25 Mar 2024, 23:00

Bij deze wil ik twee suggesties maken:

1. Wees consistent in naamgeving. MyRoute-app app? MRA Next? MRA Navigator? Welke is het nu? Idem voor de website: MRA Routeplanner of MRA Routelab?

2. Scherm verspilling...

Ik heb afgelopen weken eens uitgebreid gekeken naar de verschillende apps (Kurviger, MyRoute-app, Tom Tom Go) en daarbij valt me een ding op: de MyRoute-app Routeplanner versplit wel heel erg veel scherm ruimte.

Ik ben een betalende gebruiker, en ik heb doelbewust Silver gekozen. Ik hoef er niet continue aan herinnerd te worden dat er ook zoiets als goud is. En als een dergelijke reclame boodschape gewenst is, dan kan deze misschien wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn voor betalende gebruikers?

Voor de grap heb ik een mock-up gemaakt van de huidige layout, en een compacte layout...

0d69afd8-fef3-40fc-b8c2-325eb428424e-image.png

11810a2d-c5a1-4e48-be73-1cdddbd0dd82-image.png

Je merkt de hoeveelheid verspilde ruimte met name als je op een telefoon of tablet de website bezoekt. En bovendien: niet iedereen heeft een 27" of 35" beeldscherm voor zijn of haar neus.

Voor wat betreft de werking van website en app heb ik eigenlijk geen opmerkingen verder: ze werken wat mij betreft verder uitstekend.