Moduis "Fiets" Navigatie "Volg de lijn"
-
Gisteren wou ik de navigatie gebruiken op de fiets, dit enkel om de route naar huis in mijn oortjes te horen. Ik heb geen houder op de fiets om het scherm te zien.
Toen ik de navigatie-app opende en mijn gemaakte route opende, kreeg ik enkel "volg de lijn" als mogelijkheid. Normaal zou het moeten zijn "navigeer". Wat doe ik verkeerd?
De route gaat uiteraard over wegen die niet bedoeld zijn voor ander verkeer... zoals jaagpaden en dergelijke. Iemand een oplossing hiervoor. NU moest ik op een kruispunt telkens mijn GSM uithalen om te kijken welke richting ik uit moest. Dank bij voorbaat. -
undefined Nick Carthew moved this topic from [Web] Problems, Bugs and other Issues
-
Gisteren wou ik de navigatie gebruiken op de fiets, dit enkel om de route naar huis in mijn oortjes te horen. Ik heb geen houder op de fiets om het scherm te zien.
Toen ik de navigatie-app opende en mijn gemaakte route opende, kreeg ik enkel "volg de lijn" als mogelijkheid. Normaal zou het moeten zijn "navigeer". Wat doe ik verkeerd?
De route gaat uiteraard over wegen die niet bedoeld zijn voor ander verkeer... zoals jaagpaden en dergelijke. Iemand een oplossing hiervoor. NU moest ik op een kruispunt telkens mijn GSM uithalen om te kijken welke richting ik uit moest. Dank bij voorbaat.@Pierre-Brecka
Fietsroutes volgen alleen de lijn.Cycling routes are only follow the line.
-
Navigatie is niet mogelijk met de optie fiets. Je kunt dan alleen de route als track volgen en je krijgt ook geen aanwijzingen.
Je kunt dus alleen de lijn op het scherm volgen.
Als je dit dus in de toekomst wilt gebruiken zou je een houder voor op de fiets moeten aanschaffen. -
kijk naar app van komoot.
-
Gekopieerd van white mouse: ""Je kunt dus alleen de lijn op het scherm volgen.""
In de MyRoute-App Web staan de fiets-routepunten aangegeven met daartussen een gekleurde lijn met de routepunten vermelding langs die lijn.
Deze zijn echter niet weer te geven in de MyRoute-Nav App.
Is daar ook nog een, voor mij verborgen, mogelijkheid voor? -
Gekopieerd van white mouse: ""Je kunt dus alleen de lijn op het scherm volgen.""
In de MyRoute-App Web staan de fiets-routepunten aangegeven met daartussen een gekleurde lijn met de routepunten vermelding langs die lijn.
Deze zijn echter niet weer te geven in de MyRoute-Nav App.
Is daar ook nog een, voor mij verborgen, mogelijkheid voor?@intercom Nee. De kaart met fiets-knooppunten die jij bedoelt is een zogenaamde overlaykaart. De plankaarten vind je onder de rode button en de overlaykaarten onder de blauwe button (afbeelding hieronder). Die overlaykaarten gebruik je alleen om de onderliggende plankaart een ander aanzien te geven, of om gebruik te maken van specifieke functionaliteit van die kaart. Ik gebruik de Michelin overlay vaak omdat daar die mooie kleine groene weggetjes op aangegeven zijn.
Je kunt de OpenCycleMap best gebruiken om een mooie fietsroute te maken, maar gebruik dan de OpenStreetMap om de route op te plannen. Als je de route dan later in de app oproept dan kun je meteen "de lijn volgen" (zonder spraakinstructies).