De route wil de weg niet volgen.
-
Hallo,
De app werkt top om mooie routes te maken, als navigatie systeem gebruik ik een tomtom raider.
Ik zet ze vanaf myroute app over naar tomtom mydrive en dat werkt allemaal top.Echter heb ik nu voor de 2e keer dat de route niet verder wil langs de gekozen weg.
1e keer bij Cochem Duitsland in de buurt. ( later via tomtom mydrive kon ik wel de route langs de gewenste weg laten gaan )En nu weer bij de weg van de afbeelding ( later via tomtom mydrive kon ik wel de route langs de gewenste weg laten gaan )
Bij beide punten kon ik met google maps daar ook een route langs laten gaan, de weg zal gewoon open moeten zijn.
-
@Jan-Willem-Niemeijer
Je kunt beter even een link naar jouw route hier plaatsen.
Vergeet niet om dan de privacy setting op publiek te zetten.
Mogelijk komt het omdat de route niet met de TomTom kaart is gegenereerd in MRA. Maar dat is een Gold functie. -
@Jan-Willem-Niemeijer
Welke kaart gebruik je? Zo te zien OpenStreetMap?
Ben je Gold member? Dan kan je de kaart in de web applicatie van MRA omzetten naar een kaart die meer geschikt is voor TomTom.En wat hier al gezegd is, zou je de link naar jouw route kunnen plaatsen.
-
Bedankt voor de reacties,
Het probleem zit niet bij tomtom of het overzetten, maar in myroute app met de basis route maken.
De myroute pakt de weg niet waar ik langs wil, dit heb ik in het verleden nog niet eerder gehad.
Ik gebruik de onbetaalde versie.Dit is de route van het screen shot.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8673851?mode=shareHet gaat om het stuk tussen waypoint 10 en 11
Ik zie trouwens dat ik dit bericht in het verkeerde deel heb gepost, het had MyRoute-app Routeplanner moeten zijn.
Misschien kan een mod het bericht verplaatsen -
-
@Jan-Willem-Niemeijer said in De route wil de weg niet volgen.:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8673851?mode=share
Bij het gebruik van TomTom of Here gaat de route wel over de gewenste weg.
Waarschijnlijk is dit een foutje in de OpenStreetKaart.
Je zou er voor kunnen kiezen om bij punt 11 de functie "overslaan" toe te passen. Dan krijg je een rechte lijn over de kaart en de route gaat gewoon verder. -
Bedankt Jack, die tip werkt!
-
@Jan-Willem-Niemeijer die weg was vorig jaar nog gesloten als gevolg van de overstroming van de Ahr in 2021. Het kan zijn dat ze de weg officieel nog niet hebben opengesteld, maar al wel voor het verkeer vrijmaken. Vorig jaar waren ze er nog druk mee bezig. Ik rijd er binnenkort wel even langs en kijk wel wat de status is, ik woon er vlakbij namelijk
-
@Jan-Willem-Niemeijer said in De route wil de weg niet volgen.:
Dit is de route van het screen shot.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/8673851?mode=shareHet gaat om het stuk tussen waypoint 10 en 11
Heb j er zelf al iets aan veranderd? Want routepunten 10 en 11 zijn aardig uitgebreid zie ik...
En dan valt mij nog iets:
Routepunt 15 gaat ineens "haast 90 graden" haaks de bocht om (routepunt 15). Dit is in de OSM map.Maar zet ik de kaart om naar HERE, dan loopt de route door over de L76 (screenshot 2). Maar het lijkt erop dat routepunt 15 ook niet lekker zit (zie rode pijl 3de screenshot).
Gooi ik de standaardmap op de TomTom versie, dan gooit MRA de route compleet om (zie 4de screenshot)!
Ik denk dat je tussen routepunt 16 en 16 ook nog wel 1 of 2 routepunten kunt neerzetten om de route wat solider te maken zeg maar (rood omcirkeld gebied 5de screenshot).
Ik heb zelf 2 routepunten toegevoegd en de kaart omgezet naar TomTom kaart, dan zie je gelijk al dat de route meer de route volgt die je wil hebben. Ook onder HERE volgt ie de route meer bovenlangs dan direct via de L76 te gaan. Alleen zou je dan dus tussen (mijn) routepunt 15 en 16 een extra routepunt moeten plaatsen om de route meer via Kralingen/Lanzerath te laten volgen.
-
De weg is inderdaad wel klaar, alleen nog stukken fietspad ontbreken. Dat is wellicht de reden dat hij bij sommige kaartleveranciers nog niet is afgemeld.
-
@travellexwill-cyou
Ik had gekeken op mydrive ( tomtom ) en google maps.
Die zijn wel redelijk up to date en daar was er geen verspering.
Goed om te weten dat dit ook klopt, bedankt! -
Ik was al klaar met de route en had de route gecorrigeerd in mydrive.
Ik was wel benieuwd waarom ik soms een weg zonder verspering niet kon volgen.
Inmiddels weet ik hoe ik er om heen kan werken.Bedankt in iedergeval!