Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. MRA Next maakt er zelf maar wat van...

MRA Next maakt er zelf maar wat van...

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
11 Posts 4 Posters 486 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Nomko Nomdenundefined Offline
    Nomko Nomdenundefined Offline
    Nomko Nomden
    wrote on last edited by

Vanochtend met MRA Next app de route te tracken die ik dagelijks rij om de reden dat ik de Next app wil testen en mij eigen wil maken, de Next app heb ik een week of 2 geleden aangeschaft omdat ik met de auto een toertocht ging maken met moeder de vrouw en een stel vrienden van ons.

Ik moet op weg naar mijn werk door de Beneluxtunnel. Nu was er weer wat loos richting de Europoort en dus stond alles voor de tunnel weer in hetzelfde filetreintje maar dit keer erger. Dus met 20 a 30 km/u door de tunnel gereden en wat bemerk ik ineens halverwege de tunnel? MRA Next app maakt er ineens een eigen route van! Nu snap ik en weet ik heus wel dat na een ettelijke tientallen meters de tunnel ingereden te hebben dat het GPS signaal verloren gaat.

Maar de tunnel uitkomend zou je dan toch denken dat de MRA Next app, op het moment dat het GPS signaal weer opgepakt is, dat ie dan toch wel doorheeft waar die zich bevind???

Niks van dat!!! Tot mijn eigen stomme verbazing maakte de app er weer van alles en nog wat van uit zijn eigen en zou ik, via het Mammoet terrein in Schiedam dwars over het water gereden hebben om vervolgens in/rond Pernis wat rare bewegingen gemaakt te hebben om vervolgens dan weer netjes de A4 op te gaan dwars door al het verkeer om mijn weg bij de uitgang van de Beneluxtunnel weer te vervolgen, zie ook screenshot.

Ik vind dit absurd en in vergelijk met een Google Maps compleet gestoord! Google Maps pakt gewoon de weg/route weer op op het juiste plek en vervolgt de route gewoon weer.

Waarom doet/kan de MRA Next app dit niet? Waarom niet gewoon de weg weer oppakken zodra het signaal er weer is? Nu krijg je een behoorlijk verstoring in je tracklog die je maar weer weg moet zijn te krijgen.

Wat is de reden van deze rare actie van de MRA app?

1d6c1f76-5954-4f03-ac54-5b6f96e8ed74-image.png

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

Vanochtend met MRA Next app de route te tracken die ik dagelijks rij om de reden dat ik de Next app wil testen en mij eigen wil maken, de Next app heb ik een week of 2 geleden aangeschaft omdat ik met de auto een toertocht ging maken met moeder de vrouw en een stel vrienden van ons.

Ik moet op weg naar mijn werk door de Beneluxtunnel. Nu was er weer wat loos richting de Europoort en dus stond alles voor de tunnel weer in hetzelfde filetreintje maar dit keer erger. Dus met 20 a 30 km/u door de tunnel gereden en wat bemerk ik ineens halverwege de tunnel? MRA Next app maakt er ineens een eigen route van! Nu snap ik en weet ik heus wel dat na een ettelijke tientallen meters de tunnel ingereden te hebben dat het GPS signaal verloren gaat.

Maar de tunnel uitkomend zou je dan toch denken dat de MRA Next app, op het moment dat het GPS signaal weer opgepakt is, dat ie dan toch wel doorheeft waar die zich bevind???

Niks van dat!!! Tot mijn eigen stomme verbazing maakte de app er weer van alles en nog wat van uit zijn eigen en zou ik, via het Mammoet terrein in Schiedam dwars over het water gereden hebben om vervolgens in/rond Pernis wat rare bewegingen gemaakt te hebben om vervolgens dan weer netjes de A4 op te gaan dwars door al het verkeer om mijn weg bij de uitgang van de Beneluxtunnel weer te vervolgen, zie ook screenshot.

Ik vind dit absurd en in vergelijk met een Google Maps compleet gestoord! Google Maps pakt gewoon de weg/route weer op op het juiste plek en vervolgt de route gewoon weer.

Waarom doet/kan de MRA Next app dit niet? Waarom niet gewoon de weg weer oppakken zodra het signaal er weer is? Nu krijg je een behoorlijk verstoring in je tracklog die je maar weer weg moet zijn te krijgen.

Wat is de reden van deze rare actie van de MRA app?

1d6c1f76-5954-4f03-ac54-5b6f96e8ed74-image.png

Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      RouteXperts
      wrote on last edited by

@Nomko-Nomden het lijkt erop dat je de verkeersinformatie aan hebt staan.

Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT (almost in the cupboard)
      Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Nomko Nomdenundefined 1 Reply Last reply
      0
      • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

Nomko Nomden
        wrote on last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:

verkeersinformatie...??? en waar maak je dat op uit? en het hou zeer fijn zijn geweest als je ook vermelde waar ik die verkeersinformatie kan vinden.

maar dan nog vind ik dit een vreemde conclusie. dit gebeurde pas NADAT ik de tunnel al enkele tientallen meters inreed en dus GEEN GPS signaal meer had.

hoe kan verkeersinformatie nu bepalen hoe mijn route getrackt wordt??

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

CD130undefined Marinus van Deudekomundefined 2 Replies Last reply
        0

verkeersinformatie...??? en waar maak je dat op uit? en het hou zeer fijn zijn geweest als je ook vermelde waar ik die verkeersinformatie kan vinden.

maar dan nog vind ik dit een vreemde conclusie. dit gebeurde pas NADAT ik de tunnel al enkele tientallen meters inreed en dus GEEN GPS signaal meer had.

CD130undefined Offline
          CD130undefined Offline
          CD130
          wrote on last edited by

@Nomko-Nomden als je geholpen wil worden zou ik beginnen met iets te doen aan de toon in je berichten. Komt op mij nou niet bepaald vriendelijk over en we zitten hier allemaal voor onze lol…

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

0
          • M. Schrijverundefined Offline
            M. Schrijverundefined Offline
            M. Schrijver
            wrote on last edited by

@Nomko-Nomden
            Je laat hier perfect zien wat MRA doet met het GPS signaal. Het kan er inderdaad een zooitje van maken. Dit gedrag heb ik ook al meermaals gezien tijdens rijden van een route.
            Zoals ik het zie is het jojo-en van de routelijn en het heen en weer springen van de autozoom ook het gevolg van hoe MRA met de GPS data omgaat.

@Marinus-van-Deudekom
            Nomko was een rit aan tracken. Hier zou verkeersinfo totaal geen invloed op mogen hebben. MRA moet dan gewoon opslaan (tracken) hoe jij rijdt, meer niet.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
            0

Marinus van Deudekom
              RouteXperts
              wrote on last edited by

@Nomko-Nomden
              Ik opper een mogelijke oorzaak
              Bij instellingen
              Navigatieinstellingen
              Functioneel
              Het schuifje verkeersbewuste routeberekening uitzetten

Honda Goldwing GL1500,
              Honda Silverwing GL 650

1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

@Nomko-Nomden
                Je laat hier perfect zien wat MRA doet met het GPS signaal. Het kan er inderdaad een zooitje van maken. Dit gedrag heb ik ook al meermaals gezien tijdens rijden van een route.
                Zoals ik het zie is het jojo-en van de routelijn en het heen en weer springen van de autozoom ook het gevolg van hoe MRA met de GPS data omgaat.

@Marinus-van-Deudekom
                Nomko was een rit aan tracken. Hier zou verkeersinfo totaal geen invloed op mogen hebben. MRA moet dan gewoon opslaan (tracken) hoe jij rijdt, meer niet.

Marinus van Deudekom
                RouteXperts
                wrote on last edited by

@M-Schrijver hij is ook aan het begin van navigeren met next. Laat hem ook gewoon ff wennen aan die app en ermee leren spelen. Er is veel mogelijk in de instellingen en dat KAN allemaal effect hebben op de werking. Daarom zijn er ook veel tutorials die uitleggen hoe het werkt. Relax en have fun

Honda Goldwing GL1500,
                Honda Silverwing GL 650

2
                • CD130undefined Offline
                  CD130undefined Offline
                  CD130
                  wrote on last edited by

De tracklog van m’n Garmin Zumo ging ook altijd helemaal van slag als ik te lang in een tunnel bleef hangen. Denk dat er weinig aan te doen is.

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

0
                  • CD130undefined CD130

@Nomko-Nomden als je geholpen wil worden zou ik beginnen met iets te doen aan de toon in je berichten. Komt op mij nou niet bepaald vriendelijk over en we zitten hier allemaal voor onze lol…

Nomko Nomden
                    wrote on last edited by Nomko Nomden

@CD130 said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:

Iets met korte teentjes??? 😘 😘 😘

1 Reply Last reply
                    0
                    • CD130undefined CD130

De tracklog van m’n Garmin Zumo ging ook altijd helemaal van slag als ik te lang in een tunnel bleef hangen. Denk dat er weinig aan te doen is.

Nomko Nomden
                      wrote on last edited by

@CD130 said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:

Met mijn Zumo XT heb ik daar geen last van. Die stopte dan met het tracken enkele tientallen meters voorbij de ingang van een tunnel op het moment waarop het GPS signaal niet meer was en ging na een tunnel zodra het signaal weer opgepikt was gewoon verder op dezelfde zonder allerlei vage uitstapjes links en rechts.

Wat bij mij met de Next app is gebeurd, gebeurde in een tunnel waarbij er geen GPS signaal aanwezig was. Hoe weet dat ding dan waar ie zich op dat moment bevind als er GPS signaal meer is? Hoe weet de Next app dat er enkele honderden meters verder op wel een weg is waar ie de route naar toe kan verleggen zonder GPS signaal?

Overige signalen die een mobiel zend/ontvangt is niet bedoeld of ingesteld voor GPS functie.

1 Reply Last reply
                      0
                      • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@M-Schrijver hij is ook aan het begin van navigeren met next. Laat hem ook gewoon ff wennen aan die app en ermee leren spelen. Er is veel mogelijk in de instellingen en dat KAN allemaal effect hebben op de werking. Daarom zijn er ook veel tutorials die uitleggen hoe het werkt. Relax en have fun

Nomko Nomden
                        wrote on last edited by

I'm having fun!

1 Reply Last reply
                        0
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

ACTIVE USERS
                        CD130undefined
                        CD130
                        Marinus van Deudekomundefined
                        Marinus van Deudekom
                        Nomko Nomdenundefined
                        Nomko Nomden
                        M. Schrijverundefined
                        M. Schrijver
                        POPULAR TOPICS
                        • Routing Mistakes
                          Tony 13undefined
                          Tony 13
                          0
                          10
                          179

• Skip waypoint dialog suggestions
                          richard 3vundefined
                          richard 3v
                          4
                          7
                          166

• Conversion
                          Robert Erwinundefined
                          Robert Erwin
                          0
                          3
                          73

• Wegafsluiting mra computer
                          white.mouseundefined
                          white.mouse
                          0
                          4
                          113

• De geplande route even verlaten, kan dit?
                          Rob Verhoeffundefined
                          Rob Verhoeff
                          0
                          2
                          21

• Shaping point ignored by app
                          Con Hennekensundefined
                          Con Hennekens
                          0
                          13
                          369

• Suggestion - Compass on screen layout option