Waypoint verplaatsen uit zichzelf.
-

De eerste is 'mijn originele'.
De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel.De eerste is 'mijn originele'.
De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.Heb je linkjes naar beide?
-
Nee @con-hennekens. Mijn originele is nu inmiddels al een paar keer verbouwd en de route van foto 2 is bij iemand anders die zelf ook de route inmiddels verbouwd heeft.
-

De eerste is 'mijn originele'.
De tweede is op de telefoon van iemand die de route van het forum heeft gedownload.
En dat is nog maar één voorbeeld. In deze route waren er een stuk of 6 van dit soort versprongen route punten.
Hopelijk is hiermee duidelijk wat ik bedoel.@Ruurt-Visser In je eerste bericht zeg je dat je het bestand opslaat als GPX 1.1, kun je uitleggen waarom?
de reden dat ik het vraag is dat het delen van GPX-bestanden normaal gesproken gebeurt bij het gebruik van een ander navigatiesysteem
er is een bekend gebrek in de Garmin XT2 waarbij hij punten verplaatst en de naam van punten verandertKun je bevestigen dat de verplaatsing van de punten alleen binnen MRA plaatsvindt, of is het nadat een GPX is geïmporteerd in een ander systeem en de route opnieuw is berekend?
@Ruurt-Visser in your first post you say you are saving the file as GPX 1.1, could you explain why?
the reason I ask is that sharing GPX files is normal when using other navigation systems
there is a known flaw in the Garmin XT2 where it moves points as well as changing the name of the pointscan you confirm that the movement of the points is occurring only within MRA or is it after a GPX has been imported into another system & the route recalculated?
-
@Ruurt-Visser In je eerste bericht zeg je dat je het bestand opslaat als GPX 1.1, kun je uitleggen waarom?
de reden dat ik het vraag is dat het delen van GPX-bestanden normaal gesproken gebeurt bij het gebruik van een ander navigatiesysteem
er is een bekend gebrek in de Garmin XT2 waarbij hij punten verplaatst en de naam van punten verandertKun je bevestigen dat de verplaatsing van de punten alleen binnen MRA plaatsvindt, of is het nadat een GPX is geïmporteerd in een ander systeem en de route opnieuw is berekend?
@Ruurt-Visser in your first post you say you are saving the file as GPX 1.1, could you explain why?
the reason I ask is that sharing GPX files is normal when using other navigation systems
there is a known flaw in the Garmin XT2 where it moves points as well as changing the name of the pointscan you confirm that the movement of the points is occurring only within MRA or is it after a GPX has been imported into another system & the route recalculated?
@Brian-McG
Waarom GPX 1.1? Hoe zou ik het anders moeten opslaan dan?
Ik sla het op als route-track-poi en als track. Beide als 1.1
Die routes zet ik op een forum en de mensen die meerijden kunnen daar de gpx dus downloaden. Maar deze mensen rijden met Androit-IPhone-TomTom-Garmin-BMW nav en wat er nog meer op de markt is. Al dan niet met een tablet ala Carpuride o.i.d.
De eerste foto is mijn orginele route op de windows pc en de tweede foto is op de telefoon van iemand die (waarschijnlijk de route) heeft gedowload op zijn telefoon. -
@Brian-McG
Waarom GPX 1.1? Hoe zou ik het anders moeten opslaan dan?
Ik sla het op als route-track-poi en als track. Beide als 1.1
Die routes zet ik op een forum en de mensen die meerijden kunnen daar de gpx dus downloaden. Maar deze mensen rijden met Androit-IPhone-TomTom-Garmin-BMW nav en wat er nog meer op de markt is. Al dan niet met een tablet ala Carpuride o.i.d.
De eerste foto is mijn orginele route op de windows pc en de tweede foto is op de telefoon van iemand die (waarschijnlijk de route) heeft gedowload op zijn telefoon.@Ruurt-Visser Ik weet uit ervaring dat een route en de punten ervan, die opnieuw worden berekend op een Garmin-apparaat, af en toe en willekeurig worden verplaatst zodat een route kan afwijken zoals je het laat zien
De vraag is wanneer en hoe het punt wordt verplaatst in het voorbeeld dat je laat zien
In welk stadium beweegt het punt, is het bij de export naar GPX 1.1,
is nadat het door een ander navigatiesysteem is gegaan,
staat het bij de herinvoer naar MRA of
beweegt het punt zich uitsluitend binnen MRA zonder enige export?We hoeven alleen het pad dat het bestand volgt op te splitsen om te bepalen in welk stadium het punt wordt verplaatst
Helaas hebben we hiervoor een echte route nodig die je kunt delen en die het probleem laat zien
I know from experience that a route & its points, that is recalculated in a Garmin device, will occasionally & randomly have its points moved such that a route can end up deviating as you show
the question is when & how is the point being moved in the example you show
at what stage does the point move, is it on the export to GPX 1.1,
is after it has passed through another navigation system,
is it on the re-import to MRA or
does the point move solely within MRA without any export?we just need to break down the path the file is taking to locate at what stage the point is being moved
unfortunately for this we need an actual route you can share that is showing the problem -
@Ruurt-Visser Ik weet uit ervaring dat een route en de punten ervan, die opnieuw worden berekend op een Garmin-apparaat, af en toe en willekeurig worden verplaatst zodat een route kan afwijken zoals je het laat zien
De vraag is wanneer en hoe het punt wordt verplaatst in het voorbeeld dat je laat zien
In welk stadium beweegt het punt, is het bij de export naar GPX 1.1,
is nadat het door een ander navigatiesysteem is gegaan,
staat het bij de herinvoer naar MRA of
beweegt het punt zich uitsluitend binnen MRA zonder enige export?We hoeven alleen het pad dat het bestand volgt op te splitsen om te bepalen in welk stadium het punt wordt verplaatst
Helaas hebben we hiervoor een echte route nodig die je kunt delen en die het probleem laat zien
I know from experience that a route & its points, that is recalculated in a Garmin device, will occasionally & randomly have its points moved such that a route can end up deviating as you show
the question is when & how is the point being moved in the example you show
at what stage does the point move, is it on the export to GPX 1.1,
is after it has passed through another navigation system,
is it on the re-import to MRA or
does the point move solely within MRA without any export?we just need to break down the path the file is taking to locate at what stage the point is being moved
unfortunately for this we need an actual route you can share that is showing the problem@Brian-McG
Probeer deze link eens.
https://www.bmwgsclub.nl/forum/files/file/264-provincie-zeeland-20-06-2026/
Dat is de route waar de foto's ook van zijn.
Hopelijk kun je deze link openen. vraag anders even aan Mr.MRA Hans v d Ven want hij is lid van dat forum dus kan er zeker in.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login