Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MyRoute-app Routeplanner
  3. [Web] Suggestions and Discussion
  4. Volgorde van routes binnen een map veranderen

Volgorde van routes binnen een map veranderen

Scheduled Pinned Locked Moved [Web] Suggestions and Discussion
16 Posts 8 Posters 671 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Sytze van der Laanundefined Offline
    Sytze van der Laanundefined Offline
    Sytze van der Laan
    wrote on last edited by

Vandaag is 'leer uw app kennen'-dag, het lukt mij niet om de volgorde van routes binnen een map te veranderen. Weet iemand hoe dat moet? Dank!

Nick Carthewundefined Sytze van der Laanundefined Jack van Tilburgundefined 3 Replies Last reply
    0
    • Sytze van der Laanundefined Sytze van der Laan

Vandaag is 'leer uw app kennen'-dag, het lukt mij niet om de volgorde van routes binnen een map te veranderen. Weet iemand hoe dat moet? Dank!

Nick Carthewundefined Offline
      Nick Carthewundefined Offline
      Nick Carthew
      RouteXperts Instructor
      wrote on last edited by

@Sytze-van-der-Laan

c9243a7e-f2b2-4e75-bba4-ea6c317acf97-image.png

Always willing to help if I can.
      Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
      MRA Navigation Next and SilverFox B8J bar buttons.
      Quadlock wireless mount for IPhone 11.
      Cardo Scala Packtalk Bold.
      TomTom Rider 500. (In the cupboard now)

1 Reply Last reply
      0

Sytze van der Laan
        wrote on last edited by

@Sytze-van-der-Laan Thanks Nick, this gives me 2 options, time based or alphabetically. I'd like to give them a particular private order that is more useful for me. Is there also a solution within the web app?

1 Reply Last reply
        0

Jack van Tilburgundefined Offline
          Jack van Tilburg
          wrote on last edited by Jack van Tilburg

@Sytze-van-der-Laan
          Als de volgorde in de webapp wilt veranderen kun je zowel in de persoonlijke bibliotheek als de daarin opgenomen mappen diverse volgorde veranderen door op de namen te klikken. De volgorden wijzigt daardoor op- of aflopend. Of op naam A-Z of Z-A.

Scherm­afbeelding 2024-03-23 om 18.18.18.png

Door een juiste benaming van de routes te gebruiken maakt sorteren op naam eenvoudiger.

Sytze van der Laanundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Jack van Tilburgundefined Jack van Tilburg

@Sytze-van-der-Laan
            Als de volgorde in de webapp wilt veranderen kun je zowel in de persoonlijke bibliotheek als de daarin opgenomen mappen diverse volgorde veranderen door op de namen te klikken. De volgorden wijzigt daardoor op- of aflopend. Of op naam A-Z of Z-A.

Scherm­afbeelding 2024-03-23 om 18.18.18.png

Door een juiste benaming van de routes te gebruiken maakt sorteren op naam eenvoudiger.

Sytze van der Laan
            wrote on last edited by

@Jack-van-Tilburg OK bedankt. Maar een willekeurige volgorde (bijv. Nederland eerst en dan Duitsland daaronder) gaat dus niet?

Jack van Tilburgundefined 1 Reply Last reply
            0

@Jack-van-Tilburg OK bedankt. Maar een willekeurige volgorde (bijv. Nederland eerst en dan Duitsland daaronder) gaat dus niet?

Jack van Tilburg
              wrote on last edited by

@Sytze-van-der-Laan
              Die gaan dus op alfabetische volgorde.
              Duitsland dus boven Nederland.
              Maar als je er een getal voor plaatst heb je de volgorde zelf in de hand. Wel lastig als er een map tussen moet komen 🙂

0
              • Jack van Tilburgundefined Jack van Tilburg

@Sytze-van-der-Laan
                Die gaan dus op alfabetische volgorde.
                Duitsland dus boven Nederland.
                Maar als je er een getal voor plaatst heb je de volgorde zelf in de hand. Wel lastig als er een map tussen moet komen 🙂

Sytze van der Laan
                wrote on last edited by

@Jack-van-Tilburg Ja dat met die getallen had ik ook al gedacht. Totaal onhandig maar werkt wel. Overigens: na een dag inwerken vind ik dit wel een totaal niet-intuïtieve interface, heel eighties windows-gedoe.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                0

@Jack-van-Tilburg Ja dat met die getallen had ik ook al gedacht. Totaal onhandig maar werkt wel. Overigens: na een dag inwerken vind ik dit wel een totaal niet-intuïtieve interface, heel eighties windows-gedoe.

Con Hennekensundefined Offline
                  Con Hennekens
                  wrote on last edited by

@Sytze-van-der-Laan, ik wil niet heel flauw doen, maar bestanden in de Windows verkenner kun je ook niet in een zelf te bepalen willekeurige volgorde zetten, en op de meeste TV tuners kun je ook niet de TV zenders in een willekeurige persoonlijke volgorde zetten. Ik zie het probleem niet zo. Het is volslagen gebruikelijk om een routes te nummeren in de volgorde die je wilt. Om dat dan "niet-intuïtief" te noemen en zelfs voor "eigthies gedoe" uit te schelden gaat mij wat ver.

Persoonlijk zou ik het bijzonder niet-intuïtief vinden als mijn routes NIET mijn alfabetische of numerieke volgorde volgen...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

0
                  • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Sytze-van-der-Laan, ik wil niet heel flauw doen, maar bestanden in de Windows verkenner kun je ook niet in een zelf te bepalen willekeurige volgorde zetten, en op de meeste TV tuners kun je ook niet de TV zenders in een willekeurige persoonlijke volgorde zetten. Ik zie het probleem niet zo. Het is volslagen gebruikelijk om een routes te nummeren in de volgorde die je wilt. Om dat dan "niet-intuïtief" te noemen en zelfs voor "eigthies gedoe" uit te schelden gaat mij wat ver.

Persoonlijk zou ik het bijzonder niet-intuïtief vinden als mijn routes NIET mijn alfabetische of numerieke volgorde volgen...

Sytze van der Laan
                    wrote on last edited by

@Con-Hennekens Hm het was niet als schelden bedoeld dus excuus als het zo overkomt. Ik werk veel met beeld en geluidsoftware in studio's en daar is 'pakken, schuiven en plaatsen' zo standaard dat dit soort problemen echt uit de tijd is. Software moet meteen en eigenlijk zonder handleiding doen wat de klant wil en niet andersom, de learning curve is dan veel lager. Dat zie je ook aan de enorme hoeveelheid begeleiding die bij MRA nodig is en de discussies in het forum.
                    Maar: in de praktijk op de motor werkt het, dus ik zal mijn 'boete doen' en hier doorheen ploegen! Dank voor de tips tot nu toe, het forum helpt me er doorheen.

Drabslabundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
                    0

@Con-Hennekens Hm het was niet als schelden bedoeld dus excuus als het zo overkomt. Ik werk veel met beeld en geluidsoftware in studio's en daar is 'pakken, schuiven en plaatsen' zo standaard dat dit soort problemen echt uit de tijd is. Software moet meteen en eigenlijk zonder handleiding doen wat de klant wil en niet andersom, de learning curve is dan veel lager. Dat zie je ook aan de enorme hoeveelheid begeleiding die bij MRA nodig is en de discussies in het forum.
                      Maar: in de praktijk op de motor werkt het, dus ik zal mijn 'boete doen' en hier doorheen ploegen! Dank voor de tips tot nu toe, het forum helpt me er doorheen.

Drabslabundefined Offline
                      Drabslabundefined Offline
                      Drabslab
                      wrote on last edited by

i think that the only solution for you now is to think about your own personal naming convention for your files that allows replacing a file by slightly changing the name of the file.

It is not difficult, it is easy, it's a hobby

0
                      • Drabslabundefined Drabslab

i think that the only solution for you now is to think about your own personal naming convention for your files that allows replacing a file by slightly changing the name of the file.

Sytze van der Laan
                        wrote on last edited by

@Drabslab yes came to the same conclusion, thanks!

1 Reply Last reply
                        0

Con Hennekens
                          wrote on last edited by

@Sytze-van-der-Laan, Haha, je hoeft voor mij niet te excuseren hoor 😉 Ben ook maar gewoon een gebruiker. Maar ik denk dat je wel een beetje in perspectief kan zetten. Zo denk ik dat "de enorme hoeveelheid begeleiding" waar jij het over hebt schromelijk overdreven is. Het overgrote deel van de berichten gaat over slechts enkele issues die niet makkelijk te verhelpen zijn in verband met problemen in het HERE platform. Echte vragen mbt hoe iets werkt worden overwegend gesteld door mensen die vinden dat een stuk software geen leercurve mag hebben, en tegelijkertijd niet de moeite nemen om even door de opties te bladeren. Herkenbaar 😉 Gelukkig hebben we hier een aantal zeer geduldige leden die vrijwillig bijna al dat soort vragen snel beantwoorden.

Genoeg daarover... terugkomend op je eigenlijke vraag: De lijst met routes in je bibliotheek is niet meer dan dat, een lijstje. Lijstjes kun je meestal op verschillende manieren sorteren. Het lukraak naar eigen inzicht sorteren van lijstjes kom ik als ITer eigenlijk nooit tegen. Er wordt altijd een logica van alfanummeriek, of chronologie toegepast. Dat het in jouw beroepstoepassing wèl voorkomt, heeft ongetwijfeld te maken met de toepassing van timelines in veel beeld en geluidssoftware.

Wat ik me best zou kunnen voorstellen, en misschien voldoet dat een beetje aan jouw wens, is dat er in het lijstje een kolom kan worden toegevoegd waarin zichtbaar is voor wanneer een route gepland staat. Op deze kolom zou je dan weer kunnen sorteren. Misschien ook nog wel middels het nineties-principe van "drag en drop" van datum wisselen. Wie weet wordt er iets van opgepikt. De web-planner staat de rest van dit jaar namelijk een renovatie te wachten.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

RetiredWingManundefined 1 Reply Last reply
                          0
                          • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Sytze-van-der-Laan, Haha, je hoeft voor mij niet te excuseren hoor 😉 Ben ook maar gewoon een gebruiker. Maar ik denk dat je wel een beetje in perspectief kan zetten. Zo denk ik dat "de enorme hoeveelheid begeleiding" waar jij het over hebt schromelijk overdreven is. Het overgrote deel van de berichten gaat over slechts enkele issues die niet makkelijk te verhelpen zijn in verband met problemen in het HERE platform. Echte vragen mbt hoe iets werkt worden overwegend gesteld door mensen die vinden dat een stuk software geen leercurve mag hebben, en tegelijkertijd niet de moeite nemen om even door de opties te bladeren. Herkenbaar 😉 Gelukkig hebben we hier een aantal zeer geduldige leden die vrijwillig bijna al dat soort vragen snel beantwoorden.

Genoeg daarover... terugkomend op je eigenlijke vraag: De lijst met routes in je bibliotheek is niet meer dan dat, een lijstje. Lijstjes kun je meestal op verschillende manieren sorteren. Het lukraak naar eigen inzicht sorteren van lijstjes kom ik als ITer eigenlijk nooit tegen. Er wordt altijd een logica van alfanummeriek, of chronologie toegepast. Dat het in jouw beroepstoepassing wèl voorkomt, heeft ongetwijfeld te maken met de toepassing van timelines in veel beeld en geluidssoftware.

Wat ik me best zou kunnen voorstellen, en misschien voldoet dat een beetje aan jouw wens, is dat er in het lijstje een kolom kan worden toegevoegd waarin zichtbaar is voor wanneer een route gepland staat. Op deze kolom zou je dan weer kunnen sorteren. Misschien ook nog wel middels het nineties-principe van "drag en drop" van datum wisselen. Wie weet wordt er iets van opgepikt. De web-planner staat de rest van dit jaar namelijk een renovatie te wachten.

RetiredWingManundefined Offline
                            RetiredWingManundefined Offline
                            RetiredWingMan
                            wrote on last edited by

@Con-Hennekens not everything has to conform to standard sorts and lists. For example, the Windows desktop allows the placement of items any way you want. Tablets allow you to place items on home pages in what ever order you wish. I'm sure there lots of other examples. However, I don't really see how that would work with a list of routes. Perhaps if there was an option to display icons on a page/screen and you could sort them however you like? Of course, people would like to be able to specify icons and colours ...

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

Rob Verhoeffundefined 1 Reply Last reply
                            0
                            • RetiredWingManundefined RetiredWingMan

@Con-Hennekens not everything has to conform to standard sorts and lists. For example, the Windows desktop allows the placement of items any way you want. Tablets allow you to place items on home pages in what ever order you wish. I'm sure there lots of other examples. However, I don't really see how that would work with a list of routes. Perhaps if there was an option to display icons on a page/screen and you could sort them however you like? Of course, people would like to be able to specify icons and colours ...

Rob Verhoeffundefined Offline
                              Rob Verhoeffundefined Offline
                              Rob Verhoeff
                              wrote on last edited by Rob Verhoeff

@RetiredWingMan I think the routes are stored in a database. As far as I know, this involves a sorting order that you can't easily display as an icon on a grid. Maybe you can, but I doubt it.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
                              iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
                              Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
                              Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

Jack van Tilburgundefined 1 Reply Last reply
                              0
                              • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

@RetiredWingMan I think the routes are stored in a database. As far as I know, this involves a sorting order that you can't easily display as an icon on a grid. Maybe you can, but I doubt it.

Jack van Tilburg
                                wrote on last edited by

@Rob-Verhoeff said in Volgorde van routes binnen een map veranderen:

I think the routes are stored in a database

Yes they are. But they are probably stored in a large base without any order. And what we see on our screen is nothing more than a reference to your file in that storage location.
                                The order in which those references appear on your screen therefore has no influence on the storage location used.

1 Reply Last reply
                                0
                                • Nomko Nomdenundefined Offline
                                  Nomko Nomdenundefined Offline
                                  Nomko Nomden
                                  wrote on last edited by

Ik vind het persoonlijk juist zeer prettig dat er op alfabetische volgorde gewerkt wordt, identiek aan bv Windows Verkenner. Feitelijk werken zowat elke bestandsverkenners en databases op basis van alfabetische volgordes.

Ik moet er niet aan denken dat een bestandsbeheerder voor mij gaat bepalen waar wat moet komen en in welke volgorde... Dan is het elke keer weer een verrassing waar je bestanden staan!

Ik ben blij met alfabetische volgorde zoals MRA deze handhaaft in de routes map. Waarom? Wel, hierom:

1. Alles is duidelijk en overzichtelijk;
                                  2. Je bepaald zelf hoe alles ingedeeld wordt;
                                  3. Je kan zelf je eigen volgorde bepalen dmv een volgnummer of beginletter;
                                  4. Mappen met routes van diverse landen kan je makkelijk in een map plaatsen en maakt het zoeken ook makkelijker;
                                  5. Belgie komt voor Duitsland komt voor Luxemburg komt voor Nederland, zie punt 4;
                                  6. Je kan zelf eigen mappen aanmaken en je eigen volgorde bepalen wat betreft routes;
                                  7. Routes die ik importeer zijn makkelijk terug te vinden als ik de eerste letter/woord van het bestandsnaam weet. Daarnaast kan je vrij makkelijk de volgorde van Gewijzigd veranderen;
                                  8. Zo kan ik nog wel 10 redenen meer bedenken om te werken met mappen en bestanden op basis van alfabetische volgorde;

Neem mij niet verkeerd, maar mijn ervaring is dat voornamelijk "luie mensen" deze vraag stellen. Ze willen iets van een systeem wat feitelijk niet kan of wil zonder eigen inbreng. Tuurlijk heb je helemaal gelijk dat een besturingssysteem of een applicatie er voor jou moet zijn en voor jou moet werken. Maar aan de andere kant... Computers, applicaties, besturingssystemen doen niks zomaar iets uit zichzelf. Als gebruiker ben jij de gebruiker en gebruik jij de applicatie op een manier zoals deze a) geprogrammeerd is en b) zoals jij er aanvulling aangeeft of mee gaat werken. Neem bv Excel als voorbeeld, prachtige mooie stukje software, maar doet zelf helemaal geen ene moer! Jij, als gebruiker, moet er gegevens in verwerken en zaken automatiseren via macro's ed. Dan werkt het programma grotendeels voor je, maar je moet er toch input aan geven.

MRA werkt net zo. Het team achter deze fraaie stukje applicatie geeft jou alle tools en middelen om routes te maken, te beheren en te bewerken. Maar jij, als (eind)gebruiker, moet er mee werken en dat doe je door er input aan te geven. Net als Excel zijn er bepaalde taken "geautomatiseerd" maar vereist het na het afronden van een dergelijke taak toch nog menselijke interactie.

Mijn tip is: werk mee met het programma maar ga geen zaken forceren die niet mogelijk zijn of (nog niet) ingebouwd zijn. Als je de applicatie gaat gebruiken zoals het opgezet is zal je merken dat MRA een zeer prettig werkende applicatie is die precies doet wat je wilt bereiken.

| MRA Gold Member | Routelab + HERE kaart | Garmin Zumo XT | BMW K1200GT | Kawasaki Z650 |

1 Reply Last reply
                                  1
                                  Reply
                                  • Reply as topic
                                  Log in to reply
                                  • Oldest to Newest
                                  • Newest to Oldest
                                  • Most Votes

ACTIVE USERS
                                  Rob Verhoeffundefined
                                  Rob Verhoeff
                                  RetiredWingManundefined
                                  RetiredWingMan
                                  Con Hennekensundefined
                                  Con Hennekens
                                  Jack van Tilburgundefined
                                  Jack van Tilburg
                                  Nick Carthewundefined
                                  Nick Carthew
                                  Nomko Nomdenundefined
                                  Nomko Nomden
                                  Drabslabundefined
                                  Drabslab
                                  Sytze van der Laanundefined
                                  Sytze van der Laan
                                  POPULAR TOPICS
                                  • Expand Puts Higher Number Waypoints Between Lower Numbered
                                    Corjan Meijerinkundefined
                                    Corjan Meijerink
                                    0
                                    15
                                    255

• Forum update
                                    Con Hennekensundefined
                                    Con Hennekens
                                    9
                                    39
                                    1.2k

• Shaping point ignored by app
                                    RetiredWingManundefined
                                    RetiredWingMan
                                    0
                                    8
                                    157

• App loopt vast na eerste stop.
                                    Corjan Meijerinkundefined
                                    Corjan Meijerink
                                    0
                                    10
                                    292

• Finding public created routes
                                    Con Hennekensundefined
                                    Con Hennekens
                                    0
                                    7
                                    209

• finland for motorcycle
                                    Rob Verhoeffundefined
                                    Rob Verhoeff
                                    0
                                    2
                                    20

• Route could not be calculated
                                    Thomas Neumeyerundefined
                                    Thomas Neumeyer
                                    0
                                    23
                                    1.0k

• MRA haast niet te gebruiken met Android Auto
                                    undefined
                                    0
                                    1
                                    17
                                  MY GROUPS
                                  • Login

• Login or register to search.
                                  • First post
                                    Last post
                                  0
                                  • Categories
                                  • Recent