POI in Tom Tom
-
Hey, Hoe komt het dat, als je POI's vastzet in je route en deze dan exporteert naar Tom Tom, je deze niet kan zien in je Tom Tom navigatie tijdens het rijden ?? Hoe oplossen ?? POI bv tankstations, restaurants, parkings, uitzichtpunten enz. Nu rij je deze voorbij. Alvast bedankt. Groetjes Eric
-
@Vliegen-Eric Je moet POI's apart opslaan als .ov2.
Klik op 'opslaan als' en kies vervolgens het .OV2-bestandstype (dit is het POI-bestandstype dat TomTom kan lezen);
Vervolgens kunt u het gedownloade bestand met Explorer/Finder naar uw navigatiesysteem overbrengen. Raadpleeg je TomTom-handleiding om ze aan een route toe te voegen. (Google translate English to Dutch) -
@Nick-Carthew Dank u wel Nick. Maar hoe doe je zoiets?? Ik maak mijn routes in de Here kaart. Ik voeg meerdere POI toe. Dan staat mijn route beschikbaar voor mijn vrienden. Ikzelf werk met een Garmin gps. Hier heb ik dat probleem niet. Enkel als enkele van mijn vrienden de route samen met mij willen gaan rijden en ze op hun gps zetten. Ze kunnen dan de stopplaatsen enz niet zien op hun gps. Alvast bedankt voor je tip en antwoord. Groetjes Eric
-
@Nick-Carthew , Sleep je dan het gedownloade .ov2. bestand naar de gpx map of ??
-
@Vliegen-Eric Als je je maten wilt laten stoppen bij de pauze of lunch locaties, dan is veruit de makkelijkste oplossing het "splitsen van de routes" bij deze plekken.
Voorbeeld:
Als je route bestaat uit 3 stoplocaties, dan splits je de route van RP 1 tot aan de 1e pauze stop, tussen 1e pauze stop en pauze stop 2, tussen pauze stop 2 en pauze stop 3 en als laatste blijft de route tussen pauze stop 3 en einde over.Deze gesplitste routes kan je A, B, C, D en E noemen. Is het een meerdaagse trip, dan 1A ... 2A voor respectievelijk dag 1 en 2.
-
@StefanHummelink Thx. Maar we kiezen er toch voor om de route niet op te splitsen. we willen de POI's zien verschijnen op het tom tom gps apparaat. groetjes Eric
-
De POI’s opslaan als mijn plaatsen of favorieten in je TomTom. Even googelen op POI’s opslaan op TomTom