2 Jul 2023, 18:18

Ik gebruik op mijn Android 11 telefoon MRA versie 4.01-194 en navigeer in een BMW roadster (2019) met Android Auto. Ondanks alle positieve berichten heb ik nog geen goede ervaringen met MRA en Android Auto, Vandaag het volgende:
ik heb een rondrit laten samenstellen door MRA rond Doetinchem. Ik kom uit Nijmegen. Nadat ik de route op de telefoon heb geopend, open ik AA in de auto. Ik krijg een vrouwelijke stem (ik lees ergens dat dit een mannenstem zou moeten zijn), die mij naar het eerste routepunt navigeert. Als ik tijdens de rit even om moet rijden naar het eerste startpunt, wordt de route keurig herberekend en aangepast. Tot zover alles goed. Aangekomen bij het eerste routepunt hoor ik de stem nog zeggen, dat het routepunt links van de weg ligt. Op het moment dat de eigenlijke route moet beginnen, hoor ik géén stembegeleiding meer. Even later loopt het systeem vast, zowel op de telefoon als in de auto. Vervolgens van alles geprobeerd, telefoon uit, auto afgesloten, telefoon opnieuw opstarten. Het beste resultaat was dat ik op enig moment later de route weer op het scherm zag staan, maar gelijk bij het wegrijden weer vast liep. Op geen enkel moment, ook niet bij de start, nog een stembegeleiding. Het valt me ook op, dat de aanduiding (in de auto) met pijl links boven nog een brede (hoge) aanduiding is, ik heb gelezen dat deze minder hoog is geworden. Ik zie op mijn scherm in de auto ook geen kompas om de kaart in noord richting te zetten.
Theo Giesberts