Ofline navigation
-
Goeden middag allemaal, stel, ik ben ergens en ik wil van die plek naar huis navigeren hoe doe ik dat. Ik heb mijn huis als favoriet opgeslagen maar als ik vraag daarheen te gaan kan ik de route niet downloaden om dan ofline daarheen te navigeren.
Wat zijn dan de stappen die ik moet nemen? -
@Peter-Bijnsdorp om offline te navigeren heb je ook de kaarten nodig van de regio's waar je doorheen rijdt. Die kaarten moet je eerst downloaden en vind je in het menu als je vanuit de kaart eerst op de 3 streepjes linksboven klikt en dan op je account icoon rechtsboven. Via de rode pijl uit de afbeelding hieronder vind je dan alle kaarten van de wereld.
Kennelijk heb je al gevonden hoe je een favoriet maakt en de knop om offline te navigeren. Met de gedwonloade kaart zal je zien dat het dan wel lukt. -
@Rob-Verhoeff ik heb de navigeren in ofline nu aangezet en de kaarten had ik al reeds eerder gedownload maar als ik nu ergens heen wil navigeren, zeg maar naar mijn huis, die ik als favoriet heb aangemaakt dan wordt er wel een route bereken welke ik ook zie op mijn scherm maar ik kan deze route niet downloaden, wel kan ik de navigatie starten. Navigeer ik dan op dat moment ofline?
En stel ik sta ergens en wil naar een stad navigeren, dan zoek ik in het zoekvak je die stad en dan wordt er ook een route berekend maar die kan ik ook niet downloaden wel kan ik de route starten, Navigeer ik dan ook ofline? -
@Peter-Bijnsdorp, Ik snap het niet... Als je hem kunt navigeren dan IS die toch ook gedownload? Misschien kun je je vraag verduidelijken met een screenshot, van de foutmelding, of het punt waar het mis gaat?
-
@Peter-Bijnsdorp it sounds like you're using the search function. Using a result form the search function to travel to a destination produces a route or track that can be used for navigation but can't be downloaded. The download function is used for routes that have been created and stored in your online files. These routes are normally created in the web based software myrouteapp.com. they are downloaded by selecting routes in MyRouteApp and then clicking the download button. You can then start the route from the download folder.
-
@RetiredWingMan It is now clear to me, I must first create a route in the web version and then download it to the app. I'm going to try that again. thanks everyone for the answers given.
-
@Peter-Bijnsdorp Ik denk dat het handig is om de info die hier is vermeld over de app eens door te nemen (incl. de handleiding)
Info over het maken van routes vind je hier in de kennisbank.
-
@Peter-Bijnsdorp kortweg: JA. Je moet maar eens je wifi en 5G uitzetten en dan de app openen. Als je kaarten offline staan kan je de app gewoon gebruiken en navigeer je volledig offline. Routes uit je bib inladen lukt niet, want die zoekt hij achterliggend. Routes die je eerder downloadde kan je wel navigeren.... naar favorieten enzo lukt ook prima.
-
@Bart-DM dank iedereen voor de info, ik heb er veel aan en vind NN een perfect medium om de weg te vinden en niet te verdwalen. Groet, Peter