Fietsnavigatie turn-by-turn
-
Diverse vragen over dit onderwerp lees ik in t forum, echter geschreven in 2023. Is of komt er een update waardoor turn-by-turn navigatie tijdens een fietstocht ook werkt? Dat zou fijn zijn!
-
@Peter-Verdonk said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
turn-by-turn navigatie tijdens een fietstocht ook werkt?
Onwaarschijnlijk zolang HERE nog geen knooppunten of fietspaden informatie in de kaart heeft opgenomen zoals bijvoorbeeld OSM dat wel heeft.
De turnbyturn engine draait op HERE en dus zal "follow-the-line" methode de facto de standaard blijven.
Wens je specifiek navigatie instructies voor op de fiets of was je wellicht niet bekend met de "volg de lijn" methode? #ikvraaghetevenvoordezekerheid.
-
dit is iets wat MRA team moet opnemen met garmin. garmin levert ook fietskaarten voor edge serie dus het zou na overleg best mogelijk moeten zijn.
-
@Bouke-Ent said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
garmin
Alleen maakt MRA gebruik van HERE en niet van Garmin...️ Dat is niet dezelfde partij.
-
@Stefan-Hummelink said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
garmin
Alleen maakt MRA gebruik van HERE en niet van Garmin...️ Dat is niet dezelfde partij.
klopt maar wat niet is kan misschien wel later. garmin gebruikt ook here kaarten dus misschien dit wel de weg. het is aan MRA team om dit op te pakken.
-
@Bouke-Ent Yep, alles is in theorie mogelijk, ik denk echter wel dat er hogere prioriteiten zijn op dit moment dan proberen na te bootsen hoe Garmin m.b.v. de HERE kaarten fiets navigatie weet te fixen als ze dat al doen... want ik weet niet of Garmin voor fietsen wel daadwerkelijk HERE gebruikt.
Naar verluidt werkt fiets navigatie fundamenteel anders als voertuig navigatie. De fijne details weet ik ook verder niet. ️
-
@Peter-Schiefer said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
@Stefan-Hummelink said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
garmin
klopt maar wat niet is kan misschien wel later. garmin gebruikt ook here kaarten dus misschien dit wel de weg. het is aan MRA team om dit op te pakken.
hallo
Garmin gebruikt Here maps alleen voor motorvoertuignavigatie op wegen.
Garmin navigatiesystemen voor sport en fietsen, zoals de Edge en Explore series, gebruiken routeerbaar TopoAktiv en sommige gebruiken al OSM-kaartbasis.ok misschien een slechte opmerking van mij over garmin fietsnavigatie.
Terug dan naar Here. Here heeft ook zelf een app Herewego (A2B navigatie) en die bieden ook offline kaarten en daar kan je ook kiezen voor fiets, motor, wandelen, etc. dus dan denk ik de informatie zou beschikbaar moeten zijn in de Here kaart.ik betwijfel wel of er een grote doelgroep is binnen de active fietsers. die hebben meestal al iets waarmee ze rijden.
-
@Bouke-Ent HERE heeft inderdaad een wandel en fietsmodus, maar die werkt niet fijn omdat HERE niet alle wandel en fietspaden herkent. In onze app werkt het best fijn om de routelijn te volgen met fietsen en wandelen, fijner dan de fiets/wandel modus van HERE.
-
Het Dev team heeft al meer dan eens aangegeven dat het aanzetten van TbT fiets navigatie slechts een kleine ingreep is, op voorwaarde dat de HERE kaarten dat fatsoenlijk gaan ondersteunen. Het lijkt mij slechts een kwestie van tijd, maar hoeveel tijd...
De HERE WeGo app ondersteund ook niet fatsoenlijk de fietspaden, maar het fiets-profiel bestaat slechts uit het voorkomen van navigeren over wegen waar je met de fiets niet mag komen. Of er een fietspad ligt moet je verder zelf maar uitzoeken. Hij stuurt je gewoon over de hoofdweg, omdat fietspaden er niet in staan.
-
@Con-Hennekens said in Fietsnavigatie turn-by-turn:
Het Dev team heeft al meer dan eens aangegeven dat het aanzetten van TbT fiets navigatie slechts een kleine ingreep is, op voorwaarde dat de HERE kaarten dat fatsoenlijk gaan ondersteunen. Het lijkt mij slechts een kwestie van tijd, maar hoeveel tijd...
De HERE WeGo app ondersteund ook niet fatsoenlijk de fietspaden, maar het fiets-profiel bestaat slechts uit het voorkomen van navigeren over wegen waar je met de fiets niet mag komen. Of er een fietspad ligt moet je verder zelf maar uitzoeken. Hij stuurt je gewoon over de hoofdweg, omdat fietspaden er niet in staan.
bedankt voor uitleg
-
De turnbyturn engine draait op HERE
Hmmm, betekent dit dat je alleen navigatie instructies krijgt wanneer je met MRA de HERE kaart gebruikt? En dus niet de TT kaart?
-
@Huibertus, het gaat om de navigatie tool, niet de planning tool. In de navigatie tool zit geen TomTom kaart, dus kun je die ook niet gebruiken tijdens navigatie. In de planner mag je gebruiken wat je wilt, dat heeft geen invloed op het krijgen van TbT aanwijzingen. Maar uiteraard gebruik je in de planner het best de kaart die je ook tijdens het navigeren gebruikt (de HERE kaart dus).
-
@Con-Hennekens Duidelijk Con. Thnx