MRA Next maakt er zelf maar wat van...
-
Vanochtend met MRA Next app de route te tracken die ik dagelijks rij om de reden dat ik de Next app wil testen en mij eigen wil maken, de Next app heb ik een week of 2 geleden aangeschaft omdat ik met de auto een toertocht ging maken met moeder de vrouw en een stel vrienden van ons.
Ik moet op weg naar mijn werk door de Beneluxtunnel. Nu was er weer wat loos richting de Europoort en dus stond alles voor de tunnel weer in hetzelfde filetreintje maar dit keer erger. Dus met 20 a 30 km/u door de tunnel gereden en wat bemerk ik ineens halverwege de tunnel? MRA Next app maakt er ineens een eigen route van! Nu snap ik en weet ik heus wel dat na een ettelijke tientallen meters de tunnel ingereden te hebben dat het GPS signaal verloren gaat.
Maar de tunnel uitkomend zou je dan toch denken dat de MRA Next app, op het moment dat het GPS signaal weer opgepakt is, dat ie dan toch wel doorheeft waar die zich bevind???
Niks van dat!!! Tot mijn eigen stomme verbazing maakte de app er weer van alles en nog wat van uit zijn eigen en zou ik, via het Mammoet terrein in Schiedam dwars over het water gereden hebben om vervolgens in/rond Pernis wat rare bewegingen gemaakt te hebben om vervolgens dan weer netjes de A4 op te gaan dwars door al het verkeer om mijn weg bij de uitgang van de Beneluxtunnel weer te vervolgen, zie ook screenshot.
Ik vind dit absurd en in vergelijk met een Google Maps compleet gestoord! Google Maps pakt gewoon de weg/route weer op op het juiste plek en vervolgt de route gewoon weer.
Waarom doet/kan de MRA Next app dit niet? Waarom niet gewoon de weg weer oppakken zodra het signaal er weer is? Nu krijg je een behoorlijk verstoring in je tracklog die je maar weer weg moet zijn te krijgen.
Wat is de reden van deze rare actie van de MRA app?
-
@Nomko-Nomden het lijkt erop dat je de verkeersinformatie aan hebt staan.
-
@Marinus-van-Deudekom said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:
@Nomko-Nomden het lijkt erop dat je de verkeersinformatie aan hebt staan.
verkeersinformatie...??? en waar maak je dat op uit? en het hou zeer fijn zijn geweest als je ook vermelde waar ik die verkeersinformatie kan vinden.
maar dan nog vind ik dit een vreemde conclusie. dit gebeurde pas NADAT ik de tunnel al enkele tientallen meters inreed en dus GEEN GPS signaal meer had.
hoe kan verkeersinformatie nu bepalen hoe mijn route getrackt wordt??
-
@Nomko-Nomden als je geholpen wil worden zou ik beginnen met iets te doen aan de toon in je berichten. Komt op mij nou niet bepaald vriendelijk over en we zitten hier allemaal voor onze lol…
-
@Nomko-Nomden
Je laat hier perfect zien wat MRA doet met het GPS signaal. Het kan er inderdaad een zooitje van maken. Dit gedrag heb ik ook al meermaals gezien tijdens rijden van een route.
Zoals ik het zie is het jojo-en van de routelijn en het heen en weer springen van de autozoom ook het gevolg van hoe MRA met de GPS data omgaat.@Marinus-van-Deudekom
Nomko was een rit aan tracken. Hier zou verkeersinfo totaal geen invloed op mogen hebben. MRA moet dan gewoon opslaan (tracken) hoe jij rijdt, meer niet. -
@Nomko-Nomden
Ik opper een mogelijke oorzaak
Bij instellingen
Navigatieinstellingen
Functioneel
Het schuifje verkeersbewuste routeberekening uitzetten -
@M-Schrijver hij is ook aan het begin van navigeren met next. Laat hem ook gewoon ff wennen aan die app en ermee leren spelen. Er is veel mogelijk in de instellingen en dat KAN allemaal effect hebben op de werking. Daarom zijn er ook veel tutorials die uitleggen hoe het werkt. Relax en have fun
-
De tracklog van m’n Garmin Zumo ging ook altijd helemaal van slag als ik te lang in een tunnel bleef hangen. Denk dat er weinig aan te doen is.
-
@CD130 said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:
@Nomko-Nomden als je geholpen wil worden zou ik beginnen met iets te doen aan de toon in je berichten. Komt op mij nou niet bepaald vriendelijk over en we zitten hier allemaal voor onze lol…
Iets met korte teentjes???
-
@CD130 said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:
De tracklog van m’n Garmin Zumo ging ook altijd helemaal van slag als ik te lang in een tunnel bleef hangen. Denk dat er weinig aan te doen is.
Met mijn Zumo XT heb ik daar geen last van. Die stopte dan met het tracken enkele tientallen meters voorbij de ingang van een tunnel op het moment waarop het GPS signaal niet meer was en ging na een tunnel zodra het signaal weer opgepikt was gewoon verder op dezelfde zonder allerlei vage uitstapjes links en rechts.
Wat bij mij met de Next app is gebeurd, gebeurde in een tunnel waarbij er geen GPS signaal aanwezig was. Hoe weet dat ding dan waar ie zich op dat moment bevind als er GPS signaal meer is? Hoe weet de Next app dat er enkele honderden meters verder op wel een weg is waar ie de route naar toe kan verleggen zonder GPS signaal?
Overige signalen die een mobiel zend/ontvangt is niet bedoeld of ingesteld voor GPS functie.
-
@Marinus-van-Deudekom said in MRA Next maakt er zelf maar wat van...:
@M-Schrijver hij is ook aan het begin van navigeren met next. Laat hem ook gewoon ff wennen aan die app en ermee leren spelen. Er is veel mogelijk in de instellingen en dat KAN allemaal effect hebben op de werking. Daarom zijn er ook veel tutorials die uitleggen hoe het werkt. Relax en have fun
I'm having fun!