Na 5000km MyRoute-app: helemaal klaar met deze Bugware
-
Na 5000km ervaar ik de MyRoute-app nog steeds al zeer slecht. De lijst van problemen is eindeloos groot, ik noem hieronder een paar van de vele.
De gebruikersinterface is een ramp, duidelijk bij elkaar geraapt zooitje. Instellingen staan op onlogische plekken, je zoekt je 't schompus. Duidelijk niet ontworpen door een UX-designer.
(tip 1: als je een route hebt gedownload en je kunt deze niet vinden, ga dan naar je accountinstellingen....(rechtsboven op je afbeelding drukken), want daar is van alles onder geflikkerd. Schuif naar beneden totdat je de map downloads daar ziet staan. Logische plek toch? Als je een route 2x hebt gedownload, staat deze er 2x met dezelfde naam ...welke was de laatste....? )
(tip 2: Als je dingen wilt instellen als kleur aanwijzer, auto-zoom, lijndiktes, POI grootte, etc. ga dan naar 'Kaartstijl' en zie bovenaan bij 'Kaartlaag' dat aan de rechterkant een klein grijs (ipv wit) '>' tekenstaat. Als je daar op drukt , gaat er een wereld voor je open. Zie het maar eens te vinden...
Benamingen van functies, etc. zijn niet consistent en als je via Carplay werkt, wordt daar nog eens een schepje bovenop gedaan. Wat een ramp.
Ook al staat de functie 'Automatisch herberekenen' uit dan nog herberekent de app doorlopend je route als je een afslag mist. Daarna is je route aan gort. (wie in de bergen plotseling voor een afgesloten weg komt te staan met z'n motor, weet wat ik bedoel en waarom dit zo belangrijk is...)
Als je een afslag mist: geen melding, als je internet er even uit ligt ook geen melding, etc. etc.. De app zwijgt over van alles en nog wat en communiceert totaal niet met de gebruiker.
De app klapt er regelmatig uit tijdens het rijden. Dan moet je op de motor maar zien waar je heen gaat...
Als je dan de optie 'Laatste route' tegenkomt: dat is vaak niet niet de laatste route, zeker niet als je zelf een van A naar B tussendoor hebt ingesteld. Fijn als de app er weer eens uit klapt... kun je weer stoppen, handschoen uit, route opnieuw aanmaken etc..De optie 'off-line rijden' is nutteloos: veel functies vereisen gewoon een goed Internetverbinding want de app wil hoe dan ook contact met de server. (totaal nutteloos als je in de bergen rijdt!!)
Als je een rit hebt gemaakt voor een groep bijvoorbeeld: als de app er voor de zoveelste keer er uit klapt MOET je de route opnieuw laden en dat kan alleen als de app de groepsinformatie van de server kan ophalen. Grote ontwerpfout dus!
Een route instellen van A naar B pakt toch de snelweg (ook al staat 'Snelwegen vermijden 'aan' ). En in die situatie kun je niet kiezen voor 'bochtige wegen' . Hoe idioot is dit dan?! Een navigatie tour- app die dit niet kan!
Alle rit instellingen worden genegeerd tijdens rijden van A naar B, deze werken alleen bij het maken van een rondrit, dus niet bij rit van A naar B. (bij deze laatste kun je alleen kiezen voor 'kortste' of 'snelste' route....hoe dom...
Tolwegen vermijden werkt ook niet: app meldt tijdens rijden opeens'Tolweg kon niet worden vermeden'. Op het moment dat je er al op rijdt en dat is dus te laat! Dan heb je geen keuze meer. (ik verwacht meerdere boetes uit Zwitserland hierdoor!! Bedankt MRA, al zal de rekening bij jullie declareren)
En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb in 5000km nog NOOIT een vlekkeloze rit kunnen rijden met MyRoute-app, er is altijd wel wat en dan sta je weer aan de kant met je motor, handschoen uit doen, en app bedienen via telefoon want Carplay integratie is de volgende ramp waar ik een hoofdstuk over kan schrijven...
Als je een groepsroute hebt en deze download eninstelling ' herberekenen' uit hebt staan, dan zul je zien dat de groepsrijders ieder een andere route voor zich zien. MRA doet maar wat!
En dan heb ik het nog niet over dat MRA je door woonwijken rondjes laat zwerven omdat hij denkt dat het bochtige wegen zijn. De app lijkt geen flauw idee te hebben van wat mooie motor-routes zijn: stuurde ons in Zwitserland en Italie alleen maar dwars door het centrum van stadjes en dorpjes... hele mooie stukken werden totaal gemist!
En zo heeft MRA een deel van het plezier van een reis van 2600km ver-neukt en heb ik besloten dat ik MyRouteapp niet meer ga gebruiken. Helemaal klaar mee.Had ik al vermeld dat door het geklooi onderweg MRA het presteerde om 2 routes door elkaar actief te hebben? De app wer helemaal dol en een stuwmeer aan aanwijzingen volgde: ga op de rotonde bij de 2e afslag, ga op de rotonde bij de 6e afslag (ja 6! en er waren er maar 4)
Voor de goede orde: ik heb een Gold lifetime abonnement. Maar dit product slaat de plank volledig mis en verdient op basis van mijn ervaringen de kwalificatie '14 karaats kermisplastic' nog niet eens. -
Bijzonder dat iemand meteen reageert met een ' -1' terwijl ik gewoon een opsomming van mijn ervaringen en reproduceerbare FEITEN heb weergegeven

-
Zelden zie ik zo'n ongenuanceerd bericht op het forum verschijnen. Natuurlijk mag je je eigen mening ventileren.
Veel van jouw als 14 karaats kermisplastic gekwalificeerde items zijn zo verschrikkelijk naast de waarheid dat eigenlijk maar 1 conclusie overblijft.
Voordat je met ongefundeerde kritiek op de proppen komt was het handig en waarschijnlijk verstandig geweest om eens wat instructie filmpjes en gebruikershandleidingen te lezen.
Je had jezelf en hoop frustratie bespaard.
Mijn downvote kan dan ook niet uitblijven.
Laten we ondanks je negatieve kritiek zomaar vallen. Nee hoor we zijn zeker bereid om je te helpen.
Het is vooral de toon die de muziek maakt -
Ongenuanceerd? Ik kan mijn ervaringen stuk voor stuk reproduceren en documenteren hoor. Lees nog maar eens, maar dan goed; het zijn gewoon voorbeelden van hoe dingen (fout) gaan en die 5000km ergernis, die ik met andere producten niet had, had ik me inderdaad kunnen besparen door MRA niet aan te schaffen.
Er zitten echt ontwerpfouten in die op basis van hedendaagse softwareontwikkelingsmethodieken nooit tot een release zouden zijn gekomen. (laat staan het niveau 'Gold' kunnen waarmaken) Rechtpraten wat krom is, staat gelijk aan ontkennen wat mij betreft: dit product is empirisch aantoonbaar verre van stabiel en consistent.
Hulp heb ik niet nodig maar dank voor je toegankelijkheid. Na 5000km MRA, staat mijn keuze vast.Edit: nog een feitje, de app klapt er 6 tot 8 keer per dag uit en dat is de afgelopen 3 jaar zo geweest op meerdere Android en iPhone toestellen (en ik ben de enige niet die dit meld)
-
Ach ja
You can lead a horse to water but you can't make it drink
Ik denk niet dat het verder heel constructief gaat zijn dus ik wens je veel plezier met die andere systemen. -
"You can lead a horse to water, but it's still up to the horse to smell the water and decide whether there's a fresher spring worth seeking."

-
@PieterG Ik vond je reactie te leuk - en soms te onzinnig - om niet op te reageren. Stoor je vooral niet aan onze gele labels. We worden niet betaald door MRA maar zijn gewoon enthousiaste gebruikers van de app en het routeplatform. Hier proberen we mensen zoals jij op het rechte pad te houden of te brengen. Ik heb je punten een beetje uit elkaar getrokken. Dat leest wat lekkerder vind ik zelf.
Na 5000km ervaar ik de MyRoute-app nog steeds al zeer slecht. De lijst van problemen is eindeloos groot, ik noem hieronder een paar van de vele.
Gelukkig mag ik daar dan even zovele positieve ervaringen onder plakken. Niet omdat alles in de app al perfect is, maar jij waarschijnlijk de weg niet kent

De gebruikersinterface is een ramp, duidelijk bij elkaar geraapt zooitje. Instellingen staan op onlogische plekken, je zoekt je 't schompus. Duidelijk niet ontworpen door een UX-designer.
Nee, een volwaardige UX-designer hebben ze hier niet, maar wel duizenden tevreden gebruikers die wĆØl hun weg kunnen vinden door de menustructuur. Zo vind ik de menustructuur van een Garmin ook een ramp. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
(tip 1: als je een route hebt gedownload en je kunt deze niet vinden, ga dan naar je accountinstellingen....(rechtsboven op je afbeelding drukken), want daar is van alles onder geflikkerd. Schuif naar beneden totdat je de map downloads daar ziet staan. Logische plek toch? Als je een route 2x hebt gedownload, staat deze er 2x met dezelfde naam ...welke was de laatste....? )
Waarom zou je een route downloaden? Als je je in de software had verdiept dan weet je dat de mogelijkheid bestaat om je routes te synchroniseren met je device. Waarom dan downloaden? Je hebt ze immers onder dezelfde - door jou perfect gekozen - mappenstructuur beschikbaar en dat zonder downloaden en niet dubbel!
(tip 2: Als je dingen wilt instellen als kleur aanwijzer, auto-zoom, lijndiktes, POI grootte, etc. ga dan naar 'Kaartstijl' en zie bovenaan bij 'Kaartlaag' dat aan de rechterkant een klein grijs (ipv wit) '>' tekenstaat. Als je daar op drukt , gaat er een wereld voor je open. Zie het maar eens te vinden...
Je hebt het gevonden? Bravo!!! Gelukkig hoef je dit meestal maar eenmalig in te stellen. Tenminste, ik wel. En zo verstopt zit het niet toch? Je vindt die instellingen onder de menukeuze āNavigatie instellingenā, precies wat het ook zijn. Logisch toch?
Benamingen van functies, etc. zijn niet consistent en als je via Carplay werkt, wordt daar nog eens een schepje bovenop gedaan. Wat een ramp.
Yep, ben ik met je eens. CarPlay en Android Auto hebben soms restricties aan wat wel en niet getoond of bediend mag worden op dat scherm. Gelukkig komen er steeds meer functionaliteiten van de app ook naar AA en CP toe. Daar waar ze niet komen gelden de restricties van Google en Apple. Kan MRA niets aan doen.
Ook al staat de functie 'Automatisch herberekenen' uit dan nog herberekent de app doorlopend je route als je een afslag mist. Daarna is je route aan gort. (wie in de bergen plotseling voor een afgesloten weg komt te staan met z'n motor, weet wat ik bedoel en waarom dit zo belangrijk is...)
Als je een afslag mist: geen melding, als je internet er even uit ligt ook geen melding, etc. etc.. De app zwijgt over van alles en nog wat en communiceert totaal niet met de gebruiker.
De app klapt er regelmatig uit tijdens het rijden. Dan moet je op de motor maar zien waar je heen gaat...āØAls je dan de optie 'Laatste route' tegenkomt: dat is vaak niet niet de laatste route, zeker niet als je zelf een van A naar B tussendoor hebt ingesteld. Fijn als de app er weer eens uit klapt... kun je weer stoppen, handschoen uit, route opnieuw aanmaken etc..Over alles wat je hierboven schrijft heb ik alleen maar tegenovergestelde positieve ervaringen. Weet je wel zeker dat je met de nieuwste versie navigeert?
De optie 'off-line rijden' is nutteloos: veel functies vereisen gewoon een goed Internetverbinding want de app wil hoe dan ook contact met de server. (totaal nutteloos als je in de bergen rijdt!!)
Het is al zo vaak op het forum teruggekomen: om offline te kunnen navigeren heb je alle kaarten nodig waar je route je doorheen voert. Dus als je in de Alpen rijdt en slechts 100 meter van je route zou door een naburig land voeren, dan heb je inderdaad ook de kaarten van dat gebied nodig. Heb je die kaarten wel? Dan is offline navigeren geen enkel probleem.
Als je van een gebied waar je doorheen rijdt weet dat de dataverbindingen niet optimaal zijn, dan begin je meteen offline. Dan heb je totaal geen problemen. Oh ja, daarom was synchroniseren van al je routes zo handig. Die zijn namelijk ook offline gewoon beschikbaar zonder dataverbinding!Als je een rit hebt gemaakt voor een groep bijvoorbeeld: als de app er voor de zoveelste keer er uit klapt MOET je de route opnieuw laden en dat kan alleen als de app de groepsinformatie van de server kan ophalen. Grote ontwerpfout dus!
De app opnieuw starten is voldoende. Je krijgt vanzelf de vraag of je verder wilt met navigeren van de route die je voor de crash aan het rijden was. En nog vanaf de plek waar je je op dat moment bevindt. Super toch?
Een route instellen van A naar B pakt toch de snelweg (ook al staat 'Snelwegen vermijden 'aan' ). En in die situatie kun je niet kiezen voor 'bochtige wegen' . Hoe idioot is dit dan?! Een navigatie tour- app die dit niet kan!
Je kent de app dus inderdaad erg slecht of je navigeert toch met een oude app. Weet je zeker dat je niet versie 1.0 geĆÆnstalleerd hebt i.p.v. 5.2?
Alle rit instellingen worden genegeerd tijdens rijden van A naar B, deze werken alleen bij het maken van een rondrit, dus niet bij rit van A naar B. (bij deze laatste kun je alleen kiezen voor 'kortste' of 'snelste' route....hoe dom...
Kijk in de spiegel en zeg eens ādomā tegen het spiegelbeeld. Ook hierin ken je de app niet en kan je wel degelijk vermijdingsopties instellen. Misschien even dat schermpje ānaar boven trekkenā om de vermijdingsopties te zien en in te stellen voor de A-B route!
Tolwegen vermijden werkt ook niet: app meldt tijdens rijden opeens'Tolweg kon niet worden vermeden'. Op het moment dat je er al op rijdt en dat is dus te laat! Dan heb je geen keuze meer. (ik verwacht meerdere boetes uit Zwitserland hierdoor!! Bedankt MRA, al zal de rekening bij jullie declareren)
Ben je dan dom of niet? Als je je voorbereidt op een trip dan weet je ook dat je voor alle snelwegen in Zwitserland een vignet nodig hebt. En jij draait toch die snelweg op? En als er eens een snelweg niet als ātolwegā staat vermeld in de kaart dan ligt dat ook niet aan MRA maar aan de kaartleverancier. Daar kun je overigens een verzoek doen om die fout te herstellen.
En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb in 5000km nog NOOIT een vlekkeloze rit kunnen rijden met MyRoute-app, er is altijd wel wat en dan sta je weer aan de kant met je motor, handschoen uit doen, en app bedienen via telefoon want Carplay integratie is de volgende ramp waar ik een hoofdstuk over kan schrijven...
Als je een groepsroute hebt en deze download eninstelling ' herberekenen' uit hebt staan, dan zul je zien dat de groepsrijders ieder een andere route voor zich zien. MRA doet maar wat!
En dan heb ik het nog niet over dat MRA je door woonwijken rondjes laat zwerven omdat hij denkt dat het bochtige wegen zijn. De app lijkt geen flauw idee te hebben van wat mooie motor-routes zijn: stuurde ons in Zwitserland en Italie alleen maar dwars door het centrum van stadjes en dorpjes... hele mooie stukken werden totaal gemist!āØEn zo heeft MRA een deel van het plezier van een reis van 2600km ver-neukt en heb ik besloten dat ik MyRouteapp niet meer ga gebruiken. Helemaal klaar mee.
Had ik al vermeld dat door het geklooi onderweg MRA het presteerde om 2 routes door elkaar actief te hebben? De app wer helemaal dol en een stuwmeer aan aanwijzingen volgde: ga op de rotonde bij de 2e afslag, ga op de rotonde bij de 6e afslag (ja 6! en er waren er maar 4)āØVoor de goede orde: ik heb een Gold lifetime abonnement. Maar dit product slaat de plank volledig mis en verdient op basis van mijn ervaringen de kwalificatie '14 karaats kermisplastic' nog niet eens.Tja, Ik vraag mij af wat je hier nog doet! Ik begon met de opmerking dat we mensen die de app nog niet zo goed kennen graag op weg willen helpen met advies.
Is de app dan helemaal perfect? Zeker niet! Er komen nog wel eens foutjes naar boven die met voortvarendheid door een klein team worden opgelost en verbeterd. Maar ergens heb ik het idee dat we jou gaan verliezenā¦Oh ja, mocht je eens een echte bevinding hebben, stuur dan een ticket in met de logging van je toestel. Wellicht heb je het hier wat slecht verwoord en heb je een terechte bug gevonden. Vooralsnog kwalificeer ik het onder het kopje onkunde.
-
Respect voor je @rob-verhoeff dat je de moeite neemt om er nog serieus op in te gaan. Ondanks onze gele labels proberen we echt de gebruikers te helpen op een serieuze manier.
-
IK herken me hier totaal niet in. Newt een 3300 km met de app door Noorwegen gereden en geen van de problemen die hierboven beschreven werden echt mogen ervaren. JA, er zitten mogelijk nog wat (kleine) bugjes in het programma maar ik kwam er elke keer zonder problemen uit. Ik heb in ieder geval met plezier gereden
-
De app klapt er regelmatig uit tijdens het rijden. Dan moet je op de motor maar zien waar je heen gaat...
Als je dan de optie 'Laatste route' tegenkomt: dat is vaak niet niet de laatste route, zeker niet als je zelf een van A naar B tussendoor hebt ingesteld. Fijn als de app er weer eens uit klapt... kun je weer stoppen, handschoen uit, route opnieuw aanmaken etc..De optie 'off-line rijden' is nutteloos: veel functies vereisen gewoon een goed Internetverbinding want de app wil hoe dan ook contact met de server. (totaal nutteloos als je in de bergen rijdt!!)
Als je een rit hebt gemaakt voor een groep bijvoorbeeld: als de app er voor de zoveelste keer er uit klapt MOET je de route opnieuw laden en dat kan alleen als de app de groepsinformatie van de server kan ophalen. Grote ontwerpfout dus!
En dan heb ik het nog niet over dat MRA je door woonwijken rondjes laat zwerven omdat hij denkt dat het bochtige wegen zijn. De app lijkt geen flauw idee te hebben van wat mooie motor-routes zijn: stuurde ons in Zwitserland en Italie alleen maar dwars door het centrum van stadjes en dorpjes... hele mooie stukken werden totaal gemist!
En zo heeft MRA een deel van het plezier van een reis van 2600km ver-neukt en heb ik besloten dat ik MyRouteapp niet meer ga gebruiken. Helemaal klaar mee.Had ik al vermeld dat door het geklooi onderweg MRA het presteerde om 2 routes door elkaar actief te hebben? De app wer helemaal dol en een stuwmeer aan aanwijzingen volgde: ga op de rotonde bij de 2e afslag, ga op de rotonde bij de 6e afslag (ja 6! en er waren er maar 4)
Voor de goede orde: ik heb een Gold lifetime abonnement. Maar dit product slaat de plank volledig mis en verdient op basis van mijn ervaringen de kwalificatie '14 karaats kermisplastic' nog niet eens.@PieterG Ik heb veel moeite gedaan om je samenvatting van de app te lezen en te vertalen, maar zodra ik bij de alinea kwam waarin je klaagt over de downloadmap, besefte ik al snel dat je zeer slecht geĆÆnformeerd was. Als je net zoveel tijd had besteed aan het lezen van de handleiding of het bekijken van instructievideo's als aan het schrijven van je tirade tegen de app, waren die 5000 kilometer misschien wel aangenamer geweest.
I went to a lot of trouble to translate and read your summary of the app, but as soon as I reached the paragraph where you moan about the download folder, I soon realised that you were very poorly informed. Had you spent the same amount of time in reading the manual or watching instructional videos that you did in writing your diatribe against the app, then maybe your 5000 kms would have been more pleasurable
-
I donāt recognise that critique. Iāve used MyRoute app navigation for several trips without issue. Iām nearly fully separated from my Garmin which I only use as a backup and for proximity alerted POIās
-
Het bericht van @pieterg is inderdaad behoorlijk ongezouten. Maar het zal niemand verbazen dat ik in grote lijnen met hem mee ga.
MRA komt van ver. Het is ver ontwikkeld en zeker een mooi platform dat ik graag gebruik. Maar het navigatie gedeelte behoeft nog steeds de nodige aandacht. Het mist het nodige niveau van stabiliteit die andere apps wel bieden.Rocksolid stabiliteit onder alle denkbare omstandigheden is wat je onderweg wil. Navigatie software is er voor jou. Niet andersom. Dat is wat @pieterg eigenlijk zegt.
Ook ik moest vandaag 2 keer langs van de weg stoppen omdat MRA er ineens zonder enige melding mee stopte. Het programma was gewoon afgesloten. -
Jammer om dit allemaal zo van jullie te lezen...
Ik heb dit jaar ongeveer 7000 km gereden, en alles met MRA op Android Auto. Ik heb dan wel mijn tracklog uitstaan (daar heb ik wel een gps tracker voor), maar dit jaar heeft MRA mij nog niet 1 keer in de steek gelaten, niet 1 keer hoeven te restarten. Wel dat de telefoon heet wordt, maar ik heb dan ook flitsmeister aan staan en mijn muziek draait steeds.
Ik heb een high end Samsung en een ingebouwde scherm op mijn GL1800.
Natuurlijk zijn er kleine dingen die beter kunnen, maar niet alles kan perfect voor iedereen zijn want we zijn allemaal anders met elk onze eigen wensen.(en dat van iemand zonder gele band
)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better š
Register Login