Track navigatie ging totaal mis.
-
Het navigeren via een track ging afgelopen weekend niet helemaal zoals verwacht.
Ik heb een GPX-file aangeleverd gekregen, die via MRA gemaakt was, deze in mijn routes gezet.
Route opgestart vanaf mijn thuislocatie en niet navigeren naar dichstbijzijnde punt aangezet omdat eindpunt dichterbij lag dan beginpunt. Ondanks dit werd ik toch naar het eindpunt geleidt.
Uiteindelijk route op beginpunt gestopt en opnieuw gestart en route gaan rijden.
Dit ging goed totdat we naar de eerste koffiestop gereden waren en daar weer opnieuw vertrokken. Route kwam op een kruising waar we de navigatie mij niet verder de track op navigeerde maar juist weer terug naar beginpunt.
Toch de track gevolgd, de witte lijn, maar continue werd er maar afgeweken van de track en werd ik via voor mijn idee de snelste route naar eindpunt gedirigeerd.
Dit was toch best lastig en zeker heel vervelend navigeren met een groep achter je. Ook heb ik nog geprobeerd om de route te stoppen en opnieuw te starten vanaf huidige locatie toen ik ook daadwerkelijk op de route stond. Ook toen ging navigeren niet goed en werd ik naar eindpunt gestuurd via de snelste route.
Mijn vraag is wat doe ik verkeerd of welke instellingen moet ik aanvinken om een aangeleverde track op de juiste manier te kunnen blijven volgen?
-
De nieuwe versie downloaden!
https://forum.myrouteapp.com/topic/8897/new-update-4-3-7-track-navigation-improvements-and-cp-aa-zoomingEr ging in de vorige versie inderdaad wat mis met track navigatie.
-
@Corjan-Meijerink Dank je wel voor je antwoord.
Zijn er geen gewenste instellingen om op de beste manier met MRA en
tracks te navigeren? bijvoorbeeld herberekenen uit oid?Ik zal het YT filmpje van jou en Serge nog eens bekijken over de track-navigatie. Wellicht kan ik daar nog wat info uithalen.
-
@Erik-Plaggenborg Neehoor, was gewoon iets fout bij ons
Zou direct moeten werken.Herberekenen uitzetten is een persoonlijke keuze!
-
@Corjan-Meijerink Ok, ik zal mijn Tablet updaten en dan ga ik ervan uit dat ik bij mijn volgende GPX-file gewoon met een goed resultaat een track kan volgen.
Als reisbegleider is het toch vervelend als je niet 100% de aangeleverde route kan volgen. Zeker omdat ik bij mijn zelf gemaakte routes helemaal overtuigd ben van het gebruik van MRA.
Ik had al bijna een XT2 gaan bestellen om tracks te kunnen rijden.... -
@Erik-Plaggenborg Begrijpelijk!
-
@Corjan-Meijerink said in Track navigatie ging totaal mis.:
De nieuwe versie downloaden!
https://forum.myrouteapp.com/topic/8897/new-update-4-3-7-track-navigation-improvements-and-cp-aa-zoomingEr ging in de vorige versie inderdaad wat mis met track navigatie.
Helaas nog niet te zien op Google play...
-
@BertM Op mijn telefoon heb ik nu versie 4.3.7 - 384 volgens GooglePlay is deze op 10-03-25 gedownload. Op mijn tablet waar ik mee navigeer op de motor moet ik dit nog even checken.
-
@Erik-Plaggenborg 384 staat in de Google play store
-
@Erik-Plaggenborg
mijn telefoon een schop (lees opnieuw booten) en nu vindt hij hem.
4.3.7 staat er nu op