"Bij rotonde eerste afslag"
-
Ik ben druk aan het experimenteren en heel erg enthousiast over MRA en het Navigatiesysteem. De "problemen" die ik opmerk zijn steeds kleiner, maar wil toch kijken of deze ook op te lossen zijn. In mijn testroute zitten verschillende rotondes. Het maakt niet uit of ik de eerste, tweede of derde afslag moet nemen, bij iedere rotonde zegt het systeem "eerste afslag". Ik rij met de HERE kaart. Is dit een bud van de HERE kaart of zit het in de software? En ...... hoe kan ik dit oplossen.
-
Ik kom net uit Duitsland en dat is mij ook opgevallen, heel vreemd
-
@versluis vanmiddag een route gereden met diverse rotondes in Nederland. Kreeg keurig de juiste afslagen op de rotondes aangereikt.
Misschien dat je zo'n route eens zou willen delen, Let op week publiekelijk maken -
@Marinus-van-Deudekom Bekijk 'Testroute met geluid' in MyRoute-app! https://www.myrouteapp.com/route/open/8926804
Dit is de testroute
-
@Huibertus ik kan zo niks vinden waarom die aanwijzingen bij jou niet goed zouden gaan. Misschien een case aanmaken zodat @Corjan-Meijerink er eens na zou kunnen kijken
-
@Marinus-van-Deudekom ik lees dat er een zelfde Engelstalige melding toevallig is geplaatst. Geen idee trouwens hoe je een case moet aanmaken.
-
@Huibertus in het routelab bij het menu zie je onder de knop voor het forum een knop ondersteuning
-
ook hier vandaag dit probleempje ervaren met onze clubrit.
-
@Marinus-van-Deudekom Ticket aangemaakt
-
We zijn het aan het onderzoeken
-
@Corjan-Meijerink thnx
-
Zag dit voorbijkomen en laat ik hier ook nou net afgelopen zaterdag last van hebben gehad. Maar dan wel op mijn Zumo XT!
Route is door iemand anders aangemaakt, afgelopen week gekregen en die zat al wat raar in elkaar. Ingeladen in MRA en getracht te bewerken in MRA (webbased). Niet 100% goed te krijgen op de OSM kaart en niet 100% goed te krijgen op de HERE kaart.
Dus dan maar als track overgezet vanuit MRA app op mijn mobiel via de Garmin Drive app naar mijn XT. Op de XT de track omgezet naar een route en deze gebruikt om te navigeren.
En hier dus bij een rotonde een identieke gevalletje. Om rechtdoor te gaan moest ik de rotonde (zie screenshot) compleet rond!
Ik heb afgelopen zondag de route volledig handmatig verbouwd op de HERE kaart met OSM als overlay/underlay kaart. Daarna de route (via MRA mobiele app en Garmin Drive app) op mijn XT gezet en de route opnieuw gereden in de hoop deze fout te reproduceren. Dus niet.
Of het lag aan de track (de andere persoon heeft het ook in MRA aangemaakt), of het ligt aan de HERE track, geen idee. Maar de fout die door de topicstarter is aangekaart kwam mij bekend voor...
-
@Nomko-Nomden ik kan alleen wel zeggen dat MRA en een XT2 weinig met elkaar te maken hebben Een gpx bestand bevat enkel de coordinaten en niet de instructies.
-
@Corjan-Meijerink said in "Bij rotonde eerste afslag":
@Nomko-Nomden ik kan alleen wel zeggen dat MRA en een XT2 weinig met elkaar te maken hebben Een gpx bestand bevat enkel de coordinaten en niet de instructies.
Dat was mijn vermoeden ook, maar vind het toch bijzonder dat ik op die specifieke rotonde de rotonde helemaal rond moest nemen om rechtdoor te gaan. De screenshot laat zien zoals ik het verbouwd heb, de track laat het ook zien zoals de screenshot maar toch na overzetten van de track naar mijn XT en de track laten omzetten naar een route leverde dat probleem op.
Wat ik al aanhaalde, de track zat al wat raar in elkaar, dus ik hou het voorlopig maar op een "glitch" die (hopelijk) eenmalig voorkomt. Het probleem van de topicstarter leek teveel op wat ik dus ervaren heb, vandaar.
-
@Nomko-Nomden, Jouw screenshot laat helemaal niks zien mbt het eventuele probleem bij jouw rotonde. Als je dat wil laten zien zul je een screenshot moeten maken op het moment dat dat gebeurt. Ook een eventuele track geeft niks aan mbt de instructie ter plaatse. Ik geloof je op je woord dat je iets geks hebt ervaren, maar hier kunnen we echt niet zoveel mee...
-
@Con-Hennekens
Begrijpend lezen is ook een vak apart voor jou merk ik op!
Want wat heb ik tot 2x toe vermeld????PRECIES!!!
Volgende keer eerst goed lezen voordat je reageert...
-
@Nomko-Nomden, Ik ben niet uit op een bitchfight Nomko, maar het is gewoon niet relevant. Je laat iets zien wat NIET heeft geleid tot de probleemstelling (want je hebt het al "verbouwd"), die gezien het feit dat je een XT gebruikt sowieso al niks te maken kon hebben met het probleem wat TS aanhaalt. Hou je bij het topic, niks aan de hand.
-
Zaterdag The BIG 5 door Belgiรซ gereden en steeds bij elke rotonde klonk het 1e afslag, Dat terwijl als het een ander afslag op de rotonde moest zijn de blauwe te volgen lijn wel aangaf dat het een ander dan de 1e moest zijn.!!!
Dacht dat het aan de van de org. geรผploade route lag. Maar later in de avond naar huis ff snel een snelle route gemaakt in MRA en daarbij was het ook neem de 1e afslag terwijl het de tweede en de derde moest zijn. -
@G-Beuving men is ermee bezig... komt vast snel goed.
-
@G-Beuving, Ik neem aan dat dat om navigatie in de MRA app ging.
Zoals eerder in deze draad te lezen is, wordt er gewerkt aan dit probleem, waarvan inmiddels bekend is dat het vanuit het HERE platform komt. Aan de route en/of track kan het niet liggen, want zoals ook in deze draad te lezen valt, bevat een route en/of een track geen navigatie-instructies. Die worden door de onderliggende navigatie applicatie gegenereerd.