-
That's a workaround, but not a solution.
I have presented the issue again here.
RTDat is een tijdelijke oplossing, maar geen definitieve oplossing.
Ik heb het onderwerp hier nogmaals uiteengezet. -
Hi @Arjan-de-Vries use of the app with no internet works perfectly good
Like yourself I have just completed a 3k5 trip, for me uk-dubrovnik-uk, using MRA which navigated extremely wellMy preference is start & navigate completely offline, that way internet & bad data connections are not an issue
I use a rugged blackview smartphone with no sim card so the only way to connect is via wifi
The app will stil recalculate when you deviate from the route
The only issue is because of no internet there are no traffic updates & recalculationsMy settings
excuses Google translate -
Gebruik van de app zonder internet werkt perfect
Net als jij heb ik net een reis van 3k5 voltooid, voor mij uk-dubrovnik-uk, met behulp van MRA die buitengewoon goed navigeerdeMijn voorkeur gaat uit naar volledig offline starten en navigeren, op die manier zijn internet en slechte dataverbindingen geen probleem
Ik gebruik een robuuste blackview-smartphone zonder simkaart, dus de enige manier om verbinding te maken is via wifi
De app zal nog steeds herberekenen wanneer je van de route afwijkt
Het enige probleem is dat er vanwege het ontbreken van internet geen verkeersupdates en herberekeningen zijn@Brian-McG said in Offline:
Hi @Arjan-de-Vries use of the app with no internet works perfectly good
Like yourself I have just completed a 3k5 trip, for me uk-dubrovnik-uk, using MRA which navigated extremely wellMy preference is start & navigate completely offline, that way internet & bad data connections are not an issue
I use a rugged blackview smartphone with no sim card so the only way to connect is via wifi
The app will stil recalculate when you deviate from the route
The only issue is because of no internet there are no traffic updates & recalculationsMy settings
excuses Google translate -
Gebruik van de app zonder internet werkt perfect
Net als jij heb ik net een reis van 3k5 voltooid, voor mij uk-dubrovnik-uk, met behulp van MRA die buitengewoon goed navigeerdeMijn voorkeur gaat uit naar volledig offline starten en navigeren, op die manier zijn internet en slechte dataverbindingen geen probleem
Ik gebruik een robuuste blackview-smartphone zonder simkaart, dus de enige manier om verbinding te maken is via wifi
De app zal nog steeds herberekenen wanneer je van de route afwijkt
Het enige probleem is dat er vanwege het ontbreken van internet geen verkeersupdates en herberekeningen zijnThanks!
-
Ik heb het onderwerp hier nogmaals uiteengezet.@Rainer-Treichel said in Offline:
Ik heb het onderwerp hier nogmaals uiteengezet.So.... there is no solution yet other than the workaround?
My android tablet asked me to go online to ride offline.... and ther eis no online possibility at that moment! -
Voor fabrikanten van smartphones is het ondenkbaar dat er geen snel netwerk bestaat. Maar dat is vaak wel het geval. Zelfs in de VS.
Als automobilisten kunnen we ons ook niet voorstellen dat het dichtstbijzijnde tankstation 100 km verderop ligt. Maar soms is dat wel zo.Für Hersteller von smartphones ist es unvorstellbar, dass kein schnelles Netzwerk existiert. Ist aber doch oft der Fall. Sogar in USA.
Wir können uns als Kraftfahrer auch nicht vorstellen, dass die nächste Tankstelle 100 km weg ist. Ist aber manchmal auch so.
RT -
MRA biedt de optie om offline te navigeren. Hiervoor zijn uiteraard wel offline kaarten nodig.
Het zou mooi zijn als MRA de prioriteit voor navigeren bij offline navigeren legt en online navigeren als backup houdt. Nu het is nog andersom.
Door minder afhankelijk te zijn van de dataverbinding, verbeter de stabiliteit ook. -
@Rainer-Treichel said in Offline:
Ik heb het onderwerp hier nogmaals uiteengezet.So.... there is no solution yet other than the workaround?
My android tablet asked me to go online to ride offline.... and ther eis no online possibility at that moment!@Arjan-de-Vries the MRA offline routing is a solution that works , it works for me
you choose the solution that works for youBeing from stupid brexit UK, access to mobile data can lead to expensive surprises!
Therefore I choose the completely offline solution, which has the assured benefit of always working even when there is no internetI find the offline / online messaging can be quite confusing, it tries to tell me something but I am never sure exactly what
I think maybe the number one reason for of the offline / online messaging is due to not having the correct offline maps loaded
Some of my routes may pass through multiple countries / regions & I may be missing a regions map, but the message does not tell me this
de MRA offline routing is een oplossing die werkt, het werkt voor mij
U kiest de oplossing die voor u werktOmdat je uit het domme brexit VK komt, kan toegang tot mobiele data tot dure verrassingen leiden!
Daarom kies ik voor de volledig offline oplossing, die het gegarandeerde voordeel heeft dat het altijd werkt, zelfs als er geen internet isIk vind de offline / online berichten kunnen behoorlijk verwarrend zijn, het probeert me iets te vertellen, maar ik weet nooit precies wat
Ik denk dat misschien de belangrijkste reden voor de offline / online berichten te wijten is aan het niet hebben van de juiste ** offline ** kaarten geladen
Sommige van mijn routes kunnen door meerdere landen / regio's gaan en ik mis misschien een regiokaart, maar het bericht vertelt me dit niet -
Hoi @Arjan-de-Vries
Ik heb de week in de Eifel compleet offline gereden zonder dat dat op problemen stuitte tijdens het rijden. Ook niet bij het vinden van oplossingen bij onverwachte wegopbrekingen.
Enige probleem dat ik had was dat ik bij het starten van een nieuwe dag en route offline niet bij de groepsritten en ritten in het aangemaakte evenement kon. De enige oplossing was toen in mijn eigen routes de juiste zoeken. Aangezien ik alle routes zelf had gemaakt voor mij geen probleem. Voor mijn maatjes helaas wel omdat zij die evenementroutes niet in hun eigen bibliotheek hadden opgenomen. De WiFi op ons logeeradres was ook ruk dus konden zij niet starten. Verderop in het dorp wel. Mijn tip zou dus zijn tot er een oplossing komt voor dit specifieke probleem om bij evenementen veiligheidshalve de routes voordat je van huis vertrek ook in je eigen bibliotheek te zetten -
Ik heb een tocht van 3500 km gedaan. Oa route du grande alp. Heb daarbij myroute app gebruikt op het tablet t865x van Thork racing.
In Frankrijk is de internet dekking niet geweldig. Daar liep ik steeds vast met de app. Ik vind het gebruik van de app in remote gebieden zonder internet een ramp maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Wat ik eigenlijk wil:
De app zo instellen dat ik zonder internet kan rijden.
Welke acties moet ik ondernemen en welke schuifjes moeten aan en uit. Ik heb er wel wat topics over gezien maar voor mij is het onduidelijk. Het moet eigenlijk zo werken als een zumo xt bv. Geen internet, alleen satelliet. Herberekenen aan als we ergens anders langs gaan dan gepland (of is dat toch niet slim?). Wie zet het voor eens helder op papier als een soort van handleiding?
Gelukkig had ik ook de dmd app waar dezelfde routes instonden en die hebben me af en toe behoorlijk geholpen. Ik vond dan Mra onbruikbaar.
Verder een top app!
Ik ben een gold gebruiker. De routes zijn gemaakt in mra. In de Here kaart.@Arjan-de-Vries
That's strange. Routes created with HERE (as you did) should navigate without issues, even when offline. I never experienced any problems.However, I also prefer DMD2 for track navigation with poor cell coverage, as it's explicitly designed for this scenario. And it's always a good backup!
-
Hoi @Arjan-de-Vries
Ik heb de week in de Eifel compleet offline gereden zonder dat dat op problemen stuitte tijdens het rijden. Ook niet bij het vinden van oplossingen bij onverwachte wegopbrekingen.
Enige probleem dat ik had was dat ik bij het starten van een nieuwe dag en route offline niet bij de groepsritten en ritten in het aangemaakte evenement kon. De enige oplossing was toen in mijn eigen routes de juiste zoeken. Aangezien ik alle routes zelf had gemaakt voor mij geen probleem. Voor mijn maatjes helaas wel omdat zij die evenementroutes niet in hun eigen bibliotheek hadden opgenomen. De WiFi op ons logeeradres was ook ruk dus konden zij niet starten. Verderop in het dorp wel. Mijn tip zou dus zijn tot er een oplossing komt voor dit specifieke probleem om bij evenementen veiligheidshalve de routes voordat je van huis vertrek ook in je eigen bibliotheek te zetten@Marinus-van-Deudekom bedoel je met je eigen bibliotheek dat je de route thuis download op je eigen apparaat?dus als je een route aanklikt en het scherm dat opent op de pijl naar beneden klikken en dan in het pop up mrnu het download type kiezen. In mijn geval dus .gpx 1.1 (route, track, poi)
Bedoel je dat? -
@Marinus-van-Deudekom bedoel je met je eigen bibliotheek dat je de route thuis download op je eigen apparaat?dus als je een route aanklikt en het scherm dat opent op de pijl naar beneden klikken en dan in het pop up mrnu het download type kiezen. In mijn geval dus .gpx 1.1 (route, track, poi)
Bedoel je dat?@Arjan-de-Vries Nee ik bedoel als je een route kiest uit bv een evenement dat je op gebruik route klikt en deze dan met dezelfde naam opslaat. Dan komt hij automatisch in je eigen bibliotheek
-
I feel the offline navigation capability of MyRoute-App is NOT a workaround - for me it's a solution. Like in Garmin devices.
The only attention you need is: check if you have downloaded (in best way at home in front of journey) really ALL offline-maps for regions/countries you intend to travel on.
-
I have downloaded all the maps