routepunten overslaan gebeurd niet zoals verwacht
-
Hallo. ik heb toch een vraagje over routepunten automatisch overslaan.
Ik heb een korte testroute gemaakt om het duidelijk te maken, zie link.
Als ik nu voorbij punt 7 kom en vervolgens afwijk van de route en dus rechtdoor rij op het kruispunt om zo routepunten 8, 9 en 10 over te slaan. dan slaat hij punt 8 over. tot daar goed. maar punt 9 en 10 niet en blijft me naar punt 9 sturen, zelfs als ik routepunt 11, 12, 13 en 14 voorbij ben. het enige wat ik kan bedenken is dat MRA me minstens 2 keer moet terug sturen om vervolgens het punt over te slaan. En in deze situatie kan dat dus alleen langs alle punten zo helemaal rond langs Hovestraat en Boniverlei, terug naar 9.
Ik zou het eigenlijk wel logischer vinden als je al een een volgend punt voorbij bent, nummer 11 in dit geval, dat dan de route terug wordt opgepakt en de vorige punten overgeslagen. Er zijn verschillende discussies hierover op het forum die ik allemaal heb gelezen, maar volgens mijn bescheiden mening kan ik geen situatie bedenken waar het nuttig is om die route punten niet over te slaan. Ik weet wel dat ik kan ingrijpen en de punten handmatig overslaan, maar op de motor al rijdend en met handschoenen aan betekent dat weeral stoppen enz. dus dat liever niet.misschien is het een voorstel aan de experts om een optie te hebben, eens een route punt voorbij, alle vorige negeren. als ik in die lus die ik oversla, toch echt wil rijden, dan zet ik er wel een viapunt. ik hoop dat alles duidelijk is.
O, ja, ik maak de route in Here en rij ze ook als route om alle opties te hebben ik de viapunten, kan je ook zien in het voorbeeld. dat was puur om het wat uit te testen
bedankt op voorhand om er naar te kijken.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/13515286?mode=share
-
Je vermoeden is juist dat MRA probeert je terug te sturen naar 9.
Ik zou het met jou logisch vinden dat wanneer je in jouw geval punt 12 passeert dat de route verder wordt opgepakt.
Ik schat dat het in deze specifieke situatie ook kiest te maken heeft met het feit dat 9,10 en 11 wel heel dicht op elkaar staan en het systeem zo ook niet de kans krijgt alternatieven aan te bieden.
Ik heb een soortgelijke testrit die ik gebruik om te zien over het overslaan goed gebeurd.
Tot nu toe is dat bij mijn wel het geval -
Hallo. ik heb toch een vraagje over routepunten automatisch overslaan.
Ik heb een korte testroute gemaakt om het duidelijk te maken, zie link.
Als ik nu voorbij punt 7 kom en vervolgens afwijk van de route en dus rechtdoor rij op het kruispunt om zo routepunten 8, 9 en 10 over te slaan. dan slaat hij punt 8 over. tot daar goed. maar punt 9 en 10 niet en blijft me naar punt 9 sturen, zelfs als ik routepunt 11, 12, 13 en 14 voorbij ben. het enige wat ik kan bedenken is dat MRA me minstens 2 keer moet terug sturen om vervolgens het punt over te slaan. En in deze situatie kan dat dus alleen langs alle punten zo helemaal rond langs Hovestraat en Boniverlei, terug naar 9.
Ik zou het eigenlijk wel logischer vinden als je al een een volgend punt voorbij bent, nummer 11 in dit geval, dat dan de route terug wordt opgepakt en de vorige punten overgeslagen. Er zijn verschillende discussies hierover op het forum die ik allemaal heb gelezen, maar volgens mijn bescheiden mening kan ik geen situatie bedenken waar het nuttig is om die route punten niet over te slaan. Ik weet wel dat ik kan ingrijpen en de punten handmatig overslaan, maar op de motor al rijdend en met handschoenen aan betekent dat weeral stoppen enz. dus dat liever niet.misschien is het een voorstel aan de experts om een optie te hebben, eens een route punt voorbij, alle vorige negeren. als ik in die lus die ik oversla, toch echt wil rijden, dan zet ik er wel een viapunt. ik hoop dat alles duidelijk is.
O, ja, ik maak de route in Here en rij ze ook als route om alle opties te hebben ik de viapunten, kan je ook zien in het voorbeeld. dat was puur om het wat uit te testen
bedankt op voorhand om er naar te kijken.
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/13515286?mode=share
Helemaal mee eens, als je eenmaal een routepunt mist, om wat voor reden dan ook, en je het het automatisch overslaan aan staan, dan zou je verwachten dat je niet wordt teruggestuurd naar een gemist vormingspunt
-
Earlier discussion on this.
https://forum.myrouteapp.com/topic/9378/automatically-skipping-shaping-points-part-2?page=1
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login