Het navigeren via een track ging afgelopen weekend niet helemaal zoals verwacht.
Ik heb een GPX-file aangeleverd gekregen, die via MRA gemaakt was, deze in mijn routes gezet.
Route opgestart vanaf mijn thuislocatie en niet navigeren naar dichstbijzijnde punt aangezet omdat eindpunt dichterbij lag dan beginpunt. Ondanks dit werd ik toch naar het eindpunt geleidt.
Uiteindelijk route op beginpunt gestopt en opnieuw gestart en route gaan rijden.
Dit ging goed totdat we naar de eerste koffiestop gereden waren en daar weer opnieuw vertrokken. Route kwam op een kruising waar we de navigatie mij niet verder de track op navigeerde maar juist weer terug naar beginpunt.
Toch de track gevolgd, de witte lijn, maar continue werd er maar afgeweken van de track en werd ik via voor mijn idee de snelste route naar eindpunt gedirigeerd.
Dit was toch best lastig en zeker heel vervelend navigeren met een groep achter je. Ook heb ik nog geprobeerd om de route te stoppen en opnieuw te starten vanaf huidige locatie toen ik ook daadwerkelijk op de route stond. Ook toen ging navigeren niet goed en werd ik naar eindpunt gestuurd via de snelste route.
Mijn vraag is wat doe ik verkeerd of welke instellingen moet ik aanvinken om een aangeleverde track op de juiste manier te kunnen blijven volgen?