App wijzigt route gemaakt met web applicatie
-
Afgelopen vrijdag gemerkt dat de app de route aanpast tijdens het offline navigeren. Betreft versie 4.3.3 met iPhone Xs Max. Bijgaand twee voorbeelden. De eerste foto gemaakt bij het bekijken van de route en de tweede nadat ik op 'navigeren' heb gedrukt.
1e. Tussen punten 3 en 4 gaat de route via Klundert, zoals ook gemaakt in de web applicatie. Zodra je in de app gaat navigeren wijzigt de app de route en stuurt je via de snelweg.
2e voorbeeld waarbij het routepunt 8 niet precies op de weg staat. Maar omdat de route netjes over de weg ging dit bij de planning niet aangepast. Bij het navigeren stuurt de app mij naar een klein weggetje onder aan de brug. De weg onder de brug was overigens een zandpad (uitgevinkt bij het maken van de route) met een hek ervoor. Maar ook al was dit niet het geval dan had de app de route niet mogen aanpassen.
Dit gedrag van de app al eerder gemerkt maar telkens getwijfeld of dit niet aan mijzelf lag. Nu was het voor mij echter wel duidelijk dat de app ongewenst gedrag vertoond.
-
@Jack-Plaatsman is de originele route gemaakt in de HERE kaart? Dan zou dit niet voor mogen komen!
Is de route in OSM gemaakt / bevat ie segmenten, dan kan het inderdaad zo zijn dat dit gebeurtKan je de link naar de originele route eens delen? Dan kunnen we dat zien. Zorg vooral dat die op openbaar staat.
En wat betreft punt 2, waypoints exact op viaducten zijn lastig, zeker als de route niet in de juiste kaart is gemaakt.
De app zou moeten waarschuwen over routes gemaakt met de verkeerde kaart indien direct ingeladen vanuit de app zelf. Doet ie dit niet? Dan heb je die waarschuwing via de instellingen uitgeschakeld.
-
@Corjan-Meijerink, fijn dat je zo snel reageert. De route is gebaseerd op een oude tanktastocht uit de bibliotheek en aangevuld met een ander startpunt en verder op een aantal punten gewijzigd. De route gemaakt en aangepast in de Here kaart en in de app staat het controleren op Here kaart aangevinkt. Dit is de link: https://www.myrouteapp.com/route/open/10223511
Plaatsing van het viapunt in voorbeeld 2 is inderdaad onhandig. Maar blijft dat de app een andere route maakt dan de web applicatie.