Vragen en bijzonderheden
-
Beste allemaal,
We hebben vorige week de sponsorrit Ride to Match gereden met MRA en er zijn een aantal vragen gerezen.
We hebben de route goed voorbereid en alle rustpunten en tijden erin verwerkt, maar die zie je niet terug als je hem gaat rijden? BV. in de route die ik heb gemaakt is het vertrek op 09.00 gezet, en zitten pauzepunten in die telt hij op en je hebt een eindtijd. Als je hem inlaad in de navigatie app van MRA, dan klopt dat niet meer? de rusttijden worden niet meegenomen vanuit de gemaakte route?
Ook het inzoomen heb ik een dingetje mee, bij een ingewikkelde verkeerssituatie zoomt de app niet lekker in zodat je niet goed overzicht hebt, is wel goed ingesteld in de settings.
Andere vraag, iedere keer als je een route inlaad moet je er rekening mee houden snelweg en onverhard uit te zetten, kun je dat ook standaard uitzetten? Ik heb gezocht en niet kunnen vinden.
Waar ik ook achter kwam is dat de fout met de here kaart er nog in zit, iedere rotonde eerste afslag
-
-
@AlexvLeeuwen said in Vragen en bijzonderheden:
de rusttijden worden niet meegenomen vanuit de gemaakte route?
Dit is een planningstool. Je kan daar een starttijd invullen en je kan dan simuleren hoe lang je route van start tot finish zal duren. dit is uiteraard een indicatie.
Andere vraag, iedere keer als je een route inlaad moet je er rekening mee houden snelweg en onverhard uit te zetten, kun je dat ook standaard uitzetten? Ik heb gezocht en niet kunnen vinden.
Bij het maken van een nieuwe route moet je dit in de planner opnieuw instellen. De website wordt echter dit jaar nog geheel vernieuwd. Er is al meerdere malen geopperd om hier een standaard instelling van te maken.
Waar ik ook achter kwam is dat de fout met de here kaart er nog in zit, iedere rotonde eerste afslag
Zet de reismodus op "Auto" en het is al het goed is opgelost. De modus "Motor" heeft nog niet heel veel extra's dat het je een compleet andere route zal opleveren bij het uitzetten.
-
@AlexvLeeuwen said in Vragen en bijzonderheden:
Wat @Rob-Verhoeff hierover zegt klopt helemaal, maar ik meen begrepen te hebben dat dit inmiddels is opgelost. Echter afhankelijk van de versie van het off-line kaartmateriaal kan het nodig zijn om die te updaten.
iedere keer als je een route inlaad moet je er rekening mee houden snelweg en onverhard uit te zetten
Bij het maken van een nieuwe route in de planner klopt dat. Bij het inladen van die route in je MRA Navigatie klopt dat eigenlijk niet. De instellingen van de planner worden vanzelf meegenomen. Bij het genereren van een nieuwe route in de app zelf eigenlijk ook niet. Bij het gebruik van de kronkelroute-opties worden stadscentra en snelwegen ook vermeden als je dat niet expliciet uit zet.