Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren

Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
17 Posts 7 Posters 234 Views 5 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • PentArundefined Online
    PentArundefined Online
    PentAr
    wrote last edited by

Aanvulling: ik heb zowel Automatisch herberekenen als Routepunten automatisch overslaan op Aan.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      RouteXpert
      wrote last edited by

Als je inderdaad een vormingspunt hebt gemaakt, een druppel, en je hebt die op een snelweg bij een benzinepomp gezet. Dan loopt de route dus langs dat benzinestation.
      Als je dat voorbij rijdt zal het systeem een paar keer proberen je terug te sturen maar vervolgens dat vormingspunt overslaan.
      Deel anders de route hier en zorg ervoor dat hij publiekelijk toegankelijk is. Dan kijken we met je mee en geven nog wat tips. De url. Van de route plakken is dan voldoende

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT sold
      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
      0
      • PentArundefined PentAr

Aanvulling: ik heb zowel Automatisch herberekenen als Routepunten automatisch overslaan op Aan.

Con Hennekensundefined Offline
        Con Hennekensundefined Offline
        Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by

@PentAr, Wat Marinus zegt inderdaad. Het algoritme gaat uit van een zorgvuldig geplande route die je zoveel mogelijk wilt aanhouden. Je zult zien dat na 2 of 3 herberekeningen het routepunt in kwestie toch wordt overgeslagen.

Tips:

• druk op het waypoint-tile rechtsboven in de app om een routepunt handmatig over te slaan als je hem voorbij rijdt
        • Zet geen waypoint bij het tankstation, maar net vóór de afrit ernaartoe. Zet in de notitie iets als "Om te tanken hier de afrit nemen". Dat wordt hoorbaar voorgelezen, je weet wat je moet doen, en je passeert tóch het routepunt.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

1 Reply Last reply
        0
        • PentArundefined Online
          PentArundefined Online
          PentAr
          wrote last edited by

Dit is de route: https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/12824984?mode=share. Bijvoorbeeld het eerste stuk - op de A9 tussen Amstelveen en afrit A2 - is verlegd t.o.v het oude asfalt. Daar probeert hij me steeds weer terug te sturen naar 2, 3 en 4.

Dus eigenlijk is het verschil tussen vormingspunten en viapunten vooral optisch (druppel vs. handje), en gedragen ze zich bij navigeren precies hetzelfde?

Overslaan doe ik nu handmatig, het automatisch overslaan is mij nog niet gelukt. Zou het niet veel handiger zijn als vormingspunten optioneel zouden zijn en viapunten verplicht?

Wat doen automatisch herberekenen en Routepunten automatisch overslaan in deze context?

1 Reply Last reply
          0
          • Hans van de Ven MR.MRAundefined Online
            Hans van de Ven MR.MRAundefined Online
            Hans van de Ven MR.MRA
            RouteXpert
            wrote last edited by

Ik heb vandaag hetzelfde gemerkt, en mijn routes worden zorgvuldig gepland...
            Ik mocht een stuk weg niet in waar 3 vormingspunten op stonden. De app bleef me terugsturen naar het gemiste punt. Toen ik weer op de route zat, heb ik ze handmatig overgeslagen. De blauwe lijn(Tracklog) is wat ik daadwerkelijk gereden heb, de 3 vormingspunten met het kruis erdoor heb ik handmatig moeten verwijderen.
            afbeelding.png

Carpe Iter Ci V4/ Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
            0
            • Herman Veldhuizenundefined Offline
              Herman Veldhuizenundefined Offline
              Herman Veldhuizen
              wrote last edited by Herman Veldhuizen

Goed dat je dit hier bespreekt. Nu is het inderdaad zo dat de punten de prioriteit hebben, zelfs de vormings punten. Maar dat dit voor sommige het juiste gedrag schijnt te zijn betekent niet dat dit voor iedereen is. Ook voor mij zou de route prioriteit moeten hebben en andere apps die ik ken werken zo.
              Als ik instructies negeer om een afslag te nemen dan kies ik er bewust voor om punt(en) over te slaan. Zodra ik weer op de geplande route ben verwacht ik ook dat de navigatie daar gewoon weer verder gaat. handmatig punten moeten overslaan is dan gewoon ongewenst en maakt rijden onnodig gevaarlijker. Het zou een grote verbetering zijn als dit gedrag als een optie zou worden toegevoegd. Ik zou graag de app willen aanraden aan kollegas maar dit probleem weerhoudt mij daarvan.

1 Reply Last reply
              0
              • PentArundefined Online
                PentArundefined Online
                PentAr
                wrote last edited by

Zou Routepunten automatisch overslaan niet moeten doen wat we hier vragen? Zodra je een vormingspunten voorbij bent zou hij niet terug moeten navigeren, en bij een via punt wel.

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
                0
                • PentArundefined PentAr

Zou Routepunten automatisch overslaan niet moeten doen wat we hier vragen? Zodra je een vormingspunten voorbij bent zou hij niet terug moeten navigeren, en bij een via punt wel.

Rob Verhoeffundefined Offline
                  Rob Verhoeff
                  Alpha tester
                  wrote last edited by

@PentAr Niet als je per ongeluk een punt overslaat. Dan wil je toch wel terug? De optie van @Con-Hennekens is de betere om je route te maken 😉

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
                  iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock)
                  Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
                  Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

Herman Veldhuizenundefined PentArundefined 2 Replies Last reply
                  0
                  • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

@PentAr Niet als je per ongeluk een punt overslaat. Dan wil je toch wel terug? De optie van @Con-Hennekens is de betere om je route te maken 😉

Herman Veldhuizen
                    wrote last edited by

@Rob-Verhoeff daarom hebben ik en @Con-Hennekens eens voorgesteld om skip backwards mogenlijk te maken. dit kan zonder dat extra clicks nodig zijn voor skip forward.

1 Reply Last reply
                    0
                    • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

PentArundefined Online
                      PentArundefined Online
                      PentAr
                      wrote last edited by

@Rob-Verhoeff Ik had dus verwacht dat je vormingspunten gewoon over mocht slaan en dat je bij viapunten wél terug gestuurd zou worden. Dat is hoe ze beschreven worden.

Of zou ik in dit geval gewoon een route moeten laden en dan voor Vrij rijden moeten kiezen?

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
                      0
                      • PentArundefined PentAr

@Rob-Verhoeff Ik had dus verwacht dat je vormingspunten gewoon over mocht slaan en dat je bij viapunten wél terug gestuurd zou worden. Dat is hoe ze beschreven worden.

Of zou ik in dit geval gewoon een route moeten laden en dan voor Vrij rijden moeten kiezen?

Rob Verhoeff
                        Alpha tester
                        wrote last edited by

@PentAr said in Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren:

Zeker niet, maar wellicht toch je denkwijze veranderen.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
                        iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock)
                        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
                        Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

1 Reply Last reply
                        0
                        • PentArundefined Online
                          PentArundefined Online
                          PentAr
                          wrote last edited by

In de instructies van de app staat bij Vrij rijden het volgende: Klik hier om deze route zonder instructies te kunnen rijden. Dat zou toch precies moeten doen wat ik wil? De route blijft zichtbaar alleen mag ik ervan afwijken als ik wil.

Een route moet voor mij een geheugensteuntje zijn waar ik flexibel mee om kan gaan. Geen vaststaand feit waarvan ik niet af mag wijken.

Ik zie een paar opties:

• ik ga in dit geval een track gebruiken, dan zijn er verder geen aanwijzingen.
                          • automatische herberekeningen uitzetten?
                          • of (denkwijze aanpassen) ik moet elke keer op die knop drukken om een routepunt over te slaan. Alleen is dat de minst ideale optie. Ik zal eens testen of dat met het wonderwheel kan.
                          1 Reply Last reply
                          0
                          • Hans van de Ven MR.MRAundefined Hans van de Ven MR.MRA

Ik heb vandaag hetzelfde gemerkt, en mijn routes worden zorgvuldig gepland...
                            Ik mocht een stuk weg niet in waar 3 vormingspunten op stonden. De app bleef me terugsturen naar het gemiste punt. Toen ik weer op de route zat, heb ik ze handmatig overgeslagen. De blauwe lijn(Tracklog) is wat ik daadwerkelijk gereden heb, de 3 vormingspunten met het kruis erdoor heb ik handmatig moeten verwijderen.
                            afbeelding.png

Marinus van Deudekom
                            RouteXpert
                            wrote last edited by

@Hans-van-de-Ven-MR.MRA in jouw casus zou MRA in mijn optiek als je dan voorbij die 3 vormingspunten bent die 3 punten automatisch moeten overslaan. Laat ik zeggen dat het tot nu toe zo werkte. Ben benieuwd wat onze Devs hiervan vinden. Die heb jij ongetwijfeld ingeseind

Honda Goldwing GL1500,
                            Honda Silverwing GL 650
                            Garmin XT sold

1 Reply Last reply
                            0
                            • M. Schrijverundefined Offline
                              M. Schrijverundefined Offline
                              M. Schrijver
                              Valued contributor
                              wrote last edited by

Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
                              Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.

Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
                              0
                              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Heb het al vaker uitgesproken en het probleem komt hier ook naar voren. Vormingspunten zijn er alleen om de route vorm te geven (It's in the name) en mogen daarom geen effect hebben tijdens het rijden van de route. Vormingspunt gemist, prima, en direct door naar het volgend routepunt.
                                Sterker nog. Heb je een paar vormingspunten gemist en kom je dan weer op de oorspronkelijk route, zoals in het voorbeeld van @Hans-van-de-Ven-MR.MRA, dan direct doorgaan met de oorspronkelijk route vanaf dat punt en alle gemist vormingspunten direct skippen.

Als je een punt per ongeluk overslaat, ben hier dus bewust van en corrigeer je dit zelf. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de gaten hebben dat ze een punt missen. Maar wel ervaren dat ze om deze onbekende reden iedere keer teruggestuurd worden. Wat is dus als zeer hinderlijk ervaren kan worden. Vooral omdat herberekening op herberekening ook een chaotisch deel van de route kan opleveren. Zoals blauwe routelijnen die elkaar ineens kruisen.

Marinus van Deudekom
                                RouteXpert
                                wrote last edited by

@M.-Schrijver de routine moet zijn dat als je een vormingspunt mist dat een paar geprobeerd wordt om je terug te sturen endaarna dat punt of die punten dan automatisch worden overgeslagen. In de route van dit topic staan de punten niet goed op de route en dat op zich kan al een oorzaak zijn van ellende.

Honda Goldwing GL1500,
                                Honda Silverwing GL 650
                                Garmin XT sold

1 Reply Last reply
                                0
                                • PentArundefined Online
                                  PentArundefined Online
                                  PentAr
                                  wrote last edited by

Wat bedoel je met niet goed op de route? Ze staan allemaal precies op de weg.

image.png

Ik zou graag de optie hebben dat ik elk vormingspunt automatisch kan overslaan (anders had ik wel een routepunt gezet).

1 Reply Last reply
                                  0
                                  Reply
                                  • Reply as topic
                                  Log in to reply
                                  • Oldest to Newest
                                  • Newest to Oldest
                                  • Most Votes

ACTIVE USERS
                                  PentArundefined
                                  PentAr
                                  Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                  Hans van de Ven MR.MRA
                                  Marinus van Deudekomundefined
                                  Marinus van Deudekom
                                  M. Schrijverundefined
                                  M. Schrijver
                                  Rob Verhoeffundefined
                                  Rob Verhoeff
                                  Herman Veldhuizenundefined
                                  Herman Veldhuizen
                                  Con Hennekensundefined
                                  Con Hennekens
                                  POPULAR TOPICS
                                  • Vormingspunten worden niet overgeslagen bij navigeren
                                    PentArundefined
                                    PentAr
                                    0
                                    17
                                    234

• MRA Academy - new online training courses!
                                    Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                    Hans van de Ven MR.MRA
                                    1
                                    6
                                    220

• Update 5.0.4 - Minor improvements
                                    Guzzistundefined
                                    Guzzist
                                    11
                                    16
                                    719

• Error 02 on import