Kilometer schaal aan de rechter kant
-
Rijdend met de camper komt een suggestie bij mij op.
Zou het mogelijk zijn om rechts in het scherm een kilometer schaal te laten zien?
Ik gebruik een iPad mini icm. bar buttons. Werkt zeer goed verder. -
@Rolf-Engelsman wat bedoel je met een kilometerschaal? De snelheid wordt al weergegeven in je scherm, evenals de toegestane snelheid. Bedenk ook dat de ruimte op je scherm een beperkende factor is. Wellicht niet op je iPad, maar wel op de meeste telefoons. Het is daar woekeren met de toch al beperkte ruimte.
-
@Rob-Verhoeff ik bedoel een lijn met een kilometer verdeling, zodat je snel een inschatting kan maken hoever iets is. Als je nu uit zoomt in een lange route heb je geen idee hoever een plaats langs de route nog ongeveer is. Dit zou je in het instellingen menu aan en uit kunnen zetten. Dus geen extra informatie op een smartphone.
-
@Rolf-Engelsman die info heb ik nog niet gemist. Maar MRA leest mee, dus wie weet. Ik denk wel te weten dat dit soort wensen niet een heel hoge prioriteit hebben...
-
@Rolf-Engelsman The waypoint list has distance, time and arrival time for each route point. These measurements are dynamic and will change as you progress along your route.
I know that this is not what you were asking for but I don’t think that there is enough free space on the screen to add a distance scale that would need to be large enough to read. -
Ik denk dat jij zoiets bedoelt als dit?
Maar dan in Navigation? Dat is wel lastig, omdat in 3D view perspectief meespeelt, dat is lastig te vangen in een vaste schaal.
-
Wild idea: Could the circle around the position indicator be used for this? Something like for whatever scale of the map, the radius of the circle is always 1 kilometer?
-
@Drabslab I like to zoom out 1 to 2 kms. Does that mean the ircle would cover half the screen?
-
@Drabslab, that's gonna be a screen filling circle on many occasions...
Yeah wild idea. But perhaps with a little smaller radius not a bad one indeed. -
@Rolf-Engelsman Hallo Rolf, je kunt routepunten op de plaatsen zetten waarvan je wilt weten hoe ver het nog is. Door te klikken op het blauwe venster onderin kun je wisselen van totale duur, aankomst en aantal km naar duur, aankomst en aantal km van het eerstvolgende routepunt.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, Ik denk niet dat dat is wat hier bedoeld wordt. Het gaat om een indicatie van de schaal van de kaart waar je naar zit te kijken. In de planner is die op deze manier zichtbaar:
De cijfers veranderen dynamisch mee als je in of uitzoomt. Op de navigatiekaart hebben we dit niet. Aangezien de kaart automatisch inzoomt, is een cm op je scherm steeds een andere afstand in werkelijkheid. Een op schaal blijvende cirkel geeft geen exacte waardes, maar helpt wel bij het beoordelen hoever je in of uitgezoomd bent. Op zich een aardig idee.
-
@Con-Hennekens dit is precies wat ik bedoel. Ik gebruik in de camper een iPad en daar is het schermformaat geen issue. Ik snap dat op een smartphone e.e.a. wel beperkter is. Om tijdens het rijden steeds navigatie punten te moeten toevoegen lijkt mij ook niet handig.
-
@Doug-Robinson 1 kilometer is an example, it could also be 100 meter or anything else
-
@Drabslab, yes of course! It's worth a thought I think.