eigen toestel ontwikkelen
-
hallo ,
Ik vind de mra navigatie App een zeer geslaagde oplossing. Doch ondervind ik problemen bij het zoeken naar een geschikte smarphone . Ik gebruik nu een samsung Xcover pro .
Deze doet het perfect met de App , dacht ik tot vandaag in de regen . Ik vermoed dat de touchscreen zo gevoelig is dat de regendruppels andere apps aanklikken . Dus mijn navigatie app sloot zich constant af en een andere app werd geopend . Na de felle regen was dit voorbij .
Hebben jullie er ooit al aan gedacht om een eigen Gps toestel te ontwikkelen waarop uitsluitend de MRA toepassing op draaid . Of een samenwerking met tomtom of garmin .
zou zalig zijn .
roland Herremans -
@roland-herremans dat zou inderdaad top zijn. En Zumo XT met daarop MRA
-
Een eigen toestel voor MRA Nav zou wel heel erg in gaan tegen de voordelen dit dit platform nu juist biedt ten opzichte van dedicated devices.
Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden die je zelf hiervoor zou kunnen toepassen. Bijvoorbeeld door een schokbestendige, stof- en waterdichte tablet of smartphone aan te schaffen. Daar zijn heel veel keuzes en prijsvariaties. Als je dat doet kun je bovendien veel goedkoper uit zijn dan bij de aanschaf van een TomTom of Garmin. En je hebt meer voorzieningen.
En het wordt (misschien) allemaal nog mooier als CarPlay en Android auto door MRA verder ontwikkeld en uitgerold wordt. -
@Jack-van-Tilburg Begrijp me niet verkeerd Jack. Ik vind MRA echt een super app. Op dit moment heb ik zowel de app draaien opo een mount van mijn Wing maar ook een XT.
De combinatie van die 2 levert mij een top resultaat op.
Op de XT herberekenen uit staan en mocht ik een keer van de route af moeten wijken dan help MRA me eenvoudig weer terug op het juiste spoor.
Dat is voor mij het grootste voordeel van de telefoon bij op de Wing. De afleesbaarheid van een telefoonscherm laat echter nog wat te wensen over. Dat zegt helemaal niks over de fantastische app maar weel alles over de telefoon. Dus als je bv via carplay toch de XT zou kunnen aansturen zou dat het beste van 2 weerelden kunnen zijn, een mens mag toch dromen -
Komaan Jack, een raspberry pi 4 met Android, een beetje 3d printing, een GPS module, een ingebouwde camera, of net eentje dat via een kabeltje aangesloten wordt op de raspberry ...
Zou dat nu geen leuk projectje zijn?
-
@Drabslab en aangezien ik net een aperitief of twee binnen heb...
misschien moet er wel een "open source" hardware en software club komen,
-
@Marinus-van-Deudekom said in eigen toestel ontwikkelen:
@Jack-van-Tilburg Begrijp me niet verkeerd Jack.
No Worry's.
Ik ben nog een soort antieke biker en gebruik mijn navi als hulpmiddel. Let er bijna niet op en rij geregeld verkeerd en heb dan plezier. -
@Drabslab, ik vind dat een leuk idee en zou direct participeren. Maar het is voor een kleine club als MRA teveel hooi op de vork om hardware te gaan ondersteunen, met een heel reparatie en support traject. Aangezien hardware toko's elkaar op prijs de tent uitvechten, is daar commercieel gezien weinig te halen. Niet voor niets overweegt zelfs TomTom om met zijn dedicated navi's te gaan stoppen.
-
Ik zie in de foto hieronder een overeenkomst met dedicated navi's. Het is nog niet zo ver. Maar de tijd komt..............
-
@Jack-van-Tilburg Wow! Dat is zo 1980...
-
@Rob-Verhoeff
ik heb hem weggegooid. Beetje dom achteraf.
Zou een museumstuk kunnen worden. Net als het navigatietoestel. -
@roland-herremans
Ik gebruik een waterdichte Oukitel WP23 telefoon. Die heeft ook nogeens een 10.000 mA/h accu. Daarmee kan je in de regen rijden en een lange dag navigeren zonder externe voeding. Ik heb hem in maart in de voor verkoop gekocht voor het enorme bedrag van €130.=
Maar zelf iets knutselen kan zeker voldoening geven