@jack-van-tilburg Ik gebruik zelf voornamelijk TomTom (momenteel vooral de app, eerder een losse TomTom) en die werkt wat mij betreft perfect met tracks en (gedwongen) afwijkingen daarvan: hij brengt je bij een afwijking (omleiding of wat dan ook) via de snelste weg weer terug naar de track, zonder de track verder opnieuw uit te rekenen o.i.d.
Het enige wat er dan mist, is de aankondiging van geplande stops (via-punten), want die zitten niet in de track en worden door TomTom ook niet meegenomen.
Als MRA Navigation Next dat weet te bieden (track + via-punten + correct om gaan met omleidingen/afwijkingen van de track), dan is het wat mij betreft de ultieme navigatie-tool.
Qua route-planning kan ik al prima uit de voeten met MRA Routeplanner, daar ontbreekt voor mijn gebruik eigenlijk niet zo veel en zeker geen essentiële functionaliteit. Segmenten zou ik wel waarderen, maar essentieel is het niet. Meestal ziet mijn gebruik er als volgt uit: via de snelste/een minder uitgebreid geplande weg naar het begin-punt van een route, rij de route (volgens een track), via de snelste weg naar huis. Als ik die 3 segmenten straks kan combineren in 1 route, levert mij dat wel een klein beetje meer gemak op, maar zoals het nu gaat, gaat het ook prima.