Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren
-
Zou Routepunten automatisch overslaan niet moeten doen wat we hier vragen? Zodra je een vormingspunten voorbij bent zou hij niet terug moeten navigeren, en bij een via punt wel.
@PentAr Niet als je per ongeluk een punt overslaat. Dan wil je toch wel terug? De optie van @Con-Hennekens is de betere om je route te maken

-
@PentAr Niet als je per ongeluk een punt overslaat. Dan wil je toch wel terug? De optie van @Con-Hennekens is de betere om je route te maken

@Rob-Verhoeff daarom hebben ik en @Con-Hennekens eens voorgesteld om skip backwards mogenlijk te maken. dit kan zonder dat extra clicks nodig zijn voor skip forward.
-

@Rob-Verhoeff Ik had dus verwacht dat je vormingspunten gewoon over mocht slaan en dat je bij viapunten wél terug gestuurd zou worden. Dat is hoe ze beschreven worden.
Of zou ik in dit geval gewoon een route moeten laden en dan voor Vrij rijden moeten kiezen?
-
@Rob-Verhoeff Ik had dus verwacht dat je vormingspunten gewoon over mocht slaan en dat je bij viapunten wél terug gestuurd zou worden. Dat is hoe ze beschreven worden.
Of zou ik in dit geval gewoon een route moeten laden en dan voor Vrij rijden moeten kiezen?
@PentAr said in Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren:
Zeker niet, maar wellicht toch je denkwijze veranderen.
-
In de instructies van de app staat bij Vrij rijden het volgende: Klik hier om deze route zonder instructies te kunnen rijden. Dat zou toch precies moeten doen wat ik wil? De route blijft zichtbaar alleen mag ik ervan afwijken als ik wil.
Een route moet voor mij een geheugensteuntje zijn waar ik flexibel mee om kan gaan. Geen vaststaand feit waarvan ik niet af mag wijken.
Ik zie een paar opties:
- ik ga in dit geval een track gebruiken, dan zijn er verder geen aanwijzingen.
- automatische herberekeningen uitzetten?
- of (denkwijze aanpassen) ik moet elke keer op die knop drukken om een routepunt over te slaan. Alleen is dat de minst ideale optie. Ik zal eens testen of dat met het wonderwheel kan.
-
Ik heb vandaag hetzelfde gemerkt, en mijn routes worden zorgvuldig gepland...
Ik mocht een stuk weg niet in waar 3 vormingspunten op stonden. De app bleef me terugsturen naar het gemiste punt. Toen ik weer op de route zat, heb ik ze handmatig overgeslagen. De blauwe lijn(Tracklog) is wat ik daadwerkelijk gereden heb, de 3 vormingspunten met het kruis erdoor heb ik handmatig moeten verwijderen.

@Hans-van-de-Ven-MR.MRA in jouw casus zou MRA in mijn optiek als je dan voorbij die 3 vormingspunten bent die 3 punten automatisch moeten overslaan. Laat ik zeggen dat het tot nu toe zo werkte. Ben benieuwd wat onze Devs hiervan vinden. Die heb jij ongetwijfeld ingeseind
-
Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.
-
Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.
@M.-Schrijver de routine moet zijn dat als je een vormingspunt mist dat een paar geprobeerd wordt om je terug te sturen endaarna dat punt of die punten dan automatisch worden overgeslagen. In de route van dit topic staan de punten niet goed op de route en dat op zich kan al een oorzaak zijn van ellende.
-
Wat bedoel je met niet goed op de route? Ze staan allemaal precies op de weg.

Ik zou graag de optie hebben dat ik elk vormingspunt automatisch kan overslaan (anders had ik wel een routepunt gezet).
-
Wat bedoel je met niet goed op de route? Ze staan allemaal precies op de weg.

Ik zou graag de optie hebben dat ik elk vormingspunt automatisch kan overslaan (anders had ik wel een routepunt gezet).
@PentAr zoom eens maximaal in op de vormingspunten dan zie je wat ik bedoel. Er staat er ook 1 precies op een kruising. Dat kun je ook beter vermijden