Vandaag even wat routes 'geoptimaliseerd'. Twee dingen waar ik tegenaan liep. Ik moest een grote route met een stuk of 80 routepunten nalopen (puntjes op de weg zetten en niet op kruispunten bijvoorbeeld). Als je dan een routepunt aanklikt krijg je het popupje met de opties .

Nadat je het routepunt even iets verschoven hebt, herberekent MRA de route. Daarna is gelijk het popupje weg. Als je dus naar het volgende routepunt wilt klikken met de pijltjes, moet je eerst weer het routepunt aanklikken en dan pas op het pijltje. Als dat popupje nu niet verdwijnt, maar blijft staan gaat dat sneller (scheelt een klik) en scheelt ook de kans op een misklik (en dat er dan een routepunt wordt toegevoegd). Een optie om te kiezen voor het laten staan van het popupje zou wel een welkome aanvulling zijn.
Dit brengt me op het volgende punt. Als je misklikt en er een routepunt wordt toegevoegd, komt daar rechtsonder in je scherm een bevestiging van

echter staat die bevestiging precies boven op de 'ongedaan maak button' (de oh-shit knop volgens Serge).
Is het een idee om die bevestiging linksonder in het scherm te plaatsen, daar staat ie niets in de weg. Dit maakt het corrigeren van een misklik sneller, want je hoeft niet 3 seconden te wachten met ongedaan maken.
Het zou in mijn ogen de gebruiksvriendelijkheid ten goede komen en lijken me beide geen hele zware aanpassingen.