Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Welke instelling

Welke instelling

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
19 Posts 6 Posters 140 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • chris 18 Offline
    chris 18 Offline
    chris 18
    wrote last edited by

Hoi, ik ben een nieuwe gebruiker van de app.
    Altijd op de TomTom Go expert gereden.
    Wat mij opvalt is dat de bochten in de mra app veel minder waarheidsgetrouw worden weergegeven dan in de TomTom app.
    Op de tomtom app werden de bochten zo goed waarheidsgetrouw weergegeven dat ik daar echt op kon rijden.
    Waarschijnlijk lukt dat in de mra app ook wel alleen weet ik niet welke instelling ik daar best voor gebruik.
    Iemand een suggestie, alvast bedankt voor jullie input.
    Chris

Rob Verhoeff 1 Reply Last reply
    0
    • chris 18 chris 18

Hoi, ik ben een nieuwe gebruiker van de app.
      Altijd op de TomTom Go expert gereden.
      Wat mij opvalt is dat de bochten in de mra app veel minder waarheidsgetrouw worden weergegeven dan in de TomTom app.
      Op de tomtom app werden de bochten zo goed waarheidsgetrouw weergegeven dat ik daar echt op kon rijden.
      Waarschijnlijk lukt dat in de mra app ook wel alleen weet ik niet welke instelling ik daar best voor gebruik.
      Iemand een suggestie, alvast bedankt voor jullie input.
      Chris

Rob Verhoeff Online
      Rob Verhoeff Online
      Rob Verhoeff
      Alpha tester
      wrote last edited by

@chris-18 said:

bochten in de mra app veel minder waarheidsgetrouw worden weergegeven

Wat bedoel je hiermee? Een bocht is een bocht toch?

๐Ÿ๏ธ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
      ๐Ÿ“ฑ iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
      ๐Ÿš™ Apple CarPlay in VW T-Roc
      ๐Ÿ’ป Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

chris 18 1 Reply Last reply
      0
      • Rob Verhoeff Rob Verhoeff

@chris-18 said:

bochten in de mra app veel minder waarheidsgetrouw worden weergegeven

Wat bedoel je hiermee? Een bocht is een bocht toch?

chris 18 Offline
        chris 18 Offline
        chris 18
        wrote last edited by

@Rob-Verhoeff
        Ja maar je kan hem waarheidsgetrouw en duidelijk weergeven zoals TomTom dat lukt of je kan hem weergeven zoals in de mra app die niet echt duidelijk is..
        Als ze bij jou WEL duidelijk zijn kan je misschien je instellingen hier posten daar vraag ik tenslotte om, instellingen die de bocht weergeven zoals ze daadwerkelijk zijn en dan bedoel ik de curve van de bocht

0
        • chris 18 chris 18

@Rob-Verhoeff
          Ja maar je kan hem waarheidsgetrouw en duidelijk weergeven zoals TomTom dat lukt of je kan hem weergeven zoals in de mra app die niet echt duidelijk is..
          Als ze bij jou WEL duidelijk zijn kan je misschien je instellingen hier posten daar vraag ik tenslotte om, instellingen die de bocht weergeven zoals ze daadwerkelijk zijn en dan bedoel ik de curve van de bocht

Rob Verhoeff Online
          Rob Verhoeff Online
          Rob Verhoeff
          Alpha tester
          wrote last edited by Rob Verhoeff

@chris-18 Leg eens uit wat hier niet waarheidsgetrouw aan is? Geen specifieke instelling. Dit is hoe er genavigeerd wordt... Ik heb geen TT en kan daar niet mee vergelijken.

IMG_6823.jpeg

IMG_6824.jpeg

IMG_6827.jpeg

๐Ÿ“ฑ iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)

1 Reply Last reply
          0
          • chris 18 Offline
            chris 18 Offline
            chris 18
            wrote last edited by

Bij mij is het onduidelijker maar de bochten en afslagen die jij laat zien zijn bij mij OOK duidelijk genoeg.
            Van zodra de twisty roads beginnen wordt het allemaal veel onduidelijker zoals ik reeds zei.
            Ook rond mijn cursor zit een wazige cirkel en de blauwe lijn van de te rijden route lijkt me bij mij veel dikker.
            Een hairpin kan ik herkennen maar een opeenvolging van allerhande bochten kan ik via mijn scherm niet inschatten en rijden hetgeen ik met de TomTom app perfect kon.
            BTW ik heb ook geen TomTom gps ik rijd op een Android scherm ๐Ÿ˜‰

Nick Carthew CD130 2 Replies Last reply
            0
            • chris 18 chris 18

Bij mij is het onduidelijker maar de bochten en afslagen die jij laat zien zijn bij mij OOK duidelijk genoeg.
              Van zodra de twisty roads beginnen wordt het allemaal veel onduidelijker zoals ik reeds zei.
              Ook rond mijn cursor zit een wazige cirkel en de blauwe lijn van de te rijden route lijkt me bij mij veel dikker.
              Een hairpin kan ik herkennen maar een opeenvolging van allerhande bochten kan ik via mijn scherm niet inschatten en rijden hetgeen ik met de TomTom app perfect kon.

Nick Carthew Offline
              Nick Carthew Offline
              Nick Carthew
              RouteXpert
              wrote last edited by

@chris-18

Je kunt de cirkel rond de cursor uitschakelen, en iets verderop op deze pagina kun je de dikte van de lijn aanpassen.

You can turn the circle around the cursor off, and a little lower on this page you can adjust the thickness of the line.

da324814-4328-4509-b3ad-66d48ad2071f-image.jpeg

Always willing to help if I can.
              Triumph Tiger 1200 XRT called Tina.
              MRA Navigation Next and SilverFox BJ8

1
              • chris 18 chris 18

CD130 Offline
                CD130 Offline
                CD130
                Valued contributor
                wrote last edited by

@chris-18 zou je misschien is 2 schermafbeeldingen van TomTom en MRA van dezelfde situatie naast elkaar kunnen delen? Ik snap namelijk niet wat je bedoelt ๐Ÿ˜…

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE ๐Ÿงก

chris 18 2 Replies Last reply
                0
                • Marinus van Deudekom Offline
                  Marinus van Deudekom Offline
                  Marinus van Deudekom
                  RouteXpert
                  wrote last edited by

Welke camera modus gebruik je. Het klinkt een beetje als zou je niet de dynamische modus gebruiken en dat je teveel hebt ingezoomd

Honda Goldwing GL1500,
                  Honda Silverwing GL 650
                  DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                  Garmin XT sold
                  Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1
                  • Nick Carthew Nick Carthew

@chris-18

Je kunt de cirkel rond de cursor uitschakelen, en iets verderop op deze pagina kun je de dikte van de lijn aanpassen.

You can turn the circle around the cursor off, and a little lower on this page you can adjust the thickness of the line.

da324814-4328-4509-b3ad-66d48ad2071f-image.jpeg

chris 18 Offline
                    chris 18 Offline
                    chris 18
                    wrote last edited by

@Nick-Carthew
                    Bedankt voor het onderbouwende antwoord.
                    Ik heb het รจรจn en ander aangepast en het lijkt erop dat dit beter zou moeten zijn.
                    Nu nog effe de mogelijkheid zien om het te testen.
                    Alvast bedankt. ๐Ÿ‘๐Ÿป

1 Reply Last reply
                    1
                    • Marinus van Deudekom Marinus van Deudekom

Welke camera modus gebruik je. Het klinkt een beetje als zou je niet de dynamische modus gebruiken en dat je teveel hebt ingezoomd

chris 18 Offline
                      chris 18 Offline
                      chris 18
                      wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom
                      Ik gebruik de dynamische camera.
                      Ik heb nu de dekking en de breedte van de lijnen aangepast alsook de wazige cirkel rond de cursor verwijdert.
                      Ik denk dat het nu al een stuk beter gaat zijn.

Kan ik terwijl ik een route rijd ergens handmatig inzoomen?
                      Vind ik voorlopig nergens...

1 Reply Last reply
                      0
                      • CD130 CD130

@chris-18 zou je misschien is 2 schermafbeeldingen van TomTom en MRA van dezelfde situatie naast elkaar kunnen delen? Ik snap namelijk niet wat je bedoelt ๐Ÿ˜…

chris 18 Offline
                        chris 18 Offline
                        chris 18
                        wrote last edited by

@CD130 momenteel zijn er probleemen
                        nu met de aangepaste lijnen blijkt het beter te zijn.
                        hier de foto's van myroute app en tomtomgo expert![Screenshot_2026-09-08-09-19-18-916_com.cloudmax.myrouteapp-edit.jpg](/assets/uploads/files/17888521Screenshot_2026-09-08-09-16-56-051_com.tomtom.gplay.navapp.jpg 69226-screenshot_2026-09-08-09-19-18-916_com.cloudmax.myrouteapp-edit.jpg)

1 Reply Last reply
                        0
                        • CD130 CD130

chris 18 Offline
                          chris 18 Offline
                          chris 18
                          wrote last edited by

@CD130
                          oeps er ging iets fout, hier de 2de foto Screenshot_2026-09-08-09-19-18-916_com.cloudmax.myrouteapp-edit.jpg

CD130 1 Reply Last reply
                          0
                          • chris 18 chris 18

@CD130
                            oeps er ging iets fout, hier de 2de foto Screenshot_2026-09-08-09-19-18-916_com.cloudmax.myrouteapp-edit.jpg

CD130 Offline
                            CD130 Offline
                            CD130
                            Valued contributor
                            wrote last edited by

@chris-18 bedankt voor het delen. En wat is dan precies het verschil tussen de apps wat je niet prettig vindt binnen MRA? Kijken of daar iets aan is te doen ๐Ÿ™‚ Begrijp wel dat je met een andere weergave al behoorlijk bent geholpen.

Is het inmiddels gelukt om tijdens het navigeren in en uit te zoomen? Tik even midden op het scherm als je rechtsonder geen bolletjes ziet. Daarna even op de +/- knop drukken ๐Ÿ‘Œ Het scherm met 2 vingers in- en uitzoomen kan ook, maar dat is bijvoorbeeld op de motor niet echt makkelijk ๐Ÿ˜‹

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE ๐Ÿงก

1 Reply Last reply
                            0
                            • chris 18 Offline
                              chris 18 Offline
                              chris 18
                              wrote last edited by

Ik wil eerste een keer gaan rijden met de aangepaste lijn dikte/breedte en de wazige cirkel rond de cursor die nu weg is om je daar een deftig antwoord op te geven.
                              Het lastige (zoals ik gist reed met de mra app) was de cirkel ronde de cursor en dat ik de curve van bochten niet kon inschatten (uitgezonderd haarspelden uiteraard) op het scherm, waarschijnlijk door de veel te grove lijnen.
                              Hopelijk is dat euvel opgelost.

Wat betreft het inzoomen alvast bedankt is soms een grote hulp.

Nu ik toch bezig ben, is er bij MRA (webb versie) de mogelijkheid om je route vooraf te controleren op werkzaamheden, dat zou pas echt top zijn..
                              Weeral bedankt voor je (jullie) hulp ๐Ÿค—

0
                              • chris 18 chris 18

Ik wil eerste een keer gaan rijden met de aangepaste lijn dikte/breedte en de wazige cirkel rond de cursor die nu weg is om je daar een deftig antwoord op te geven.
                                Het lastige (zoals ik gist reed met de mra app) was de cirkel ronde de cursor en dat ik de curve van bochten niet kon inschatten (uitgezonderd haarspelden uiteraard) op het scherm, waarschijnlijk door de veel te grove lijnen.
                                Hopelijk is dat euvel opgelost.

Wat betreft het inzoomen alvast bedankt is soms een grote hulp.

Nu ik toch bezig ben, is er bij MRA (webb versie) de mogelijkheid om je route vooraf te controleren op werkzaamheden, dat zou pas echt top zijn..
                                Weeral bedankt voor je (jullie) hulp ๐Ÿค—

Rob Verhoeff Online
                                Rob Verhoeff Online
                                Rob Verhoeff
                                Alpha tester
                                wrote last edited by

mogelijkheid om je route vooraf te controleren op werkzaamheden, dat zou pas echt top

Ook dat kan door via de map-overlay โ€œVerkeerโ€ in te zoomen op een traject. Dan zie je of er werkzaamheden zijn op een traject.

0
                                • Rob Verhoeff Rob Verhoeff

mogelijkheid om je route vooraf te controleren op werkzaamheden, dat zou pas echt top

Ook dat kan door via de map-overlay โ€œVerkeerโ€ in te zoomen op een traject. Dan zie je of er werkzaamheden zijn op een traject.

chris 18 Offline
                                  chris 18 Offline
                                  chris 18
                                  wrote last edited by

@Rob-Verhoeff
                                  Okey thx
                                  Kan je aangeven waar ik die map vind?
                                  Alvast bedankt..

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Travellexxie Offline
                                    Travellexxie Offline
                                    Travellexxie
                                    Valued contributor
                                    wrote last edited by

Voila

e3e79be8-037d-4b40-a995-55e9e539cbbf-image.jpeg
                                    a31d463e-bb64-4200-8e1b-c38bc2dfab63-image.jpeg

Met andere apps maak je een route, met MRA componeer je een route!

Ducati Monster 1200 met Garmin Zรผmo XT
                                    Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                                    MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • chris 18 Offline
                                      chris 18 Offline
                                      chris 18
                                      wrote last edited by

Okey thx voor het snelle antwoord.
                                      Reeds veel geleerd op korte tijd.
                                      Iedereen alvast bedankt ๐Ÿค—๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

0
                                      • chris 18 chris 18

Okey thx voor het snelle antwoord.
                                        Reeds veel geleerd op korte tijd.
                                        Iedereen alvast bedankt ๐Ÿค—๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Rob Verhoeff Online
                                        Rob Verhoeff Online
                                        Rob Verhoeff
                                        Alpha tester
                                        wrote last edited by

@chris-18 kijk hier eens. Dat scheelt een hoop vragen! https://www.myrouteapp.com/support

1 Reply Last reply
                                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better ๐Ÿ’—

Register Login
                                        Reply
                                        • Reply as topic
                                        Log in to reply
                                        • Oldest to Newest
                                        • Newest to Oldest
                                        • Most Votes

ACTIVE USERS
                                        Rob Verhoeff
                                        Rob Verhoeff
                                        Nick Carthew
                                        Nick Carthew
                                        chris 18
                                        chris 18
                                        Travellexxie
                                        Travellexxie
                                        CD130
                                        CD130
                                        Marinus van Deudekom
                                        Marinus van Deudekom
                                        POPULAR TOPICS
                                        • Welke instelling
                                          Rob Verhoeff
                                          Rob Verhoeff
                                          0
                                          19
                                          140

• Favorites always visible on map
                                          Nick Carthew
                                          Nick Carthew
                                          0
                                          12
                                          218

• Ability to change units as your navigating
                                          Kev Parry
                                          Kev Parry
                                          0
                                          5
                                          121

• Export naar ZUMO XT2 verandert routes
                                          Barteld Hartstra
                                          Barteld Hartstra
                                          0
                                          8
                                          272

• nieuwe Belgische gebruiker
                                          Nick Carthew
                                          Nick Carthew
                                          1
                                          2
                                          30

• Automatic setting for units
                                          Travellexxie
                                          Travellexxie
                                          2
                                          3
                                          76

• scherm bevrirzing
                                          Rob Verhoeff
                                          Rob Verhoeff
                                          0
                                          2
                                          60

• Drive app fails to send GPX file - again...
                                          Thomas Schรคfer
                                          Thomas Schรคfer
                                          0
                                          4
                                          150

MY GROUPS
                                        • Login

• Login or register to search.
                                        • First post
                                          Last post
                                        0
                                        • Categories