@stefanhummelink said in Route segments.:
ik denk dat het er in de praktijk straks op neer komt dat de segmentering alleen voor de planning gebruikt zal worden, en dat de gebruiker simpelweg met de segment instellingen de route maakt, in dat segment genoeg routepunten opneemt, zodat vervolgens als alle segment instellingen "uit" worden gezet (zie dit als een overdracht naar device zonder meesturen van instellingen) de route nog steeds identiek is. Dit gebruiken we nu ook als we tijdens een route verschillende route instellingen over verschillende segmenten willen hebben. Ook dan maken we er een twee of drietraps raket van tijdens de planning. Prima werkbaar m.i. Immers wil ik zeker niet dat MRA Navigation op basis van de instellingen mijn gemaakte route gaat betekenen. Zoals het nu gaat vind ik het het beste.
Segmentering dus vooral voor planning.
kijk er overigens zeker weten naar uit.
Hmm, nee ik zou het beter vinden als ook MRA de segmentering ondersteund, en dat de routerings en toolkit-instellingen worden meegenomen naar Navigation. Zoals je de route plant, wil je hem ook in je toestel hebben, zónder de noodzaak van track-conversie of plaatsen van extra routepunten om hem gelijk te krijgen in je navigatie-app. De routeringsfuncties krijgen op die manier ook ècht een functie, nu zijn het meer cosmetische functies.