaties zijn die alles voor je regelen maar dan heb je natuurlijk niet het plezier van zelf je route te maken en je overnachtingen te voorzien.Zal nadien wel eens proberen om aantal foto's te posten op MRA.Nog eens bedankt nick voor je info.
Mvg,
Patje -
@Patje-BBC-223 Ik ben het daar helemaal mee eens. 50% van mijn plezier is het maken van de tour, en hoe meer tours je maakt, hoe beter ze worden door ervaring. Ik kijk er naar uit om te horen hoe het met je is gegaan.
-
@Patje-BBC-223 Ergens ben ik het ganse jaar aan het plannen. Ik bewaar de meest bizarre "favorieten" die dan vroeg of laat een plaatsje vinden in een reis.
-
@Drabslab Ja is wel leuk om je daar in te verdiepen om zelf een route te maken,daar begint je reis eigenlijk al,hoop echt dat het allemaal zal lukken.
Al doende leert men he.
Mvg,
Patje