Track, route als track slaat lus over
-
Ik rij bij punt 33 een beetje verkeerd, ik keer om volgens de aanwijzingen vd app en heel de lus 33 tm 48 wordt over geslagen. ok dan kan je de lijn op de kaart volgen maar dat is niet handig

-
Dit komt waarschijnlijk omdat je twee routepunten (33 en 48) kort bij elkaar hebt liggen en de optie 'routepunt automatisch overslaan' aan hebt staan.
Geen probleem. Zoom een beetje uit en houd je vinger even op punt 34. Je krijgt de melding 'Routepunt 34 & verdergaan vanaf :' met de positie van het routepunt. Deze melding hoef je dan alleen te bevestigen met ja. De route zal dan vanaf rp34 weer opgepakt worden. -
Het zou niet moeten mogen als je een route als track rijd. Bij een route kan ik me er wel wat bij voorstellen maar niet bij een track
-
Het zou niet moeten mogen als je een route als track rijd. Bij een route kan ik me er wel wat bij voorstellen maar niet bij een track
@Hns_Brwr, Als je een route als track rijdt, kun je overal op de routelijk drukken om vandaar af verder te gaan, en ben je niet beperkt tot de routepunten. Bij het rijden als route (dus niet als track) zullen er nooit meer dan 10 routepunten tegelijk worden overgeslagen. Bij het plannen van een route is het verstandig om bij een kruising van een loop de routepunten zo ver mogelijk uit elkaar te houden. 33 en 48 staan erg dicht bij elkaar en ik denk zelfs dat dit juist gebeurt doordat je als track rijdt.
-
t mooie is dat ik de punten niet zelf gezet heb, Dat doet mra dus gewoon verkeerd, of niet handig zoals je wil. Als ik een track rij dan moet het navigatie programma de track volgen en en niet zelf een rare slinger aan geven
-
t mooie is dat ik de punten niet zelf gezet heb, Dat doet mra dus gewoon verkeerd, of niet handig zoals je wil. Als ik een track rij dan moet het navigatie programma de track volgen en en niet zelf een rare slinger aan geven
@Hns_Brwr het plaatje laat zien dat het een route is want er staan shaping points in. Die zet MRA er alleen zelf in als je de optie uitbreiden zou hebben gekozen in de toolbox.
Reed je deze route nu als route of reed je de route als track.
Misschien dat je de url van de route hier kunt delen, kunnen we met je meekijken. -
@Marinus-van-Deudekom, aan die route punten kun je niet zien of Hans hem als route of als track rijdt. Dat kun je ook niet zien aan de gedeelde route. Dat op de screenshot een route te zien is, is wel duidelijk natuurlijk.
@Hns_Brwr, of je die punten zelf hebt gezet of niet, maakt niks uit, ze staan gewoon erg dicht bij elkaar en dat is niet verstandig. Als jij navigeert en jij volgt de track dan zal MRA niet afwijken van die track. Dingen gebeuren pas als er afgeweken wordt. Of dat verkeerd is of niet hangt erg af van de situatie, en van de interpretatie van de gebruiker. In 9 van de 10 gevallen is dat volkomen verklaarbaar als je de achtergronden kent. Een navigatie apparaat of app die nooit de fout in gaat bestaat niet.
-
@Marinus-van-Deudekom, aan die route punten kun je niet zien of Hans hem als route of als track rijdt. Dat kun je ook niet zien aan de gedeelde route. Dat op de screenshot een route te zien is, is wel duidelijk natuurlijk.
@Hns_Brwr, of je die punten zelf hebt gezet of niet, maakt niks uit, ze staan gewoon erg dicht bij elkaar en dat is niet verstandig. Als jij navigeert en jij volgt de track dan zal MRA niet afwijken van die track. Dingen gebeuren pas als er afgeweken wordt. Of dat verkeerd is of niet hangt erg af van de situatie, en van de interpretatie van de gebruiker. In 9 van de 10 gevallen is dat volkomen verklaarbaar als je de achtergronden kent. Een navigatie apparaat of app die nooit de fout in gaat bestaat niet.
@Con-Hennekens said in Track, route als track slaat lus over:
aan die route punten kun je niet zien of Hans hem als route of als track rijdt. Dat kun je ook niet zien aan de gedeelde route. Dat op de screenshot een route te zien is, is wel duidelijk natuurlijk.
Natuurlijk weet ik dat alleen Hans degene is die kan zeggen of hij de route als track heeft gereden. Mijn opmerking duide op het feit dat MRA niet zelfstandig shaping points toe kan voegen. Daarvoor is de tussenkomst van de gebruiker noodzakelijk
-
@Con-Hennekens Hans had zelf al aangegeven dat hij een beetje van de route was afgeweken. Als hij een route had gereden zal MRA gaan herberekenen en zoals je al stelde zullen dat niet 10 of meer shaping points in 1 keer zijn. Omdat de punten daar dicht bij elkaar liggen kunnen er allerlei dingen gebeuren. De mens blijft daarin altijd degene die echt na kan denken en het domme apparaat kan sturen

-
@Con-Hennekens Hans had zelf al aangegeven dat hij een beetje van de route was afgeweken. Als hij een route had gereden zal MRA gaan herberekenen en zoals je al stelde zullen dat niet 10 of meer shaping points in 1 keer zijn. Omdat de punten daar dicht bij elkaar liggen kunnen er allerlei dingen gebeuren. De mens blijft daarin altijd degene die echt na kan denken en het domme apparaat kan sturen

@Marinus-van-Deudekom, vanzelfsprekend. Sommigen echter verwachten van de app dat die gedachten kan lezen

-
@Marinus-van-Deudekom, vanzelfsprekend. Sommigen echter verwachten van de app dat die gedachten kan lezen

@Con-Hennekens dat kan de app om maar houdt wijselijk zijn mond