@Marinus-van-Deudekom, Het is een heel verschil natuurlijk of je heel Europa download (16GB) of slechts een update bestandje van 104MB. Overigens was op de eerdere Zumos een update óók een volledige update, die ik meestal 's nachts deed omdat die vele uren duurde.
De HERE update van MRA gingen aanvankelijk ook alleen over de delta (klein bestandje dus, met alleen de verschillen erin), maar de berekening van die verschillen bleek dusdanig traag en onbetrouwbaar dat daar vooralsnog vanaf is gezien. In plaats daarvan wordt nu een volledige download gedaan waarvan de voortgang wel zichtbaar is. Ik hou goede hoop dat HERE dat nog een keer gaat verbeteren. Dan wordt een update sowieso een stuk sneller en minder problematisch.
Ik heb overigens zojuist een update gedaan van BE-NL-LUX-DE (download van 2GB) in 12 minuten. Op mijn werkplek is de snelheid van de wifi verbinding 52Mbps. Op grond daarvan zou de minimale tijdsduur van deze download ongeveer 5,5 minuut zijn. Niet briljant dus, maar wel acceptabel.