krijg niet altijd navigatie instructies
-
Vandaag kort ritje gereden, voornamelijk om MRA navigatie te testen met telefoon en nieuwe packtalk Edge, dit werkte op zich prima, echter kreeg ik niet bij alle afslagen instructies te horen, soms waren ze er wel en dan begon het met bijv, over 900 meter afslag om vervolgens bij de afslag zelf niks meer door te krijgen, op andere momenten keurig gesproken instructie wanneer er afgeslagen moest worden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Kan dit nog een Bug zijn?Gebruik versie 4.0.1-194 op Android telefoon versie 13
-
@marc-van-der-heijden Stonden er in dit gevallen toevallig routepunten vlak bij de afslag waar je de instructie verwacht had?
-
@StefanHummelink ja er stonden daar vormingspunten
-
@marc-van-der-heijden Dat is een bekend euvel maar helaas niet als dusdanig op te lossen. Dit heeft te maken met de prioritisering door HERE van instructie voor routepunten versus nav instructies. Ik weet even niet meer of het uitmaakt of routepunten vlak voor of na de afslagen staan om dit probleem te creëeren, maar mijn eerste inschatting zegt dat het komt bij routepunten vlak na de afslag.
Wellicht kan iemand met meer ervaring met dit probleem, de specifieke condities hier vermelden. Ik ben even te lui om het terug te zoeken op dit forum.
Ik heb het tot nu toe zelf te weinig gehad.
-
@StefanHummelink It’s better to place route points after the turn, this way the turn instructions have priority.
-
@Nick-Carthew In that case my first guess of the problem being triggered by having wp after the turn is in fact completely opposite to the actual trigger haha.
@marc-van-der-heijden plaats de routepunten dus na de afslag om de instructie voor de afslag hoger in prio te laten zijn t.o.v. het routepunt.
-
@StefanHummelink we gaan het proberen bij de volgende rit
-
On my ride yesterday the navigation worked very well except a couple times late in the ride the voice instructions were cut off too short to know what was said. In one case a few moments later a second voice instruction came through clear. No waypoint involved and was not using my intercom or playing music.